Ik weet het even niet meer. Nina zat op 4 flessen van 180+6 en 1 fles van 210+7. Op advies van CB naar 5 x 200 + 6 gegaan. Nina was bij de geboorte heel klein en mager (2886gr) en heeft een enorme inhaalslag gemaakt. Ze is nu 17 weken, 7100 gr en 63,5 cm. Volgens het cb gaat het nu wel hard(zit wel keurig tussen de lijntjes) maar ik mocht wel de fles verhogen en met fruithapje beginnen(ben nog niet begonnen, ik twijfel) maar ik mocht geen papfles geven ivm calorieen. Ik merk dat Nina niet genoeg heeft aan 5x200 +6. Wat moet ik nu doen? Papflesje, bijvoeding. Pfff...weet het niet meer. Stomme CB ook altijd.
ik zou fruit en groente bij gaan geven zoals cb zei en miss bij de laatste fles wat nutrix vult ook lekker...miss dat dat helpt ik vind persoonlijk 210+7 wat veel voor een baby van 4 maanden, dus miss dat je het zo opgelost krijgt succes
wij hebben hier het volgende schema, 4 flessen va 180 +6, de laatste fles is een papfles. en dan overdag een fruihapje en een groentehapje. proberen je gevoel te volgen, joyce
hey, hier ook zon kleintje mijn zoontje woog nog geen 3 kilo bij de geboorte en weegt nu ook al 7 kilo (4 maanden). bij het cb zeiden ze dat hij tussen de lijnen zit dus dat is netjes. mijn zoontje krijgt 4 flessen nutrix(kindermeel) en groente en fruithapje. ook omdat hij niet genoeg had aan de gewone melk. misschien is dit een ideetje voor je. het enige wat anders is dat je melk gebruikt ipv water. groetjes mammie
Nou fruit is net zo goed bijvoeding als pap, dus dat snap ik niet zo van je CB. Misschien wat vaker op de dag een wat kleinere fles geven, zodat ze tevredener blijft en geen dips in de bloedsuiker krijgt.
Ik luister helemaal niet meer naar de CB,ik doe wat mijn eigen gevoel zegt.En de kleine krijgt nutrixpap,al met 2 mnd. Doe wat je eigengevoel je zegt,vind ik het best.
Hoi, Pete had niet genoeg aan 5 x 180+6 en het CB vond het nog te jong voor een papfles, dus ik mag nu ook wel eens 210+7 geven. Ik heb even bekeken op welke moment hij niet tevreden leek met 180+6 en nu geef ik hem om 08.30 en 12.00 gewoon 210+7 en dit gaat allemaal op. Als Pete 4 maanden en 1 week is, moet ik weer naar het CB en zal ik overleggen of hij dan al een papfles mag hebben. Groetjes Saskia