HELP! een vraagje over echo 4-5 weken!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door efina, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Wanneer jullie zeggen dat het hartje bij een echo met 6,5 week klopt bedoelen jullie dan de 6,5 week zonder de twee weken van voor de eisprong? of 6,5 week incl de twee weken van voor de eisprong?

Ik vraag dit omdat ik vandaag een echo heb gehad omdat ik wat roze slijm verlies, en op de echo was niet zo heel veel te zien, alleen een kring, de dokter zei een beginnede zwangerschap van ongeveer 4-5 weken, zonder de twee weken van voor de eisprong dus! met deze twee weken zou ik dan nu 6 weken en 4 dagen zwanger zijn, wat niet overeenkomt met de echo!

Kunnen jullie mij wijzer maken? maak me erg zorgen en word gek van onzekerheid!

Groetjes Rianne

2. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    had ik ook met 6 weken ze zagen niks alleen een ring ik helemaal in de stres twee weken later een mooie beeb met een kloppend hartje ,zou je geen zorgen maken ,wanneer moet je weer?

liefs

3. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Op een echo in zo'n vroeg stadium is wel vaker haast niets te zien. Bij mij zag je een vaak streepje (tuinboontje 8) ) met wat hartactie. Als de gyn het niet zou vertrouwen, dan had hij het wel gezegd.

4. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ben niet naar een gyn geweest, mijn huisarts heeft zelf een echo apperaat staan en die heeft de inwendige echo uitgevoerd.

Hartactie was er niet te zien, moet vrijdag naar de verloskundige die afspraak had ik al staan omdat ik niet wist wanneer ik zwanger moest zijn geworden en dus ook niet weet hoelang ik zwanger zou zijn...

Ben dus denk ik 4 weken en 4 dagen zwanger maar mn banner onderaan mn berichten zegt 6 weken en 4 dagen maar das dus plus die twee weken.

daarom vroeg ik me af met hoeveel weken die hartactie nou precies is, 6 weken met of zonder die twee weken meegerekend...

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je meot gewoon je laatste dag van je menstruatie invullen als je cyclus heb van 28 dagen dan geeft de banner zelf aan hoever je zou moeten zijn

op sommige kan je de aantal dagen cyclus invullen dan krijg je weer paar dagen verschil

6. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ja dan geeft de banner de tijd aan Plus de eerste twee weken, deze site geeft de preciese tijd aan, dus vanaf de vermoedelijke eisprong, en dat komt dan dus goed overeen met mn echo van vandaag...:)

http://www.babytjes.nl/

Niet iedereen weet de preciese dag van zn laatste menstuatie bv doordat je een onregelmatige cyclus hebt zoals ik, laten we hopen dat mn echo over twee weken er positiever uitziet, dan ben ik officieel 6 weken en 4 dagen zwanger (8 weken en 4 dagen volgens de banner)

liefs Rianne

7. Niet meer actief

is altijd plus de 2 weken, precies zoals bengeltje het zei moet je het uitrekenen...

8. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Dat snap ik JsztD maar dan ben je Officieel wel de twee weken korten zwanger...Ik weet dat ik mijn eisprong rond 21 juni heb gehad maar mn laatste menstuatie begon op 6 juni, de twee weken tussen je menstuatie en je eisprong ben je natuurlijk niet zwanger al rekenen de banners, en de verloskundigen het wel mee omdat ze niet precies weten wanneer de bevruchting precies heeft plaats gevonden.

Maar voor een hele vroege echo is die twee weken wel heel belangrijk, want een echo op 6,5 week moet dan toch anders zijn dan een echo van 4,5 week?

Nou ja wordt er ook niet veel wijzer van zo, ga maar eens slapen en dan afwachten wat de rest van de week gaat brengen...

liefssss

9. Niet meer actief

Ja oke maar ik bedoel, je moet niet op de manier tellen dat je op4.5 week uitkomt want zo telt niemand..

Jezelf proberen niet te druk te maken.. is HEEL moeilijk dat weet ik, maar je kan jou zwangerschap toch niet vergelijken met andere..

Heel veel succes

10. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Als ik niet zo tel maar er vanuit ga dat ik zoals de banner zegt 6,4 dagen zwanger ben dan is er iets niet in orde want bij iedereen hier op de site, wat ik gelezen heb, is er dan toch duidelijk iets te zien en bij de meesten ook hartactie..bij mij is dit niet het geval dus denk dan dat mijn vervelende gevoel van de afgelopen week goed zit...en dat het niet goed zal gaan...

11. Niet meer actief

Was het een inwendige of uitwendige echo?

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De zwangerschapsduur is altijd met de twee extra weken erbij. Nergens wordt een zwangerschapsduur gebruikt zonder die twee weken. Dus volgens de echo zou je dan nog maar 4-5 weken zwanger zijn ipv ruim 6, zoals je zelf denkt. Kan je eisprong ook later zijn geweest?

13. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    De dokter vroeg mij wanneer mijn laatste menstuatie was begonnen en dat was op 6 juni, toen zei hij okey als we dan twee weken later rekenen voor je eisprong dan zou je nu tussen de 4 en 5 weken zwanger zijn en de echo komt overeen met dat, toen dacht ik okey gelukkig dan zal het wel goed zijn, maar na alles hier te hebben gelezen vraag ik me af wie er nu gelijk heeft, want volgens hier ben ik met de twee weken erbij dan 6 weken en 5 dagen nu zwanger en zou er dus hartactie te zien moeten zijn of in elk geval een duidelijke zwangerschap dat is op mijn echo niet het geval alleen een zwart kringetje.

nou ja we wachten af, heb wel sinds vanmorgen wat buikpijn en wat meer bruin verlies...
    maar de dokter zei mij weer dat dat kan komen doordat ik een inwendige echo heb gehad en hij heeft met de eendenbek gekeken of mn baarmoedermond goed sluit en toen hij dat aanraakte begon het wat te vloeien....

wacht...wacht...zucht...zucht....

liefssss

14. Niet meer actief

Hmm ik wilde je geruststellen want ik had rond die tijd ook een uitwendige echo waar vrij weinig op te zien was... had een paar dagen later een inwendige echo en daar was wel wat te zien..

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Maar weet je zeker wanneer je eisprong is geweest , want de ha kan wel zeggen dat je 2 weken na menstruatie een eisprong hebt gehad, maar dat hoeft helemaal niet...

16. Niet meer actief

Nee oke, dat hoeft inderdaad niet... maar je moet wel tellen vanaf je laatste menstruatie anders klopt er dadelijk helemaal niks meer van

17. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Nee dat weet ik niet zeker...hoop ook dat ik um later heb gehad....maar als de dokter rekend vanaf de eisprong ben ik nu 4 weken en 4 dagen zwanger en dat kwam wel over1 met de echo, alleen spreek je dan over 6 weken en 4 dagen en dat komt dan weer niet overeen met de echo's die de meesten hier hebben gehad...ingewikkeld hoor:(

18. Niet meer actief

Wanneer kreeg je nu weer een echo?

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Als je telt vanaf je laatste menstruatie en je hebt geen regelmatige cyclus, standaard 28 dagen, dan klopt het sowieso niet.
    Alleen de volgende echo kan uitsluitsel geven, dat wordt heel hard duimen!

20. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ben vanmorgen begonnen met vloeien, rood! nog geen stolstels maar voel dat het niet goed is!:(:(

Deel Deze Pagina