He meiden ik word GEK van dat maagzuur.. Ik eet soms chocolade en jaja dat is niet goed he, krijg je maagzuur van. Behalve melk drinken ben ik niet zoveel fan van het slikken van pilletjes, wie heeft er nog andere tips om t maagzuur te dimmen? En wat mag je wel en niet drinken, cola enzo is ook niet goed he? alvast bedankt voor het meedenken hoor! PS ben nu 28 weken zwanger dus echt een zwangerschapskwaal...)
Gaviscon mag je hebben. Die heb je in tabletten en drankje (drankje is ontzettend smerig btw). En idd geen koolzuurhoudende dranken. Wat je ook kunt doen, is je hoofdeinde omhoog zetten. Zo heb ik de laatste weken gelegen, had er iedere nacht last van, blegh...
Ik heb ook erg last van maagzuur. Ik merk wel dat je door je eetpatroon aan te passen minder last krijgt van maagzuur. - Geen koffie / thee - Geen chocola (soms doe ik dat wel, maar ik wordt meteen flink afgestraft ) - Zo min mogelijk vet eten (vet is echt een maagzuurveroorzaker) - Kleine porties eten - Geen stress (werkt ook op je maag) - Niet te pittig/kruidig eten Verder heb ik een drankje die mij super helpt: Regla PH. Dit is te koop bij de apotheek! Succes
he meiden bedankt, ik ga eens info opzoeken over dat rigla, en vanillavla hmm lekker en als het ook nog helpt! met mn hoofd omhoog liggen vind ik geen optie, lig ook al met mn benen omhoog en zo kom ik wel in een erg rare bocht te liggen hihi.
melk, ik dronk savonds alleen maar melk. en daardoor had ik dan geen last. toen de melk een keer op was heb ik dat geweten, dus daarna nooit meer zonder melk gezeten.
Renies heel veel renies, die mag je kauwen dus je hoeft niet te slikken! Gaviscon is heel erg vies bah bah bah! Anijs wil ook nog wel eens helpen, kan je erg lekkere snoepjes van kopen bij de kruidvat zit in een klein ovaal metalen doosje! Succes!
Hoi! In mijn zwangerschap had ik er ook ontzettend last van,zelfs van water kreeg ik maagzuur! Ik heb toen een recept van de gynaecoloog gekregen voor Antagel. Dat is een vloeistof die smaakt naar pepermunt,nergens last meer van gehad. Wondermiddeltje
Ik heb het heel lang kunnen redden met rennies maar ben nu overgestapt op de antagel. Antagel is speciaal voor zwangere vrouwen,(heb ik me laten vertellen door de apotheker) De smaak is niets mis mee, allen ik heb het idee dat het meteen bind en dus wat nog in je mond achterblijft bind meteen je speeksel. Ik ben er erg blij mee! groetjes Ingrid
Maalox heb ik ook gehad,dat hielp op een gegeven moment ook niet meer. Volgens mij is Antagel het laatste redmiddel..
Ik lees even mee. Heb ook enorm last van maagzuur, maar helaas niet door een zwangerschap. Alleen ik lust geen vanillevla en melk, dus dat zal voor mij de oplossing niet zijn. Wel weet ik dat het echt niet prettig is, soms springen gewoon de tranen in mijn ogen. Groetjes Taby.
Probeer eens het drankje REGLA heet het volgens mij. Het heeft bij erg goed geholpen toen ik zwanger was. Het is te verkrijgen bij de apotheek.
pepermuntje? dan word het toch erger lijkt me? Zit nu aan de melk maar weer. morgen eens kijken voor dat regla of hoe heet dat.
ja probeer dat eens, het heeft bij erg goed geholpen. Het heet regla, is een witte verpakking en staat met donker blauw geschreven. Als je bij de apotheek regla drankje vraag weten ze gelijk wat je bedoelt. Veel sterkte