Groene thee zou slecht zijn?!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Wolkje86, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

Mar 15, 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Nou las ik op internet dat groene thee ten nadelen zou zijn bij het zwanger worden m.b.t. het innestelen geloof ik?
    Is er iemand hier die daar misschien meer over weet? of dat echt zo is? Sommige gyn. zouden het namelijk afraden?
    Aangezien ik verslaafd ben aan groene thee.... drink ong. elke dag 1,5 L. haha

2. Kitty87

Kitty87 Actief lid

Nov 2, 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij gaat het erom dat er cafeïne in groene thee zit, en teveel cafeïne is niet goed? geloof dat groene thee op zich niet veel kwaad kan.. ik denk persoonlijk dat 2 a 3 koppen per dag niet veel kwaad kan, misschien kan je de groene thee afwisselen met cafeïne vrije thee!! heb je ook hele lekkere smaken van bij pickwick :)

liefs

3. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Het schijnt dat wel meer kruiden schadelijk kunnen zijn. Vaak wel in wat grotere hoeveelheden. Probeer gewoon het één en ander met elkaar af te wisselen, krijg je nooit teveel binnen.

Lavendel schijnt ook niet goed te zijn, zeker als je een verhoogde kans hebt op een miskraam? Wie weet hier meer van? En hoe zit het met lavendelspul voor in bad, onder de douche e.d.?

4. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

Mar 15, 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zou ook geen andere reden weten, alleen stond groene thee nog een keer genoemd onder cafeine houdende thee zeg maar...

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Sommige zeggen juist dat groene thee goed is voor de vruchtbaarheid :( In de zwanger worden pillen van de Etos zit ook een dosis groene thee extract in.
    Maar als je 1,5 l per dag drinkt is dat wellicht een beetje veel.. De cafeine is sowieso niet goed natuurlijk. Maar een paar koppen per dag lijkt me niet zoveel kwaad kunnen hoor.

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    ik ben ook verslaafd aan groene thee en hoorde inderdaad ook dat hier caffeine in zit! gek want soms lees je weer dat hier geen caffeine in zit! witte thee is trouwens ook heel erg lekker en hier zit zo en zo geen caffeine in, misschien zou je het kunnen afwisselen, paar keer groene thee op een dag paar keer witte thee?

7. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

Mar 15, 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dronk het zo veel omdat ik dacht dat er geen cafeine/theine in zat :$ stom he.... dus ik ga maar snel opzoek naar een alternatief hihi

8. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Groene thee was volgens mij juist goed, maat 1,5 liter vind ik wel erg veel. Kun je beter nu een ander theetje zoeken, als je straks zwanger bent moet je toch matigen met caffeine en theine ;)
    Rooibos is een veilige keuze, en anders kruidenthee (maar geen zoethout of sterrenmix).
    Witte thee heeft ook theine als ik me niet vergis. Kan geen kwaad hoor, maar wel max 3/4 koppen per dag. (koppen, geen potten :p)

10. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Rooibos thee is cafeïne/theeïne vrij als het goed is

Share This Page