pap 4 na uitstrijkje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door loes1201, 13 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loes1201

loes1201 Lid

9 okt 2007
    42
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb een vraagje, wij proberen bijna een jaar zwanger te worden. Daarom hadden wij een afspraak in het zkh om te bekijken of alles in orde was. Na een uitstrijkje bleek ik pap 4 te hebben. Zij hebben weefsel (en alle onrustige cellen) weggehaald. DE patholoog heeft het wegsel bekeken en de uitslag was inderdaad pap 4. Nu moet ik over 3 maanden weer terugkomen voor een uitstrijkje.

Zij gaven aan dat ik tot dat uitstrijkje niet zwanger mag worden. Weet iemand waarom. We willen graag verder met het proberen om zwanger te worden, alle onrustige celen zijn weggehaald en het was pap 4, dus geen kanker.

Ik hoop dat jullie meer weten?

Loes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Loes,

afhankelijk van het volgende uitstrijkje wordt besloten om al dan niet verder in te grijpen. Als je zwanger bent en er moet ingegrepen worden kan dat gevolgen hebben voor de zwangerschap. Bijvoorbeeld dat ze nog meer cellen weghalen, of een stukje (een soort hapje) uit de baarmoedermond. Daarom is het beter om niet zwanger te zijn op dat moment, dan weet je zeker dat de zwangerschap ook niet mis kan gaan door zo'n ingreep.

Mirjam

Deel Deze Pagina