Hoi iedereen, Met de kerstdagen moet ik voor 20 personen een dessert maken. Wie helpt mij om wat inspiratie te krijgen? Het hoeft niet iets heel speciaals te zijn, maar ook weer geen ijs met slagroom... Heb je een lekker recept, laat het me weten!
Ik heb wel een feestelijke het is wel met ijs, maar zonder of met slagroom en zeker voor zoveel mensen simpel te maken. Wat heb je nodig een pak galettewafeltjes. 1 pak pure pindarotsen. Frambozen ijs en verse frambozen en aardbeien en indien gewenst ander roodfruit. Hak de pindarotsen klein. Leg 1 wafel onder en doe hiertussen het bolletje ijs op. Leg hier boven op het andere wafeltje en rol deze door de pindarotsen waardoor die chocolade aan het ijsbolletje kleeft. Garneren met verse frambozen en ander rood fruit. Dit dessert doet het bij onze vrienden altijd erg goed.
Ik dacht gelijk aan tiramisu. Heerlijk en makkelijk zelf te maken! Even googlen voor het recept Zijn er heel veel over te vinden...
Dank je wel voor de tips! Vorige jaar heb ik creme brulee gemaakt, dus dit jaar wil ik eens wat anders. Ik vind Tiramisu wel een goed idee, ik heb al wat recepten gevonden. Vrijdag ben ik vrij, dus ga ik het alvast eens proberen.
tiramisu dacht ik ook gelijk aan omdat ik het zelf heerlijk vind. alleen zou ik ook nog wel iets anders maken want niet iedereen lust tiramisu (wij zijn thuis met zijn 6en en alleen ik en mijn vader lusten het) je kan gewoon zelf een chocolade mouche maken ofzo? ook altijd heerlijk!
hier vind iedereen een bananasplit errug lekker! ik maak m overigens zonder bananenijs, want dat vind ik te zoet...
Ik heb vorig jaar tiramisu, een monchou taart met kersen en zo'n appelcrumble ding van Koopmans geloof ik met ijs en slagroom. Was alledrie erg geslaagd De Tiramisu heb ik zonder rauw ei gemaakt, maar het was echt superlekker.
Ik wil sowieso nog wat anders maken, omdat er veel kinderen bij zijn. Maar daar maak ik niet teveel werk van, omdat het geen grote/lekkere eters zijn. Ik kan ook een grand dessert maken, allemaal kleine toetjes op een bord. Mmm, misschien ook nog wel een idee....met tiramisu, taartje, ijs, vruchten...ik krijg iig inspiratie van jullie .
hier wel eens een toetje met koffie en drank, dus neit echt kindvriendelijk, maar wel heel apart: zet heeeeele sterke koffie, giet er een goede scheut amaretto in, zet in de vriezer, roer het elke zoveel tijd om zodat je kleine ijsstukjes krijgt. dan serveren in een klein glaasje als het echt helemaal bevroren is. al dan niet met een dot room of slagroom.
of chocolade fondu of een chocolade fontijn altijd succes bij kinderen en volwassenen.Grand dessert is ook altijd feestelijk en kun je ook op kinderen aapassen
Wij hadden gisteren een etentje en toen heb ik panna cotta gemaakt met een saus van rode vruchten. Ik heb beide een dag van te voren gemaakt, en het is ook zo klaar. Dit waren de recepten (uit mijn hoofd en zelf samengesteld) en voor ongeveer 12 personen: Panna Cotta: 200 ml melk 1000 ml slagroom 20 blaadjes gelatine 200 gram suiker 2 vanillestokjes gespleten Week de blaadjes gelatine in warm water tot ze slap zijn, laat het water eruit lopen. Maak de melk warm zonder dat het gaat koken en gooi dan de gelatine erbij, even goed mengen. Dan laten staan. Verwarm de room met de suiker en de vanillestokjes en roer dit mengsel op een laag pitje, ook tot aan het kookpunt. Gooi dan de melk erbij. Spoel een cakeblik om met koud water en gooi het mengsel erin. Zet het een nachtje in de koelkast. Rode vruchtensaus: 0,5 dl rode wijn mespunt kaneel geraspte schil van 1 sinaasappel zakje vanillesuiker 3 eetlepels geleisuiker (kon ik zelf niet vinden...) 5 ons bosvruchtenmix oid uit de vriezer (bij albert heijn nu in de aanbieding!) Bereiden: gewoon alles bij elkaar verwarmen in een pan. Dit kan ook op de dag zelf, of een dag ervoor en dan vlak voor opdienen nog even verwarmen. Serveren: stort de panna cotta op een bord, snijd het in plakjes, verdeel het over bordjes. Verwarm de saus en doe die erover heen. Ik vond het zelf erg lekker en supermakkelijk!
Weer een heleboel lekkere ideeen. Ik ga alles eens op een rijtje zetten en vooral alles een keer testen natuurlijk (wat een straf ).
die chocolade fontein vind ik ook wel een goed idee! vooral de kleintjes gaan dit leuk vinden en dan gewoon lekker met fruit die ijscoupe van die koffie en amaretto ga ik onthouden! klinkt heeel lekker