Ik snap heel goed dat je schrikt hoor. Ik heb pap2 en moet binnenkort voor een nieuw uitstrijkje. Dit omdat ik klachten had, volgens mij door de mirena (onregelmatig bloedverlies, niet perse contactbloedverlies). Toen is voor de zekerheid een uitstrijkje gemaakt.
Jeetje dat is schrikken! Maar wel heel fijn om te lezen dat je nu alweer 3 goede uitstrijkjes hebt gehad. Bedankt voor het delen van jouw ervaring!
Zeker blij mee. Wat ik ook probeer te zeggen is dat zelfs als blijkt dat er kankercellen zitten het evengoed verholpen kan worden. Maar snap je ongerustheid hoor, dat had ik ook heel erg.
Hee meiden, De datum van de Lisexcisie begint steeds dichterbij te komen (donderdag) en ik begin me steeds meer zorgen te maken. Allerlei vragen en rampscenario's gaan er door mijn hoofd: Kan ik al bmhk hebben? Kan het zijn dat de uitslag dadelijk zegt dat er kankercellen zijn gevonden? Dadelijk krijg ik bij de uitslag te horen dat er kankercellen zijn en dat ze niet weten of ze alles weg hebben kunnen halen (rampscenario).. De Lisexcisie maak ik me minder zorgen over gezien ik van de verdoving en biopten ook niks heb gevoeld, maar helemaal gerust ben ik er natuurlijk ook niet op gezien je toch ook wel leest dat sommige mensen het als heel pijnlijk hebben ervaren.. Pfff kortom mijn hoofd maakt overuren en ik begin langzaamaan een beetje gek te worden.. Wat erg zeg dit wachten en die onzekerheid. Ik hoop dat mijn gyneacoloog me een beetje gerust kan stellen donderdag..
Sterkte meid, kan me voorstellen dat het wachten slopend is. Ik duim dat alles goed zal gaan en je goed nieuws krijgt na de ingreep.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar probeer jezelf een beetje af te leiden de komende dagen. Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik de lisexcisie niet bepaald een pretje vond. Ik had het gevoel dat de verdoving nog niet goed werkte want ze gingen gelijk na het zetten van de verdoving aan de slag. Misschien kun je vragen of ze even de tijd willen nemen tussen het zetten van de verdoving en de behandeling zelf, zodat je zeker bent dat de verdoving werkt. Verder kan ik alleen maar zeggen: laat het over je heen komen. De behandeling zelf is snel klaar. En ik heb bijna geen na pijn gehad. Heel veel succes en sterkte!
Ik heb de lys onder narcose gehad. Maar ze kunnen aan het weg genomen weefsel al zien of er voldoende weg gehaald is. Veelal is het alleen nog maar het voorstadium van bmhk...in heel weinig gevallen worden er kankercellen gevonden. En zelfs dan ben je vaak nog mooi op tijd. Maar zenuwslopend en spannend blijft het. Sterkte!!!