Even luchten: wat gaat er mis?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Yip, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yip

Yip Lid

14 sep 2008
    73
    0
    0
    Even luchten: Ik heb goed geslapen vannacht, echt, voel me ook helemaal niet labiel of prikkelbaar ofzo. En vanochtend zitten we met zn allen te ontbijten, wil vriend zn tas inpakken en ziet dat ik de fruitschaal niet heb aangevuld (we bewaren het fruit altijd in de kelder, blijft het langer goed). Dus hij begint te mopperen dat ik dat wel moet doen (ik had de boodschappen opgeruimd gisteren, vandaar). Terwijl hij de fruittas pakt uit de kelder breekt het steeltje van een banaan omdat ik die tas niet helemaal rechtgezet had. Hij gooit die banaan op tafel en roept dat ik dat ding eraf moet snijden. Aangezien ik alleen n mes vol stroop had liggen zeg ik dat ik dat dalijk wel doe. Hij schreeuwt: "nu!" en doet t zelf met t vieze mes. Oudste (4 jaar) begint te huilen en vraagt waarom papa zo boos is. Omdat ik Joris niet als boeman wil laten overkomen heb ik gezegd dat hij niet boos was maar dat mama gewoon wat fout had gedaan met het fruit en dat papa dat niet leuk vindt. Dus hij droogt zn tranen en reageert: "o, dus t was gewoon mama's schuld..." Vervolgens wordt Joris nog bozer en roept dat ik moet ophouden met dat zielig doen en die slachtofferrol en dat ik zo de kinderen n heel verkeerd beeld geef. En ook dat mijn vader gisteren tegen hem had gezegd dat ie zich zorgen over mij maakte (waarom wist hij niet maar volgens vriend was t vast omdat ik zo sjacherijnig ben). T vreemde is nu dat ik me vanochtend juist heel opgeruimd voelde en dacht dat ik goed was omgegaan met zn bozigheid. En nu zit ik dus eigenlijk al de hele ochtend aan mezelf te twijfelen. Twijfel hoe ik dit anders had kunnen aanpakken zodat vriend niet bozer zou zijn geworden (maar als je iets niet goed hebt gedaan kun je t maar beter toegeven toch?) En ook twijfel aan mezelf omdat ik het gevoel heb dat ik allemaal foute dingen doe wat voor iedereen zichtbaar is behalve voor mezelf (volgen jullie t nog?). Anders gezegd: Help, word ik gek?!

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

sorry hoor maar ik zie niet in wat jij verkeerd hebt gedaan:( hij mankeert niks aan de handen toch dan kan hij het zelf ook doen ipv eisen dat jij het doet.

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hmm, heeft je partner slecht geslapen ofzo?
    Ik heb geen tips, maar herken de onmacht wel die je nu voelt. Misschien vanavond toch maar een gesprekje aanknopen?

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik begrijp werkelijk niet waarom je vriend zo boos word om iets onbenulligs, denk eerder dat hij niet goed in z'n vel zit. Ik zou hem er op een rustig moment, maar wel zo snel mogelijk op aan spreken dat het niet normaal is en vragen wat hem dwars zit.

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Nou je bent niet gek hoor, eerder die man van je! Snap niet waarom die zo moeilijk doet over een fruitmand eerlijk gezegd en dan ook nog zo erg dat je kinderen er van gaan huilen.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wow ... en jij twijfelt of het aan jou ligt? De eerste keer dan mijn man schreeuwt dat ik NU iets moet doen, dan zal ik rustig melden dat hij ook handjes van Onze Lieve Heer heeft gekregen hoor.

Ik had dus tegen mijn kind gezegd dat papa gewoon een beetje boos is. Niets meer en niets minder. Je geeft het kind idd wel een verkeerd beeld zo (dat ben ik dan wel met je man eens).

En verders zou je je vader eens moeten bellen waarom hij zich uit naar je man en niet naar jou.

7. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Is hij altijd zo ? Kort loontje ed?en dan jou de schuld geven en schreeuwen waar je kleintje bij is ?
    Klinkt mij in de oren als of er bij hem iets niet goed zit en de controle er op aan het verliezen is en jou onder de duim wil houden voor zijn eigen machts gevoel
    Ik bedoel kom op zeg ! Gaan flippen om een bannaan! Is ie nou helemaal betoeterd!

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Moeilijk, want ookal heb je het fruit niet opgeruimd dan nog hoeft hij er niet zo'n issue van te maken. Het is niet goed dat de kinderen er om moeten huilen en schrikken. Ik denk misschien dat je iets teveel over je heen laat lopen, want als mijn man me had beveelt het stukje eraf te snijden had ik aan z'n voorhoofd gevoelt of hij wel helemaal lekker was.

Dus ik had zelf misschien gereageerd met: goh je heb gelijk het fruit ligt nog in de kelder sorry, neem voor me even een appel mee als je toch gaat...

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    seriously??????? een fruitsteel van een banaan??? verder is het wel helemaal lekker in jullie relatie???? OMG

slaat hij je ook ofzo, want vind het heeeeeeeeeeeeel freaky dit!! wat jij kunt doen om zijn bozigheid te temperen??? fucking hell, dat is niet normaal hoor!!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Eerlijk ik had gezegd doe het lekker zelf en doe normaal als je niet normaal kan praten. Je voelt je schuldig omdat je wat verkeerd gedaan hebt de tas niet goed gezet het fruit niet in de fruitmand mankeert hij wat aan zijn ( klauwen) denk eerder dat hij met het verkeerde been uit bed gestapt is en dat duidelijk lied blijken.

Vind dat je het nog lief hebt aan gepakt dat waar de kinderen bij waren menig mens had gezegd man barst en ik had tegen mijn kind gezegd. Papa is met het verkeerde been uit bed gestapt.

Niet aan je zelf twijfelen ik heb nu echt niet het idee dat je iets verkeerd gedaan hebt en al had je dat wel zijn probleem vanmorgen.

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Uhm.....
    Weet je zeker dat het wel goed gaat met je??

Nu is dit natuurlijk maar 1 bericht, maar ik vind het niet normaal dat hij zo uit zijn slof schiet, om niks....
    Al leg ik de bananen op de fruitschaal en gebeurt er verder niks mee, en ik haal een banaan van de tros dan scheurt er wel eens een steeltje af ;)..

Maar dat jij dan maar de schuld op je neemt, terwijl je man wel degelijk boos was (om niks), vind ik ook niet goed.
    Ik weet niet wat er verder nog speelt bij jullie, dus dat je daarom hem zo probeert te verdedigen maar ik kan je wel vertellen dat mijn nekharen recht overeind staan bij het lezen van de reactie van je man, en hoe jij daar op reageerde.

Nogmaals ik weet niet wat er speelt, dit is puur hoe je bericht op mij overkomt...

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Lieve Yip,

Jij doet in elk geval niks fout!!
    Het is goed van je dat je je kindje geruststelde, maar je hoeft niet de schuld van je man zijn boosheid op je te nemen.

Gebeurd het vaak dat hij zo doet?
    Zou het een optie zijn dat jullie in relatietherapie gaan?

Het is niet normaal hoe hij op je reageert en hoe hij tegen je schreeuwt. En dat is absoluut niet jou schuld!

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Knap dat jij nog rustig bent gebleven want zijn reactie lijkt me totaal overdreven. Ik mag hopen dat hij normaal anders met jou en de dingen omgaat, het is een *** banaan...

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Waar gaat het mis?
    Het gaat mis bij je man.

Jij doet niks verkeerd....dat een banaan scheurt is niet jouw schuld, zoiets gebeurd gewoon! Dat je man daar zo boos om kan worden ligt echt aan hem en niet aan jou.
    Dat jij tegenover je kind een verkeerd beeld schetst ben ik het wel mee eens. Want het is niet jouw schuld, je man was gewoon onredelijk bezig.

Ik herken wel veel....in een vorige relatie had ik de halve dag gezeik als de auto voor ons de bocht niet precies goed nam, of iemand teveel geluid maakte bij het weggooien van de vuilniszakken.

Boosheid komt uit jezelf, uit je man in dit geval. Afreageren doe je op de meeste naaste persoon, jij in dit geval.
    Hij moet met frustratie om leren gaan, en niet afreageren, maar leren praten! Op een normale manier!

Vooral tegenover je kids geen excuses maken voor zijn gedrag, want dit gedrag is niet acceptabel. Praat het niet goed! Je kind leert daar ook van...

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

We zijn wel allemaal eens gezind wat dit verhaal betreft.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Was het niet, omdat je vriend een kort lontje heeft? Misschien maakt je vader zich daar zorgen om? Of het goed met je gaat, omdat je vriend zo gauw boos wordt?

Reageert hij vaker zo om het minste of geringste? Want zo ontploffen om een banaan lijkt me niet normaal. Dan moet er al veel meer aan de hand zijn geweest.

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wat er mis gaat, is dat jouw vriend zich als een hork gedragen heeft. Issie wel lekker?? Ik vind jou idd nogal onderdanig overkomen. Je vraagt je af of je goed met zijn boosheid bent omgegaan. Maar als iemand totaal onredelijk boos wordt, HOEF jij daar niet goed mee om te gaan. Ik zou zeggen dat het volgens mij tijd is dat hij NU naar zn werk gaat en vanavond eens een goed gesprek aangaan ovrr als een mongool tekeer gaan waar de kids bij zijn. Lekker figuur.

18. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    #18 Misha85, 1 apr 2014
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
    Kan ook niet anders,wat n soepkip zeg !
    Meneer vliegt uit de bocht om een lullig stukje fruit.
    En dan ook nog gaan schreeuwen en dingen eisen nee dat gaat er bij mij niet in
    Heet hoofd!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit dus, die van mij had die banaan naar zijn hoofd gesmeten gekregen, volgens mij.....(als tenminste mijn kind er niet bij was, dat was bij jou wel)

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedoelde het positief! Duidelijker kunnen we niet zijn naar t.s toe. Bijna allemaal het zelfde gevoel is die nu helemaal gek geworden.

Deel Deze Pagina