Sinds ongeveer 4 weken heb ik last van jeuk onder mijn voeten. Vaak snachts maar ik heb ook dagen dat ik er overdag last van heb. Toen ik 35 weken zwanger was ben ik getest op zwangerschapscholestase. Ik had toen ong. 4 dagen last van die jeuk. De uitslag was goed. Omdat ik bang was dat ik misschien te vroeg had getest heb ik met 37 weken weer bloed af laten nemen, ook toen geen verhogingen van me galzuren. Ik ben nu 38+2 weken zwanger en de jeuk heb ik nog steeds. Ik weet dat ik het zwangerschapscholestaste maar moet laten gaan maar blijf er bang voor. Maar mijn vraag ; zijn er meer mensen die last van jeuk hadden/hebben onder de voeten?
Ja ik heb er ook last van. Denk dat het misschien voetschimmel is...of dat het komt door wat vocht vasthouden...
Het kan idd ook gewoon voetschimmel zijn. Misschien moet je daar eens wat over opzoeken en symptomen vergelijken, er zijn verschillende soorten van. Probeer je angsten een beetje te laten gaan meid. Als de testen gewoon goed zijn, probeer ze te geloven. Heel moeilijk, ik weet het, ik heb bijv een sterk vermoeder dat er iets mis is met mijn bloedsuiker, maar de bepaling op nuchtere maag was niets mis mee..
Heb je ook een soort uitslag, want dan kan het inderdaad schimmel zijn. Zijn je leverwaardes ook gecontroleerd? Als deze niet goed zijn, kan het ook zijn dat je jeuk krijgt. Misschien dat je alvast wat menthol-poeder kunt gebruiken tegen de jeuk!
Bedankt voor de reacties. Nee ik heb geen uitslag onder me voeten zitten, heb ik zelf ook naar gekeken dan zou ik inderdaad ook denken aan voetschimmel. Maar ik heb geen uitslag. Mijn leverwaardes zijn allebei de keren ook mee getest en die waren ook goed.