groei van buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door niek, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi meiden, ik ben even benieuwd wanneer jullie dachten dat jullie buik ging groeien. Ik heb nog geen last met mijn broeken, maar ik heb het idee dat mijn houding wel veranderd. Ik heb een "bobbeltje" bij mijn onderbuik en daarboven een soort puntje (van mijn buik), een beetje vaag, maar vraag me af hoe vroeg jullie erbij waren.
     
  2. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    mijn broeken begonnen met 8 weken al strakker te zitten, met 10 weken droeg ik een ,door mijn mams, gemaakte zwangerschapsbroek (stuk stof in oude spijkerbroek genaaid) en met 14 weken droeg ik al echte zwangerschapskleding. Ben nu 5 mnd zwanger en de meeste die mij niet kennen denken dat ik nog maar een paar weekjes moet. Hahaha heb dus een enorme buik voor een eerste zwangerschap.
     
  3. Eyrah

    Eyrah Lid

    10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Nu 7 weken zwanger en helaas al aan de zwangerschapsbroeken. Had liever nog een tijdje mn vertrouwde kloffie aan gehouden maar ik krijg altijd heel snel een zwanger buikje als ik zwanger ben.
     
  4. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ben blij dat ik niet de enige ben...
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi niek .
    Bij onze eerste zwangerschap begon je pas wat te zien toen ik al ruim 4 maanden was .
    Bij onze tweede zwangerschap kon me eigen broeken al met 8 weken niet meer dicht krijgen ;)
    Nu moet ik nog even afwachten hoe dat straks gaat bij de derde , als die komt .

    Groetjes Joyce
     
  6. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Niek,

    Sinds vorige week is mijn buik een beetje gaan groeien, hoewel je 's ochtends ook zou kunnen denken dat ik gewoon wat te veel heb gegeten. 's Avonds is mijn buik dikker ( maar ja, het schijnt dat je darmen ook wat uitzakken ;) Geniet maar van je buikje.

    XXX
     
  7. lisacar

    lisacar Actief lid

    Mijn kleding zit nog niet strak, maar merk al wel dat vlak boven m'n schaambeen een kleine bolling (ook best wel hard) begint te ontstaan. Het lukt me niet om dat deel van de buik in te houden, dat kon ik vroeger wel, dus dit moet m'n baarmoeder zijn.
     
  8. Simenda

    Simenda Lid

    21 nov 2005
    75
    0
    0
    Mijn buik begin nu pas echt te groeien
     
  9. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Bij mij was er ook al heel snel een buikje.
    Vooral bij de tweede.
    Kon het echt niet 12 weken stilhouden.....
    Gina
     
  10. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Ik ben nu 5 weken en ik heb het gevoel dat mijn buik nu al een beetje dikker begint te worden. :)
    Ik heb normaal maat 34 en een plat buikje, daardoor zal het misschien ook wel meer opvallen.

    Ik krijg mijn broeken wel nog dicht, dat zal ook nog wel een tijd zo blijven denk ik.

    Ik vraag me af, waardoor worden die buiken in het begin al dikker ? De kiddies zijn nog te klein ! Misschien omdat de baarmoeder al groter wordt aan het begin van de zwangerschap ?

    Ik vind het in ieder geval wel heel leuk ! Ik kan niet wachten op een mooi rond buikje ! ;)

    Groetjes,

    Nikki
     
  11. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Het heeft vooral te maken met je darmen die wat lui worden door de hormonen en wat gaan opzetten. Vanaf week 14 ongeveer groeit je buik echt door de groei van je kindje!

    XXX

    Hester
     
  12. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Hoe groot is de buik bij 4 maanden zwangerschap ongeveer?

    De vrouw van mn schoonvader is nou 4 maanden heen, althans dat ZEGGEN ze. Kan best zijn dat er over wordt gelogen. Maar volgens hun bevalt ze in juni en is ze nu 4 maanden. Ze heeft echter een buik, ik zou haar zelf bijna 6 maanden schatten!
     
  13. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Bij m'n eerste zwangerschap groeide mijn buik pas vanaf 6 maanden.
    Ik was helemaal bang dat het kindje niet goed groeide.
    Maar niets bleek minder waar te zijn....m'n dochter kwam 12 dagen overtijd met 3900 gram :)
    Met de zwangerschap van me zoon groeide ik veel sneller.
    Meteen rond de 12 weken.
    Het nadeel was dat mijn buik nog te klein was voor leuke positie kleding en toch al te groot voor gewoone kleding.
    Heb van de laatste zwangerschap dan ook strea over gehouden :(
    Gelukkig niet verschrikkelijk veel.
    mijn zoon was 6 dagen te laat en woog 4300 gram.
    nu met 6 maanden weegt hij al 9500 gram en is 70 cm.
     
  14. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Hoi Tatiiana,

    Er zijn geen standaard maten aan te geven over hoe een zwanger buikje groeit. Ik ken iemand waarvan je na 9 maanden bijna niks zag en toen ik zelf zwanger was dachten ze na 4 maanden al dat ik met een paar weken moest bevallen. Toen ik 9 maanden zwanger was waren er meerdere mensen van overtuigd dat ik zwanger was van een tweeling. En het is er toch maar eentje.

    De een groeit ook alleen maar naar voren en de ander kan helemaal rond groeien. Dus daar is ook echt niks over te zeggen.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Groetjes, Doortje D.
     
  15. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Mm ok.. Ach ze heeft een mooi buikje en t kindje is gezond das t belangrijkste!
    Als t kindje in juni wordt geboren zijn ze dus eerlijk geweest (De vrouw sowieso wel maar haar nederlands is niet zo goed, en heb nooit verder gevraagd) Mijn schoonvader is alleen niet zo eerlijk vrees ik. Mijn vriend wist pas van zijn broertje toen de kleine al 4 maanden was.

    En ik weet toevallig dat zij de pil in juli/augustus niet mee had op vakantie, dus vandaar mijn twijfel
     
  16. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    de eerste keer dat ik zwanger was zag je nix..
    werd mk met 4 mnd.
    daarna elke keer als ik zw. werd groeide mijn buik heel snel.
    de gyni had gezegt dat eerder je baarmoeder rekt als je meerdere keren zw. ben geweest.. en inderdaad bij de ene zie je sneller wat dan de andere..
    en het verhaal over darmen klopt ook.
    toen ik zw. was van mijn dochter wou ik het minstens 12 wkn geheim houden.
    nou met 6 weken zagen bekende het al.
    ik heb normaal een heel ingevallen buikje.
    met 37 weken was me buik zooo groot en ze was maar 3190 en had weinig vruchtwater. wat toen die grote buik veroorzaakte is nu nog steeds een raadsel! :(: :)
     
  17. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi allemaal
    ook mijn broeken zitten te strak,scheelt wel de een of de andere dag,het gaat nog net,heb wel al 2 zwangerschapsbroeken aangeschaft maar stel het zo lang mogelijk uit om ze gaan te dragen,en dat die darmen lui worden tjee wat een drama,daar kan ik me dus echt rot onder voelen,maar goed tis niet anders,hormonen zijn rare dingen.
    groetjes jacky
     
  18. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Jacky wat mij goed hielp bij de darmproblemen .... ja ik had er ook flink last van. Was gewoon iedere dag een flesje Yakult te nemen, of om de dag. Bij mij werkte dat heel goed.

    Natuurlijk is goede voeding ook heel belangrijk, groente fruit verhaaltje ... Maar zelfs dat was voor mij niet voldoende, van ik naar de Yakult greep :)

    Nu ben ik over de helft, en gaat het gelukkig wel beter :)
     
  19. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden, ja ik heb ook al een buikje. Maar ik vraag me af of het klopt dat ik steeds zo'n zwaar/vol gevoel in mijn buik heb. Ik heb geen trek in eten maar als ik me er toe dwing om te eten gaat dat best maar om me ertoe te zetten kost wel moeite. Ik heb dit gevoel nu al een paar dagen. Herkent iemand dit???
    Liefs mussie.

    En yakult nemen, elke dag, is dat wel goed en ga je daar dan goed van naar het toilet, want daar heb ik nu ook al moeite mee. Ik vind dit wel erg snel hoor. Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn maar ik heb gelijk last van die pijnlijke kwaaltjes :(
     
  20. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ja dat heb ik nou ook. ;)

    Mijn buikje is aardig bol aan het worden mijn vriend en ik zijn al gaan kijken naar zwangerschaps kleding. :oops:

    Vooral de broeken gaan niet meer passen.

    Maar ik dacht ook van wat heb ik een kwaaltjes als ik naar andere kijk met name mijn zusje die had de eerste paar maanden 5 nergens last van
    geen pijn scheutjes niks
    en mijn vriends zusje is nu ook in vewachting al 3 maanden en heeft ook bijna niks.
    Nou ik ben al 3 dagen misselijk enz .
    Wilt alleen maar slapen slapen slapen.

    Maar goed ben benieuwd hoe mijn buikje is met 3 / 4 maanden. :p

    gr loesmari
     

Deel Deze Pagina