pap 3b

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wensje2013, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik hier een vraag gesteld over tussentijds bloedverlies. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik in de 3 cyclussen tot nu toe iedere keer op of rond dag 10 wat bloedverlies gehad.
    Het zat me niet lekker, dus ben toch naar de huisarts gegaan. Zij vermoedde eigenlijk dat het aan het ontpillen lag, en zag niks afwijkends. 'voor de vorm' aldus mijn huisarts, toch een uitstrijkje gemaakt. Nu belde ze vanavond, een week na uitstrijkje al op. De uitslag was dus pap 3b, en ik heb 31dec een afspraak bij een gynaecoloog. Het moet denk ik nog tot me doordringen, maar ik begreep dat ik niet zwanger mag worden nu.
    Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?
    En ik vind 3 weken wachten eigenlijk wel lang... Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

2. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
  3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hoi Wensje,

Ik heb 1x pap 3a en 1x 3b gehad. Had toen geen kinderwens dus weet niet of je moet wachten met zwanger worden. Volgens mij stond toen in de folder die ik kreeg dat een lis-behandeling (als het ernstig afwijkende cellen zijn) voor een hogere kans op een miskraam zorgen.
    Verder wil ik je alleen maar zeggen dat je moet proberen je niet te druk te maken. Ik heb dat toentertijd wel gedaan maar inmiddels al weer 4 uitstrijkjes pap 1 gehad (perfect dus).

4. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ook ik heb PAP3b gehad en een lisconisatie ondergaan. Klinkt heel eng allemaal maar het viel reuze mee!! Ik mocht ook even niet zwanger worden, maar na de lisconisatie kregen wij groen licht. Zoals Mart al zei, er is al een topic over. Lees daar onze verhalen even en praat lekker mee! Als er vragen/onzekerheden zijn, hoor ik het wel. Ik heb met hele vragenlijsten bij de gynaecoloog gezeten. Wie weet kan ik je vraag beantwoorden! :) Bij is een behoorlijk stuk weg gehaald, maar dit moet geen enkele gevolgen hebben voor het volgend zwangerschap. Dat is achterhaald zegt mijn gynaecoloog.

Deel Deze Pagina