hallo dames, ik was net bij mijn ouders aan het eten en daar heb ik een toetje gehad van roomsoesjes. Zijn nieuw, maar had ff globaal gekeken en dacht dat kan geen kwaad. nu stond er op het einde van het doosje, niet geschikt voor jonge kinderen en zwangere vrouwen had het niet gezien. er zit een heel klein alcohol percentage in van 1 % dit was natuurlijk helemaal niet de bedoeling, maar zou dit heel erg zijn?
Denk het eerlijk gezegd niet, mits je dit natuurlijk dagelijks gaat doen. Eenmalig zou ik me niet zo druk om maken, het percentage is ook niet zo drastisch hoog dat je meteen dronken of aangeschoten bent.....
Denk niet dat t veel kwaad kan. Ik heb afgelopen zondag bij mn schoonmoeder een stuk taart op met rum, proefde het te laat.. Ze had er echt veel ingedaan. Fijn dat ze t ff meld :x
Het is inderdaad niet zo'n hoog percentage... En ik heb in een boek gelezen dat vanaf ongeveer 15 weken de lever van de baby ook al een heel klein beetje begint te filteren... Niet dat het dan opeens geoorloofd is om het op een zuipen te zetten, maar ik denk dat dit wel los zal lopen...
De gyn van een vriendin zegt dat 1 eenheid alcohol per week geen kwaad kan, zeker niet na de eerste 12 weken. Mijn zusje heeft dan ook regelmatig een glas wijn gedronken en die haar 2 kindjes zijn perfect gezond
dames bedankt voor de reacties...stelt met toch wat gerust wil zo graag alles goed doen. Let echt overal op (mensen in mijn omgeving rollen af en toe met hun ogen haha) geen ongewassen groenten e.d. noem maar op en dan eet ik dit bah... weet niet idd of het zo dramatisch is, maar baal er gewoon van...ach ja...
Mijn vk zei bij 20 weken echo ook dat af en toe een glaasje wijn helemaal geen kwaad kan; je moet niet iedere dag aan de alcohol maar een slokje zo nu en dan. Bij mijn eerste heb ik ook gewoon champagne gedronken (een klein glaasje) toen we het nieuws vertelde. Kind is helemaal in orde. Dus denk ook - geeft niet heel erg. Als je nou zelf 8 of 9 van deze dozen per dag gaat eten, ja ... dan ....
Ik zou niet elke dag aan de soesjes gaan, maar voor een keertje kan het helemaal geen kwaad. Overrijp fruit kan ook al alcohol bevatten en dat hoef je ook niet te laten staan. Volgens mij hoef je je nergens druk om te maken.
1% in een toetje kan geen kwaad,het is zo weinig. Kan gebeuren,je verwacht het immers ook niet in een toetje. Tenminste ik zou er ook niet aan denken op sommige toetjes na die bekend staan om de alcohol maar dat is een ander verhaal. Niet te druk om maken,het is maar heeeeel weinig wat er in zat
Em zijn het die kleine bakjes met chocolade en soort gele roomsoesjes van de jumbo ? Mij is namelijk percies hetzelfde overkomen z'n groot schuldgevoel maar z'n kleine percentage zal voor die ene keer niet heel schadelijk geweest zijn.. ben wel heel erg op gaan letten daarna..
Niet druk maken joh! Kan echt geen kwaad. Als je jezelf er niet prettig bij voeltzou ik het niet meer doen maar het schiet niet op om je er achteraf druk over te maken. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen om een glas wijn te drinken, dat zou ik zelf nooit doen. Maar die 1%, volgens mij is die al vervlogen voor jet überhaupt je kindje bereikt.
Mijn VK zei destijds.....als je ooit eens een keer zin hebt in 1 sporadisch glaasje wijn...geniet daar dan lekker van Nee dus 1% alcohol een keer kan geen kwaad
Ik had laatst een chocolaatje met 'kirsch' er in - en ik had het niet in de gaten... Ik proefde de alcohol en heb het direct weer uitgespuugd! Blegh. Ik ben al geen alcoholliefhebber, maar sinds ik zwanger ben, vind ik het écht verschrikkelijk.
Pff wat een achterlijk arts is dat dan! Het is uit onderzoek gebleken dat dit echt echt niet goed is!! (Iedereen moet zelf weten wat hij doet natuurlijk, maar wil het wel even kwijt hier) maar das hetzelfde als een roker zegt 1 sigaretje per dag kan geen kwaad... Laten we niet vergeten dat 100% alcohol vergif is en je niet eens op je huid mag aanbrengen, dus 14%( wijn) is verdund en wil niet zeggen dat het gezond is ( ik heb het neit over andere stoffen in wijn!) schoonmaakmiddel verdun je ook niet met water en zegt, ach zo slecht is het niet..... Als er niet zoveel geld werd verdiend met alcohol comsumptie was die troep al heel lang geleden op een verboden lijst komen te staan! Ontopic: als je 1 soesje hebt gehad kan het cast geen kwaad, maar geen hele doos... Ze zetten het er denk ik ook niet voor niets op dat het niet mag!
De onderzoekers spreken elkaar aardig tegen. Kinderen van mama's die tijdens de zwangerschap licht gedronken hebben schijnen zelfs minder gedragsproblemen te hebben. Zie onderstaand artikel: RTL Nieuws - 'Licht drinken' bij zwangerschap niet slecht Het is natuurlijk geen vrijbrief om elke avond aan de alcohol te gaan, maar zo sporadisch een wijntje kan blijkbaar geen kwaad.
Ik ben van België en soms heb ik de indruk dat jullie meer worden bang gemaakt voor dingen als alcohol en andere etenswaren dan wij, maar langs de andere kant lees ik hier bijna nooit iets over CMV, waar wij enorm voor gewaarschuwd worden. Misschien ligt de focus gewoon anders. Persoonlijk zou ik dus liever een glas wijn drinken dan een lepel met mijn dochter te delen, de risico's daarvan lijken mij veel groter. (maar even voor de duidelijkheid, ik drink niet, ik drink al zo goed als nooit in niet-zwangere toestand, dus 'k zie niet in waarom ik 't nu wel zou doen)
Ik had het laatst ook met een tiramisu toetje, 1,5% alcohol... oeps. Niet bij stil gestaan. Volgens de laatste onderzoeken heeft een kleine hoeveelheid alcohol zelfs een gunstig effect. MAAR ze kunnen niet zeggen wat dan een (veilige) kleine hoeveelheid is, een glas is te veel, daarom is het advies nog steeds om niet te drinken, dat is veiliger dan iets te veel te drinken. Ik snap dan ook echt niet dat vk's en gynaecologen een ander advies geven!!! Misschien als iemand verslaafd is en zo veel stress ervaart ofzo... In ieder geval, kun je er wel vanuit gaan, dat dit echt wel veilig is.