Hoe en wanneer stoppen met DHEA

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mariska11, Jul 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik sinds november 25 mg DHEA per dag op eigen initiatief. Sinds eind april ben ik naar 75 mg per dag gegaan op aangeven van het UZ Gent.
    M'n DHEA-pilletjes zijn nu op en volgens de arts kan ik er dan voor nu gewoon mee stoppen (ik ben nu sinds 3 dagen aan het stimuleren voor een ICSI).

Wat ik heb begrepen van mijn arts is dat je met DHEA de hoeveelheid follikels wat klaar ligt bij aanvang van een cyclus kunt vergroten. Dat zou dus idd betekenen dat het nu niet zoveel nut meer heeft.

Hebben jullie hetzelfde advies gekregen of zijn jullie tijdens de behandeling door blijven slikken?
    Ik twijfel zelf heel erg of ik nog een potje ga bestellen of dat ik idd het advies van de arts gewoon moet opvolgen en nu even moet stoppen. Hij had ook aangegeven dat te lang slikken je eicelreserve kan uitputten en daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten.

2. Kaltje

Kaltje Actief lid

Feb 4, 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo Mariska,
    Ik slik sinds februari 50 mg dhea op eigen initiatief. Woensdag heb ik de tp en Dr.S (DD) zei me door te gaan tot een eventuele positieve zwangerschapstest.
    Groetjes,
    K.

Share This Page