Hey allemaal! Ik zit met een dringende vraag. Ik ben aan de pil, ik ben hem ongeveer 4x vergeten toen ik sex heb gehad in me (begin) 3de week met mijn ex. maar aangezien ik toch "ongesteld werd" (wel eerder ik moest namelijk nog 1 laatste pil slikken) dacht ik dat ik me geen zorgen hoefde te maken. totdat ik mijn biologie les volgde (over het endocrien/hormoon systeem) mijn docent zei dat als je de pil slikt alsnog bloedingen kan krijgen terwijl je zwanger bent, je bent het wel anders, of weinig bloedverlies of korter. Ik schrok ook toen ik maar 3 dagen bloedingen had het was niet veel maar ook niet extreem weinig. Ik ben het nu 2 dagen HELEMAAL niet meer en wacht de komende 3 dagen nog af of ik wel ongesteld word Nou wil ik een test doen op de dag dat ik weer moet beginnen met de pil. Nou is mijn vraag: hebben jullie vrouwen hier last van gehad? Dat jullie toch bloedingen hebben gehad terwijl jullie zwanger waren?
ikzelf niet een vriendin wel. Die had ook nog last van bloedingen. Sommige vrouwen blijven gewoon ongesteld als ze zwanger zijn. Je hoeft je geen zorgen te maken zolang je gen krampen hebt. Maar je gaat nog een test doen toch? Wanneer?
Bloedingen kunnen idd voorkomen tijdens de zwangerschap veel vrouwen hebben daar last van.. Ik zou als ik jou was gewoon een test doen dan weet je het helemaal zeker! Het is natuurlijk niet erg slim om de pil zo vaak te vergeten! Veel succes!
Jawel ik heb wel krampen net inderdaad zoals ik verder kon lezen op het forum net of weer ongesteld moet worden dus ik vlieg naar de wc om te kijken maar telkens ben ik het toch niet. en ik wil de test op maandag doen (dan zou ik moeten beginnen met mijn nieuwe strip)
Nee normaal vergeet ik hem echt nooit! Maar het was net uit gegaan met mijn vriend waar ik lange tijd mee ging en ik had veel verdriet dus het was echt een paar keer door me heen geschoten! Ik had ook nooit verwacht dat het toch nog een keer zou voorkomen tussen mij en mijn ex.
Even wachten oor ik begrijp het volgens mij niet helemaal hahaha. Je bent niet ongesteld nu maar hebt wel bloedingen? Heb ik dat goed of niet? Een gevoel hebben dat je ongesteld word kan kloppen dat gevoel heb ik ook een soort zeurderig gevoel. Zolang je geen kramoen hebt in de zin dat je vergaat van de pijn is er als het klopt niks aan de hand. Gewoon gaan testen en we horen graag de uitslag
Haha ik zal het nog even uitleggen Ik heb wel bloedingen gehad (van zondag tot dinsdag, 3 dagen dus) die bloedingen kwamen ook eerder maar daar zocht ik verder niet veel achter. maar ik zou nu nog steeds ongesteld/bloedingen moeten hebben. maar ik ben het nu 2 dagen helemaal niet meer (ook geen inimini beetje of iets helemaal niets) maar toch heb ik krampen alsof ik het moet worden. (en even tussendoor ik ben net 1 minuut op het forum en ik merk al gelijk dat de vrouwen/meiden hier erg behulpzaam zijn heel erg bedankt!)
graag gedaan meis we willen dat meiden met een vraag geholpen worden. Oke nu begrijp ik het hahaha. Mijn advies. Gewoon de test doen. Het kan heel goed dat je zwanger bent. Heb je verder ook kwaaltjes? Die je normaal niet hebt als je ongesteld moet worden?
Ja maandag ga ik de test doen (dan zou ik ook moeten beginnen met mijn nieuwe strip) verder heb ik niet echt kwaaltjes behalve dat ik misselijk ben en dan die buikkrampjes. maar ik denk dat de misselijkheid door de zenuwen komen volgens mij is het nog veelste vroeg om kwaaltjes te krijgen.
Nee hoor. Ik had gelijk kwaaltjes hahaha. Kan gelijk komen. Dus het kan de zenuwen zijn het kan ook een kwaaltje zijn. Laat het maandag maar weten
hej waarom doe je de test niet dit weekend... de test kan posi aangeven als je ongi moet worden dus je kunt nu al testen om duidelijk antwoord te krijgen... ik zou geen pil gaan slikken voor de test. en kwaaltjes tja ik heb ze beiden keren rond de 6 a 7 weken pas gekregen dus hoef je nog niet te hebben! laat ons wel iets weten he!
Volgens mij heb jij het hier over een miskraam, maar er is nog helemaal geen sprake van een zwangerschap, dus hier heeft ze nu even niet veel aan. @Rudegyal: Het kan inderdaad zo zijn dat je ongesteldheid blijft terwijl je zwanger bent, ik zou dus maandag gewoon die test doen, dan weet je het zeker. De kans dat je zwanger bent is niet zo heel groot, maar natuurlijk wel aanwezig als je 4 pillen bent vergeten. En aangezien je wel een bloeding hebt gehad is de kans nog kleiner. De misselijkheid en buikkrampjes kunnen komen omdat je de pil verkeerd hebt gebruikt, dan krijg je ontpillingsverschijnselen. Heel veel succes meis!
Ja haha wat is het vrouwenlichaam toch ingewikkelt haha de 1 krijgt de kwaaltjes gelijk de andere pas na weken en de ander pas na maanden jeetje Ja inprisipe zou het ook dit weekend kunnen maar ik dacht ik doe het maandag ochtend de test want dan ben "echt overtijd" want dat heeft er toch ook mee te maken? met het hormoon wat dan pas in je lichaam is?
Aangezien je de bloeding al hebt gehad kun je nu al testen hoor. Ik zou er nu dus al 1 doen, dan weet je meteen waar je aan toe bent en zit je niet het hele weekend te stressen.
dat hormoon is hetgene waar je op test idd en dat zit er zodra je ongi moet worden maar het meestal niet word dan kun je testen...iedere 3 dagen word het hormoon sterker en het streepje op je test dus ook!
Oke Ik kan een test vandaag nog halen inderdaad maar heeft het echt een nut om het in de ochtend te doen of maakt het niet uit? want ze zeggen dat het in de ochtend beter is of is het uit jullie ervaring dat het niet veel uitmaakt?
dat is omdat je urine dan geconcentreerder is. sommigen drinken gewoon even niet meer en doen dan een test maar aangezien jij al een paar dagen overtijd zou zijn moet ie, mits je veel gedronken hebt, het toch wel aangeven!
Oke nou dan laat ik het jullie zo snel mogelijk weten wat de uitslag is! en nogmaals erg bedankt voor al jullie reacties!
Rudegyal; hoe lang ben je al aan de pil en vergeet je hem vaker? De hormonen in de pil zorgen ervoor dat je geen eisprong hebt. Dan zorgt de pil er nog voor dat er een dikke slijmprop in je baarmoederhals zit, waar de zaadcellen niet doorheen kunnen. Ook de binnenkant van de baarmoeder wordt minder geschikt voor het innestelen van een eventueel bevruchte eicel. Hoe langer je aan de pil bent en hoe regelmatiger je hem slikt, hoe minder kans op zwangerschap. Na een pilreeks volgt altijd een onttrekkingsbloeding, ook al zou je zwanger zijn. Die kans is overigens altijd aanwezig al zij het een kleine. Ik heb in de namiddag getest, maakt niks uit; er zit hCG in je urine of niet.
Hey! Ik ben nu ongeveer 4 jaar aan de pil denk ik zo .. en eigelijk vergeet ik hem nooit (ben 'm in die 4 jaar denk misschien ooit 3 of 4 keer vergeten) deze maand dan een aantal keer omdat er nogal dingen waren voorgekomen dat het er helemaal door heen schoot. En ja het is inprisipe een kleine kans dat ik zwanger ben maar tegewoordig met al die verhalen weetje het nooit!