Kunstgras zelf leggen. Hoe doe ik dat? Wat heb ik nodig?

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Al eerder over gehad hier, maar nu komt het erop aan. We hebben gekozen voor kunstgras op een deel van onze tuin. Ongeveer 13/14m2.
    We willen het zelf gaan leggen. Het hoeft niet perfect, want we hebben een hond en onze zoon kan ook aardig ravotten.

Ondergrond van wit zand aantrillen en gladmaken wist ik.

Maar nu.

- Er komt ook een speelhuis op te staan. Ik vraag me af of het niet beter is om daar omheen te leggen (wel moeilijker).
    - leg je er worteldoek en/ofstabilisatie doek onder? Allebei of 1 van de 2?

- Oh en welk soort wit zand moet er eigenlijk onder? En hoe dik moet die laag zijn?

Yeah i know, de klus door vakmensen te laten doen is beter, maar budgettechnisch hebben we niet veel ruimte. Ik hoop maar dat jullie goede tips hebben!

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Bij ons ligt er gewoon zand onder wat ook onder de straat ligt. Daarboven een speciaal doek, en daarboven het gras. En daarop weer speciaal inveegzand. Hier wel laten leggen overigens, maar schijnt niet moeilijk te zijn.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
  4. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Het is niet moeilijk, het belangrijkste is het aantrillen van het witte zand. Minimaal 10 cm.
    Daaroverheen onderdoek en dan het gras. Speciaal inveegzand erover en het ligt.

Ik zou onder het huisje wel leggen, straks haal je hem weg en dan ligt daar geen gras.

5. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Hier ook het witzand eerst aangetrild en daarboven het kunstgras zonder worteldoek eronder. Daarna ingeveegd met zand voor kunstgras. Er staat ook een speelhuisje op, gaat prima en het gras ligt er strak in.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Heb je geen last van onkruid op deze manier? Ik weet dat het meeste van boven komt, maar toch.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja dat is waar. Hoewel ik me wel afvraag hoe het gras over een aantal jaar eruit ziet als het huisje alles plat heeft gedrukt. Het is een hoog speelhuisje met glijbaan en picknickbankjes eronder.

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb ook zelf kunstgras gelegd. En het is idd vrij simpel. Maar neem er wel de tijd voor.
    Ik zou gras onder je speelhuisje leggen en mocht dat na verloop van tijd gaan inzakken, kan je het altijd nog ophogen. Das wel weer een klus. Maar je zal zooooooooveel plezier van je kunstgras gaan hebben!
    Onze beste aankoop van vorig jaar.
    Ik heb stabilisatiedoek wat gelijk ook worteldoek is.

Deel Deze Pagina