Hier ook gewoon bloem, melk, 2 eieren een een beetje zout. Vind het lekkerder dan een mix! En dan bakken in spekvet, je weet wel, zoals de meeste oma's het in onze jeugd ook deden Yum!!
op de verpakking staat dat je de melk aan de mix moet toevoegen. Ik doe het andersom, omdat ik anders ook dikke kloeten krijg. Melk in een kom en al mixend voeg ik langzaam de mix toe.. Nooit klontjes
Dit is mijn recept: 750 ml. melk 375 gram bloem + 1 tl. bakpoeder 75 gram boter, gesmolten en afgekoeld 3 eieren (of 2 als het grote zijn) 1 zakje vanillesuiker Nadat het gemixt is even 10 minuutjes laten staan. Ik bak het in olie, maar dat komt omdat ik benauwd word van de geur van bakken met boter. Pannenkoeken gebakken in boter vind ik wel wat lekkerder. Voorheen bestond mijn beslag gewoon uit bloem, 1 ei en melk maar bovenstaande vind ik toch net wat lekkerder! Je kan i.p.v gesmolten boter trouwens ook een flinke scheut vloeibare margarine gebruiken. Valt me op dat veel hier zo'n mix gebruiken. Lijkt mij best onzin (heb het nooit gebruikt en mijn moeder ook niet) want dat bestaat uit niet veel meer dan bloem.
Meel in de kom, helft van de melk er door (met garde goed roeren tot alle klontjes weg zijn), dan de rest van de melk er door en dan de eieren.