De laatste 5 weken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door freck, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier een topic voor wie het leuk vindt om de laatste 5 weken met elkaar te kletsen.
    Weet dat er al een aantal topics zijn, maar het is best lastig om daar nog tussen te komen als je er niet direct vanaf het begin bij bent merk ik..
    Dus voor wie het leuk vind en nog niet ergens bij 'hoort', wees welkom en klets gezellig mee!

Even over mijn eigen zwangerschap...
    Ben zwanger van onze 2e jongetje. De uitgerekende datum is 29 April.
    Op zich voel ik me heel goed, heb alleen vanaf de 14 week bekkeninstabiliteit en dat beperkt me heel erg. Kan eigenlijk alleen nog maar zitten of liggen.... af en toe 'n stukje lopen, zo in huis iwl dat wel maar moet niet even de stad in willen want dat gaat niet.
    Wel heb ik daarvoor eventueel krukken.
    Wat betreft het lichamelijke ongemak hoop ik dus dat de komende weken voorbij zullen vliegen!!
    Maar het getrappel en de bewegingen in mijn buik... ik vind het prachtig...en het blijft zó bijzonder..
    Tot zover even over mezelf ;)

2. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik moet nog 8.5 week. Mag ik ook meeschrijven?
    Hier zwanger van de tweede. Een meisje deze keer.
    Vorige zwangerschap te vroeg bevallen.
    Deze keer opnieuw die kans dus of ik die 8.5 week nog red is ook maar de vraag.

3. flotsje

flotsje Niet meer actief

ik officieel nog 7 maar ook al iets verkorte bmm vanaf 26 weken en vorige zw allebei te vroeg! dus ook al heel lang heel spannend.... jullie veel last van harde buiken?

4. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Leuk zeg al zo snel reactie! Gezellig!

Ladyk: wat spannend zeg met jouw voorgeschiedenis... Ben je niet ontzettend bang om al over 'n week te bevallen? Hopelijk blijft je kleine meisje veilig nog een tijdje in je buik..

Flotsje: zeker ook spannend voor jou dus! Jee al vanaf 26 weken...
    Hoeveelste kindje is dit? En krijg je ook medicijnen o.i.d?

Ik heb af en toe harde buiken... Had het in 't begin van dit trimester veel meer... Baby vindt 't denk ik wel fijn dat ik zoveel rust ;)

5. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Freck ja dat ben ik helaas wel inderdaad... Maar ik word goed in de gaten gehouden!
    Ik heb bij mijn zoontje BI gehad en had dit nu ook weer verwacht... Maar het gaat hier juist heel goed. Nu moet ik erbij zeggrn dat ik een staand beroep had met veel werkdruk en 3 uur reistijd en nu thuis zit. Dus dat maakt wel verschil.
    Had jij het ook met je eerste? En was het direct na de bevalling over?
    Jeetje zelfs met krukken is wel heftig!

Flotsje mijn zoontje kwam met 32 weken. Geen klachten, verloor mijn slijmprop, bleek een bmh van 1.9 te hebben en anderhalve dag later werd hij door de remmingen heen in een half uur geboren!
    Op dit moment al voorweeën gehad om de minuut. En nu al dagen harde buiken die beginnen zodra ik opsta en pas afzakken als ik ga zitten.
    Maar guess what... Een bmh van 5.3cm!!!
    Dus wie zal het zeggen?
    Spuit jij ook proluton?
    (Freck dit is het hormoon progesteron dat he elke week in je bil krijgt geinjecteerd om je baarmoeder rustig te houden).

6. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik klets hier ook graag mee.
    Ik ben bijna 37 weken zwanger van ons 1e kindje.
    Geslacht is nog onbekend.
    Ik heb eigenlijk een super zwangerschap. Ben niet misselijk geweest en heb nergens last van.

Alleen ligt onze beeb in stuit. Vorige week een draaipoging gehad, maar die is mislukt.
    Nu heb ik woensdag een afspraak bij de gyn. Daar gaan ze nog een keer proberen te draaien.

@bekkeninstabiliteit: daar heb ik geen last van gelukkig,maar lijkt mij verschrikkelijk.
    Ik begin nu wel last van mijn heupen en liezen te krijgen. Maar met jullie verhalen mag ik dus absoluut niet klagen.

Leuk om jullie verhalen te lezen.

7. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel leuk ideetje!
    Op mijn teller staat nog 6 weken, maar ik klets graag mee!
    Bij ons wordt het een derde kindje (en laatste), ik geniet er nog zoveel van, van de vele schopjes! Wij weten het geslacht ook niet. Soms denk ik een jongen, soms een meisje, dus van een voorgevoel kan ik niet duidelijk spreken!
    Bekkeninstabiliteit is hier een bekend fenomeen, dat is ook de reden waarom ik al anderhalve maand niet meer werk...
    Door veel te rusten heb ik het onder controle hoor! Ik hoef gelukkig niet constant plat te liggen...

Maken we een lijstje?

Vlinder, 3de kindje, 7 mei 2013

8. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Gezellig dames! Dat we maar veel gezelligheid mogen hebben met elkaar op dit forum!

LadyK: Wat fijn zeg dat je nu geen last hebt van BI. Ik had het bij mijn eerste zoontje niet. Achteraf gezien waarschijnlijk wel in de laatste weken, maar er toen geen woorden aan vuil gemaakt omdat de laatste loodjes toch al zwaar waren. Had bij hem namelijk een hoge bloeddruk en lag regelmatig in het ziekenhuis.
    Nu bij deze zwangerschap een normale bloeddruk en behoorlijke BI. Ach laten we het erop houden dat zwanger zijn niet helemaal mijn ding is ;). Kan ook niet wachten om ons kereltje vast te kunnen houden over 'n aantal weken!
    Heftig zeg wat jij mee hebt gemaakt met je zoontje... heb je er veel last van gehad na die tijd? Qua hechting etc?

Tinusjeikke: Ook leuk om jouw verhaal te lezen! Fijn dat je zo'n makkelijke zwangerschap hebt! Hopelijk straks ook een makkelijke bevalling! Spannend zeg dat jullie nog niet weten wat het geslacht is... heb je een voorgevoel? Ik dacht bij mijn eerste echt 'n zoontje en bij deze zwangerschap dacht ik een meisje haha... was zo totaal anders, misselijk in het begin e.d. Toch wel altijd 'n beeld voor me gehad van 2 jongetjes dus toen ze zeiden dat dit een jongetje is, klopte het ook meteen qua gevoel!

Vlinder82: Zo de 3e! Wat gaaf zeg! Ook een verrassing dus voor jou qua geslacht... leuk!! Fijn dat jij de bi onder controle hebt! Ik hoef gelukkig ook niet de hele dag plat, maar zit/hang en lig wel bijna de hele dag... als ik loop is het al gauw mis helaas..

Goed idee van het lijstje! Hoe werkt dat precies? Gewoon even eronder schrijven wat jij er ook hebt staan?
    Zal het alvast doen ;)....

Freck, 2e kindje, 29 april, jongetje

9. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ freck, nee ik heb helemaal geen voorgevoel. dan denk ik een meisje en dan weer een jongen.

Morgen naar de gyn voor een versiepoging, zie er best wel tegenop, zeker omdat ik de vorige keer 3 dagen een beurs gevoel heb gehad in mn buik en die kleine draait en beweegt dan ook nog tegen mn buik aan.
    Naja het is voor een goed doel denk ik dan maar.

Weten jullie al waar jullie willen bevallen? Ik wil heel graag thuis bevallen, maar dat is nu maar afwachten.

Heeft 1 van jullie wel eens een keizersnede gehad? zoja hoe is je dat bevallen? Ik zie er zo tegen op. maar een stuitbevalling zie ik helemaal niet zitten.

Ik zal het lijstje hieronder even bijwerken en op volgorde zetten.

Tinusjeikke, 1e kindje, 16 april geslacht onbekend
    Vlinder, 3de kindje, 7 mei, geslacht onbekend

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,
    Hier36 weken en hard aan het aftellen om ons tweede jochie in de armen mogen te sluiten! Ik heb verschrikkelijk veel zin in om de kleine man in me armen te hebben.

Zwangerschap tot nu toe redelijk. Veel last van me hormonen (onzeker wisselende buie) en wat kleine lichamelijke ongemakken.

Ik lees graag mee en zal soms reageren. :)

SuccesAllemaal

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Blauwespeen, 2e kindje, 23 april, jongetje

12. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Lady K, tweede kindje, meisje

Ja ik heb er veel last van gehad. Het was een rollercoaster! Onzekerheden, twee stappen vooruit en weer een terug (Jamie vergat vaak te ademen). En toen ik hem thuis kreeg na 5 weken was het net slsof ik een kindje had geadopteerd. Maar alles is goed gekomen hoor!!! :)

Bevallen: ik heb een verplichte zuekenhuisbevalling. Ik heb een fluxus (extreem bloedverlies) gehad omdat mijn placenta na de turbo bevalling niet los liet (en dus op ok verwijderd worden) Daarop heb je dan weer opnieuw verhoogde kans en word je medisch. Ik wilde bij de eerste graag thuis bevallen!! Lijkt me heerlijk in je vertrouwde omgeving!

Stuitbevalling: deze dame lag tot 29 weken hardnekkig in stuit maar is toch tot op heden gedraaid. Ik had besloten geen versie te laten doen maar moxa te proberen. En anders een keizersnede. Maar dat is een persoonlijke afweging!
    Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen die versie. Het is nou niet prettig.....

Geslacht: wat leuk dat sommigen van jullie het als een extra verrassing houden!!!

Welkom alle anderen!

13. flotsje

flotsje Niet meer actief

goedenavond! beetje druk dagje achter de rug hihi.. stress om de kinderwagen maar het is uiteindelijk allemaal goedgekomen...

nee ik krijg geen medicatie.. bij de eerste al vanaf 32 weken in zh ivm pre eclampsie en metbspoed ingeleid met 36 weken.. nr 2 met 32 weken in het zh ivm verkorte bmm en regelmatige harde buiken.. mocht wel weer naar huis na remming en rijping.. met 35 weer oogenomen met pre eclampsie en met 35.6 spontaan bevallen...
    meningen waarom zijn hierover verdeeld...
    nu wel al met 20 weken bmm gemeten was 4.4 en met 26 weken wisselde hij tussen 2,8 en 3.5... uiteindelijk besloten niet meer te meten totdat weeën weer beginnen...
    vandaag 33 weken zo spannend!!
    ga zo even het lijstje opzoeken!

14. flotsje

flotsje Niet meer actief

ladyk, 2e kindje, meisje
    blauwe speen, 2e kindje, 23 april, jongetje
    Vlinder, 3de kindje, 7 mei, geslacht onbekend
    flotsje, 3e kindje, 14 mei, meisje

15. flotsje

flotsje Niet meer actief

spannend tinisjeike een versie.. hopelijk gaat alles goed!!

hier trouwens een zh bevalling... loop ook bij een gyn... wel voor het geval dat een vk achter de hand.. onze tweede was er binnen twee uur vanaf de eerste harde buik dus mocht het heel snel gaan is er thuis ook hulp hihi...

16. MLkids

MLkids Niet meer actief

MLkids, 4e kindje, 26 april, jongetje, ziekenhuisbevalling

Over 17 nachtjes slapen wordt ik ingeleid, wellicht al eerder.

Praat me niet over BI! Ik val regelmatig op de grond hierdoor, slaap slecht, kom niet uit de voeten etc...

Verder last van de bekende kwalen: moe, zuur, afzondering, geprikkeld, dik, buik in de weg, etc.. etc..

Nog ff dames!

17. flotsje

flotsje Niet meer actief

spannend nog maar 17 dagen! waarom wordt je ingeleid?

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

Groeiachterstand en bekkeninstabiliteit.

19. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Oh en 25 mei

20. flotsje

flotsje Niet meer actief

blauwe speen, 2e kindje, 23 april, jongetje
    mlkids, 4e kindje, 26 april, jongetje