Kijk je vaak op je bankrekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacy82, 10 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ok misschien een rare vraag, maar ik vroeg me gewoon af of ik raar ben als ik maar zelden m'n rekening bekijk. (Ik denk dat 4x per jaar veel is voor mij). Bekijken jullie dit vaak, als je geen vermoeden hebt dat er iets niet zou kloppen?
    Ik weet ook dat er gewoon genoeg op staat wanneer ik werk en als ik buiten boodschappen geen grote uitgaven heb is er ook weinig te checken in mij ogen.

    Het is dat ik in een conflict zit met iets wat ik terug moet betalen wat ik, maar ook m'n ex-baas en uwv nooit opgemerkt heeft tot nu (anderhalf jaar later). Bij mij overigens ook verward met kinderopvangtoeslag die door corona ook nogal warrig was. En ik ben niet zo goed in bedenken dat overheidsinstanties uwv en belastingdienst iets anders zijn, zeker niet vlak na m'n bevalling
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Dagelijks..
     
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ook. Soms meerdere keren per dag, soms een dag of twee niet..

    Maar goed of je nou op je rekening kijkt of niet, als je wat terug moet betalen kom je daar niet onderuit lijkt me.. niet op je rekening kijken is niet een goed argument om iets niet terug te hoeven betalen.
     
    hibiscusje en anica vinden dit leuk.
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Dagelijks, soms 1x, maar vaak wel 2 of 3x… En maandelijks maak ik een overzicht van alle inkomsten en uitgaven, kijk ik naar waarom we bv meer hebben uitgegeven aan boodschappen, maak ik geld over naar de spaarrekening (als er wat over is, we sparen ook automatisch een bedrag iedere maand).
     
    Asil, Saartje33 en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Minimaal 3× per week.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Bijna dagelijks denk ik.
     
  7. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Minstens 3x per week. Vindt het fijn om het overzicht te houden en ik controleer bijv als ik geld terug verwacht wanneer ik een pakje terug stuur.
    Ook of er nog iets naar de spaarrekening gestort kan worden.
    Of juist opgenomen bij een grote uitgave.
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik kijk toch wel dagelijks.
    Ik vind het toch ook wel bijzonder dat je nooit op je rekening kijkt. Je maakt toch ook weleens iets over lijkt mij?
    Ik controleer dan altijd extra of dat inderdaad is afgeschreven en ik wil ook altijd weten of mijn salaris is gestort, de verzekeringen etc eraf geschreven zijn.
     
    femkes, Mapje, Zeebra en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Het varieert, meestal 2x per maand. Even kijken of het een beetje klopt. En soms ook nieuwschierig om te zien hoeveel ik uitgeef aan boodschappen
     
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ik denk gemiddeld gezien zo'n 1 a 2 keer per maand? Alhoewel voor het laatst rond de herfstvakantie. :rolleyes:
    Maar einde van deze maand ben ik wel benieuwd naar mijn eindejaars uitkering dus dan zal ik wellicht een paar keer moeten kijken om te zien of en wat er gestort is.
     
  11. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Hooguit een keer per maand. Vaak vlak voordat onze salarissen gestort worden om te kijken of we nog genoeg hebben.
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  12. Ik denk wel meerdere keren per dag!
    Wat er nog op staat, of die of die rekening er al af of bijgeboekt staat.

    Gemiddeld zijn er ook wel 15 transacties per dag..
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  13. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Zeker wel 5 x per week. Ik controleer of alles is afgeschreven, wanneer dit ongeveer is gebeurd, wat ik uitgeef aan online shoppen en boodschappen. Of ik aan het einde vd maand nog wat extra over kan maken naar de spaarrekening enz.
     
  14. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Ja hier ook zo
     
  15. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    (Bijna) dagelijks en altijd als ik boodschappen ga doen.
    Overgehouden aan de tijd dat we 3x moesten nadenken voordat we een euro uitgaven... of dat we in de winkel niet te veel hadden gepakt want dat stond niet op de rekening.... Dat hebben we 1x gehad. Dat wil ik echt NOOIT meer meemaken.
     
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hahaha! Meerdere keren per dag zelfs.
    Ik verkoop regelmatig dingen, dus dat is logisch.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Elke dag. Onze zakelijke rekening is gekoppeld in dezelfde app dus moet via m'n privé naar mn zakelijke.
     
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik een paar keer per week denk ik. Sowieso als je rekeningen betaald maar ook als ik boodschappen ga doen.
    Ik zet meestal mn geld op de spaarrekening en dan haal ik er elke week 200 euro vanaf. Voor een beetje de gebruikelijke uitgaven.
     
  19. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dagelijks
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het wisselt heel erg.
    Vandaag wel 3 of 4x aan internetbankieren gedaan en dat is in november/december gewoon altijd al veel meer ivm. de feestdagen.
    Maar dat is puur even betalen.
    Een enkele keer zie ik dan toevallig net een post. Vaak weet ik wat het moet zijn. Zo niet, check ik m'n eigen administratie (indien het op mijn rekening is) of ik vraag m'n man of hij misschien weet wat dat is (op onze rekening).

    Soms heb ik periodes dat ik heel frequent inkomsten en uitgaven bij houd.
    Andere keren doe ik dat weer maanden niet (om het vervolgens achteraf alsnog te doen haha).

    Omdat er geen inkomsten binnen komen op mijn rekening, maak ik eens in de zoveel tijd (dat wisselt natuurlijk) geld van m'n spaar- naar m'n betaalrekening over.
    Toevallig vandaag gedaan. Ik bedenk me dan altijd wat voor kosten er nog gaan komen binnenkort, dus hoeveel ik daar al voor moet overboeken. Daarbovenop gooi ik nog een paar honderd euro, want ik wil niet iedere keer als ik iets moet kopen, hoeven checken of er nog genoeg op de rekening staat.

    Vaste lasten worden altijd op vaste momenten afgeschreven, dus daar hoef ik praktisch nooit naar om te kijken.

    Samengevat: het wisselt enorm :p
     

Deel Deze Pagina