extreem misselijk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door patries38, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Allereerst alvast bedankt voor al jullie adviezen en raad, ik kijk toc ook altijd naar eerdere onderwerpen.

Nu mijn probleem: extreem misselijk!Hier zijn natuurlijk meerdere topics over en ik heb ze allemaal gelezen, alle tips opgevolgd. Van de HA Domperidon gehad;geen succes. Nu via klassiek homeopaat soort korrels, leken eerst te helpen, maar nu niet meer. Ik ben toch wel erg moedeloos nu, het probleem is dat ik 24 uur per dag misselijk ben, niet braken. Daardoor eet ik nagenoeg niets, drinken lukt nauwelijks,dit is nu drie weken aan de gang.
    Ben nu zo slap dat ik bijna alleen op bed lig, staan en lopen moeizaam vanwege duizeligheid, en zwart zien, ben een paar keer gecollabeerd.Inmiddels 8 kg afgevallen.kortom, ik voel mij vreselijk!
    Verloskundige heeft al gezegd:rust! Maar ik kan ook nauwelijks anders.
    Ik ben niet flauw aangelegd, maar dit is wel heel extreem.
    Bij de vorige zwangerschappen had ik dit probleem niet.Met de baby is alles goed, tot grote opluchting.

Hebben jullie nog een sugestie?Iets wat ik nog kan proberen?

groetjes Patricia

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Patricia,

wat je nog kunt proberen is emesafene, dat is een medicijn tegen misselijkheid dat je via de huisarts kunt krijgen. Je moet wel echt proberen te blijven drinken, dat is heel belangrijk! Een poos niet eten is niet zo erg. Neem wel een zwangerschapsmultivitamine. Plas je nog wel? Als je niet of nauwelijks meer plast of het is heel donker van kleur dan moet je zeker contact opnemen met de huisarts. Het is niet de bedoeling dat je uitdroogt. Dus neem het wel serieus.
    Beterschap.

Mirjam

3. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    bedankt voor je reactie. zal het gelijk vragen aan mijn huisarts. urine is inderdaad geconcentreerd. vandaag ging het wel iets beter, beter gegeten en gedronken, alleen nu weer diarree. blijft lastig probleem, ik overleg morgen even.

Deel Deze Pagina