vanaf welke leeftijd geen fles kv meer?

Discussion in 'Voeding' started by bunchy, Jul 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Ik ben benieuwd... ik hoor van verschillende kanten dat ze op cb adviseren met 11 maanden om te stoppen me flesvoeding en enkel nog vast voedsel aan te bieden...
    onze zoon is ruim 10 maanden en krijgt nog 3x een flinke fles met soms pap erin..
    Het lijkt me nogal wat om dat er ineens af te halen.. heb het idee dat hij dan onvoldoende binnenkrijgt en ons 's nachts wakker komt houden..

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ons CB zei ook met 11 maand 1 fles te vervangen door gewone melk. Voor ons de lunch-fles.
    de 2e fles met 11,5 maand, de ochtendfles
    de 3e fles met 12 maand, de avondfles.

Eigenlijk viel het me reuze mee hoeveel verschil er in honger zat. Dat was echt minimaal. Hij at ietsjes beter misschien, maar het scheelde geen hele boterham. Ook in de nachten er dus niks van gemerkt. Het lijkt een hele stap, maar hun lijfjes zijn wel ingesteld over 's nachts slapen, overdag eten ;)

3. fafje

fafje Niet meer actief

ons cb zie dat met 1 jaar het nog normaal is om op 2 flessen te zitten...tis kijken naar de behoefte van je kindje...sommige stapen over met 1 jaar op koemelk..

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier adviseren ze om met 1 jaar te stoppen met de fles én de KV. Je kunt een van beiden doen, om rustig af te bouwen. Julia kreeg vanaf 11 maanden nog 3 keer 120cc KV, en dat zijn we toen in een tuitbeker gaan geven. Daarna langzaam steeds meer gewone melk en steeds minder KV. Gaat prima hoor! Ik zou het gewoon proberen!

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Ons cb gaf aan dat het echt geen probleem is al hij pas met 18 maanden helemaal van de kv af is.
    Vooral omdat hij nogal een lichtgewichtje is.
    Bij de 14 maanden afspraak vroeg ze ook hoeveel flessen hij nog kreeg per dag. (dat zijn er 2)

Wat gek dat dat advies toch zo verschillend is :(

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb het apart afgebouwd, ik bedoel dus de fles en de flesvoeding

Vanaf een maand of 9 dronk ze alles uit een open beker, alleen het flesje voor het slapen gaan niet. Die fles is er op dr eerste verjaardag afgegaan, vanaf toen dus helemaal geen fles meer.

Vanaf 11 maanden ben ik halfvolle melk gaan geven, dus toen geen flesvoeding meer.

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    De oudste dronk fles verschrikkelijk slecht. Daar zijn we dus ook met 10 maanden mee gestopt, was niet meer te doen. De tweede heeft tot ongeveer een jaar de fles gehad en toen zijn we ook gestopt. Dronk verder genoeg water, limo, zuivel enz.

8. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik vind verschillende adviezen juist heel logisch, als het goed is kijken ze naar je kind en die zijn allemaal verschillend. Bij een gezond kind mag je vanaf 11 maanden de flessen gaan laten vervallen en gewone melk geven. Maar een en ander is sterk afhankelijk van hoe je kind en jullie erop reageren. Mijn manneke en ik genoten erg van de avondvoeding (eerst bv vanaf 11 maanden een fles), hij en ik kwamen lekker tot rust en hij vroeg er ook duidelijk om. Met 14 maanden vond hij het redelijk opeens helemaal niet meer interessant en kreeg hij gewoon een verhaaltje extra elke avond.

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone is een ukkie, die drinkt nog lekker 2 flessen mamamelk overdag (180ml) naast al het andere dat ze wegbunkert. Als ze 1 is krijgt ze geen mamamelk meer uit de fles, we gaan er dan gewone melk in doen denk ik want tot nu toe vindt ze de kv die we haar hebben aangeboden smerig (en ik ook).
    We gaan dan geleidelijk ook de fles afbouwen, ze kan al heel goed uit een bekertje drinken bij de lunch en het avondeten krijgt ze ook al uit een bekertje. Tuitbeker vindt ze alleen leuk om op te kauwen.

10. fafje

fafje Niet meer actief

welke heb je gegeven? ik gaf eerst eventjes HA nutrilon, ging niet ehct denderend, na 6 mdn op Friso standaard overgestapt...had hier een tip dat dat veel romiger is enz en goe din de buurt kwam van mamamelk...en hij von het ook gelijk lekker ! ik wil ook nromale melk proberen vanaf 1 jaar..

11. adi

adi Niet meer actief

We zijn rond 18 maanden begonnen met afbouwen van kv. Mijn zoontje drinkt nu halve soyamelk en half geitenmelk, mijn ene dochter drinkt volledig volle koemelk, en de andere dochter weigert nog steeds elke soort melk behalve kunstvoeding.
    Bij haar zijn we nu aan het mengen.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    beide kindjes met 10 maanden geen fles meer en vanaf 12 maanden geen kv meer.

13. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijgt mijn zoontje van bijna 18 mnd elke ochtend een fles peutergroeimelk (poeder) en pap. Hij drinkt verder geen melk hij lust het gewoon niet dus ik hou die fles erin zolang hij wil. CB vond dit geen probleem

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

12,5 maand geen kv meer. We zijn iets langer door gegaan ivm vakantie (dat is lekker makkelijk)

15. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier rond de 1e verjaardag overgestapt op gewone halfvolle melk. Mijn zoontje vond het meteen veel lekkerder, dus dat was makkelijk, flessen met kv dronk hij erg slecht.

Mijn zoontje is nu ruim anderhalf jaar en krijgt 's morgens nog een flesje warme melk bij zijn broodje. Gewoon omdat hij het lekker vind om nog een beetje te tutten met dat flesje. De rest van de dag drinkt hij uit een beker.

16. susy26

susy26 Niet meer actief

onze man krijgt nog lekker 2 flessen dreumes melk. en vind ie heerlijk..altijd eentje voor het slapen gaan.. gewone melk lust ie niet. komt vanzelf dat ie de flessen niet meer hoeft.

17. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ik zou zeggen kijk gewoon naar wat je kind aan geeft. Zo doe en deed ik het hier ook. Aelinn kreeg tot voor kort nog 's morgens pap van opvolgmelk, in de middag een fles en 's avonds nog een papfles. Alleen de pap 's morgens at ze bijna niet meer dus die is nu vervangen door een boterham en een bekertje gewone melk. De fles in de middag zal ook niet lang meer duren gok ik want ze laat steeds vaker wat staan.
    Je kleintje is echt je betrouwbaarste graadmeter

18. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen waar je kindje en jij je goed bij voelen. Mijn dochter krijgt ook nog vier flessen, de ochtent 200 en bij het brood 135 en de overige twee 165. En wat ze dan laat staan, vind ik prima, maar meestal drinkt ze ze nog lekker leeg. als ze niet meer wilt zal ik het wel gaan merken. En het CB zegt er niks van.
    Ik ga me niet meer druk maken, die tijd is geweest.
    Heb je ooit een volwassene met een fles melk gezien, ikke niet, komt echt allemaal goed.

Groetjes Belly

19. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Vanaf 12,5 maand geen kv meer, toen was het pak leeg. Vanaf toen ook helemaal geen flesjes meer, alleen toen ze laatst ziek was heeft ze ietsje uit een flesje gedronken. Thuis drinkt ze op de 'eet en zit' momenten uit een open beker en tijdens het spelen staat er bijna altijd een tuit met water (drinkt ze maar weinig van, maar vind ik prettiger dat er iets staat als ze wil). Ze drinkt halfvolle melk, karnemelk, optimel verschillende smaakjes; de zoetere, maar ook limoen.
    Ik vind het zelf niet lekker om altijd t zelfde te drinken dus daarom geven we haar ook verschillende soorten drinken en verschillende soorten melk, ook niet alleen het zoete. Karnemelk vind ze ook erg lekker.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Rond 1 jaar overgegaan naar halfvolle melk.
    Dochter krijgt die trouwens nog steeds opgewarmd uit een flesje, voor ze gaat slapen. De middagmelk geef ik een heel enkele keer ook in een beker, en op het kdv krijgt ze het ook niet meer uit de fles. Avondmelk geef ik uit de fles, heb ik met zoonlief gedaan tot hij bijna 2 was. Gezellig momentje, lekker rustig, onderdeel van het naarbedritueel.

Share This Page