Korte opname, nacht blijven of gelijk naar huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamamijn, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Een vraagje, m'n man wordt volgende week aan z'n neus geopereerd. Er staat bij dat het een korte opname is. Hij moet zich 13.30 uur melden. De ok is onder algehele narcose. Zou hij savonds weer naar huis mogen of moet hij een nachtje blijven?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Ik denk dat hij weer naar huis mag.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Waarschijnlijk naar huis.
    Dochter is aan het begin van de vakantie geopereerd aan meerdere breuken in haar elleboog. Ze werd om 18.30 uur geopereerd, en om 21.00 mochten we weer naar huis (we hadden ook de nacht kunnen blijven, maar daar hadden zij en ik helemaal geen behoefte aan, dus mochten we gaan zodat ze lekker in haar eigen bed kon slapen)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Bijna 100% naar huis. Heel veel operaties zijn dagopname en die is vaak tot 19.00 open

5. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Dank jullie wel, hadden zelf idd ook al zon vermoeden

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben drie jaar geleden aan mijn neus geopereerd. 's Ochtends moest ik mij melden. Bedoeling was incl nachtje ziekenhuis maar ik voelde me 's middags gewoon goed dus mocht tegen of in de avond naar huis.

Mijn advies: neem voor de zekerheid even wat spullen mee dat je man kan overnachten maar waarschijnlijk heb je het niet nodig.

7. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

En voor thuis de tip dat het bed bij hoofdeind iets omhoog kan.... plat liggen is dan geen pretje

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ligt ook aan de tijd van operatie. 13:30 uur melden betekent dat hij eventueel laat pas geopereerd wordt.
    Maar in principe als je goed wakker bent, je goed voelt, hebt gegeten en gedronken en hebt geplast dan mag je naar huis.

Ik ben later in de middag geopereerd, kreeg morfine op de recovery en was zo groggy dat ze me hebben laten blijven. Compleet van de wereld was ik....

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hangt van je gesteldheid af. als je redelijk snel weer fit bent en zelfstandig je ding kunt doen en goed kunt eten zetten ze je liever buiten dan dat ze je onnodig daar houden.
    maar zoals ik al zei, hangt dat ook erg van af hoe laat de operatie is en hoe je er aan toe bent

10. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Bedankt voor de zekerheid maar wat toiletspullen en een onderbroek mee, en dan zien we wel hoe het loopt

11. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Als zijn neustussenschot recht gezet word is de kans groot dat hij een nacht mag blijven. Ik heb veel ok's aan mijn neus gehad en moet zeggen dat dit de enigste ok was waar ik bij heb moeten blijven.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    Mijn man is tijd geleden aan een liesbreuk geholpen. Moest zich om twaalf uur melden, werd om twee uur geholpen en ik kon hem om zes uur weer ophalen. Hun waren tot savonds negen uur open geloof ik. Maar mijn was die dag bijna de laatste die weer opgehaald werd. Als je goed wakker bent, geplast hebt en gegeten schoppen ze je graag naar buiten

Deel Deze Pagina