PAP 2, belemmert deze uitslag zwanger worden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Haai!

Ik heb 2x dit jaar een PAP2 uitslag gehad. Ik moet in december opnieuw naar de huisarts voor een uitstrijkje. Hij vond na de 2e uitslag het niet nodig om naar de gyn te gaan, omdat er wel verbetering in de cellen te zien was, minder onrustig, maar nog niet rustig genoeg.

Nou zit ik te dubben of dit de zaadjes zal belemmeren in hun doorgang, oftewel, word ik moeilijker zwanger?

Volgens mijn huisarts is het geen belemmering, maar ja, ergens maak je je toch zorgen....

Groetjes, Mariekepieke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mariekepieke,

je kunt inderdaad gewoon zwanger worden, ook met een PAPP2 uitslag. Het enige wat zaadjes in het algemeen eigenlijk tegen houdt is een ongunstige pH graad van de vagina of 'ondoordringbaar' slijm (allemaal gerelateerd met de cyclus) Dit is bij iedereen zo en daar heb jij geen verhoogde kans op. Wat er waarschijnlijk wel zal gebeuren als je zwanger raakt, is een gesprekje met een gynaecoloog of er nog iets moet worden onderzocht of dat je zonder problemen zwanger kunt zijn. Omdat je huisarts het niet nodig vind je nu al door te sturen naar een gyn, zal hij de omstandigheden gunstig genoeg vinden voor een zwangerschap. Succes.

Groetjes Brigitte

3. Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord!

Dit heeft mij wel gerustgesteld :D

Een ding nog.... Stel dat ik zwanger word, mag er dan wel of niet een uitstrijkje gedaan worden?

Groetjes,

Mariekepieke

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mariekepieke,

er mag altijd een (normaal) uitstrijkje worden gedaan, dat kan geen kwaad voor de zwangerschap. Alleen in de zwangerschap doen ze niets invasiefs op het gebied van afwijkende uitslagen. Meestal wordt er dus ook pas na de zwangerschap een uitstrijkje gemaakt.

groetjes Brigitte

5. Niet meer actief

Wederom bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
    Mariekepieke

Deel Deze Pagina