pap als ontbijt ongezond?

Discussie in 'Voeding' gestart door giebel, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Bambix van bv in de ochtend (vooral voor het vocht!) en een boterham met of wat roomboter, of roomkaas of avocado of heel dun zonnatura jam (niet vaak) in de middag. Ik ga ook geitenkaas proberen.

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochter is te licht voor haar lengte en loopt onder het eet team en ka in het zh,allemaal zeggen ze dat ik dus volle produkten moet gebruiken,roomboter en ze krijgt al fantomalt om aan te dikken.
    Dit is allemaal in overleg gegaan,en mijn meisje heeft een andere pappa dan de jongens.

ze weegt nog geen 9 kilo en is al over de 80 cm heen met haar 9,5 maand oud,te licht dus.
    (volgens cb zelfs ondergewicht)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon een graanontbijt geven zonder toevoegingen: is niets mis mee. Ik deed er vers fruit in.. vonden ze heerlijk!

4. Biancamv2

deze foto is trouwens van gisteren,zo ziet mijn dochter er nu uit,anders dan toen ze 5 maanden oud was en te zwaar was,woog ze al dik 9 kilo.
    verledenweek woog ze zelfs nog maar 8580 gram door diaree en ziek zijn dus afgevallen.

5. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleine kindjes hebben meer vetten nodig dan wij. Roomboter is dus prima. Veel beter dan alle andere gefabriceerde margarine, halvarine etc.

Je krijgt die zooi thuisgestuurd en er wordt veel reclame voor gemaakt omdat de bedrijven er geld mee willen verdienen. Het zegt niks over de gezondheid. In vele gevallen is het juist veel ongezonder dan een andere 'volwassen' variant.
    Gewoon bij pure onbewerkte producten blijven. Met zo min mogelijk ingredienten.
    Dus appelstroop of jam van bijvoorbeeld zonnatura is prima. Daar zit puur vruchtensuikers in.
    Smeerkaas en smeerworst is vaak weer erg zout.

6. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja en het ging eigenlijk over pap.
    Mijn dochter heeft nooit pap gehad als ontbijt.
    Ze krijgt nu nog fruit. Als dat niet genoeg meer is doe ik daar waarschijnlijk een broodje bij.

7. Biancamv2

Ben ik het helamaal mee eens ;)

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,

Dat papje met appel heb ik ook gekregen. En las de verpakking en stond dat het een halve maaltijd was. Dus het kan kloppen dat ze niet genoeg aan had.
    Verder rade het CB hier juist aan om in de ochtend pap te geven. Maar dan wel het liefst uit een bordje ipv flesje. Dus hij krijgt nu hier 150 water, 5 scheppen voeding en 5 scheppen bambix granen. Uit een bordje met lepeltje, even oevenen maar nu gaat het prime. Deze staan hier op de baby afdeling van de AH. Er zijn verschillende per leeftijd maar dat zie je wel staan. kosten 1,50 ofzo voor 20 dagen denk ik. (je moet nog wel de gewone flesvoeding of bv toevoegen.)
    De pyjma papjes zou ik inderdaad weg laten. Maar aan bambix is niks mis mee. Zijn granen die ook in brood zitten.

Op brood. Hier eet meneer zelf vanaf 7mnd. Ik doe alleen boter uit een kuipje er op. Anders word het een (te) erge kliederboel. Appelstroop ook wel eens gedaan. Maar meer per uitzondering.

En nog gewoon twee weken wachten is echt niet erg. Alles op zijn tijd, voor dat ze 18 is zal het allemaal wel goed gekomen zijn ;)

Succes

9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.123
    2.611
    113
    Limburg
    Mijn zoontje krijgt zijn brood met alleen boter, heel soms doe ik er wat stroop op, of geprakte banaan. Maar met of zonder beleg, hij smult er net zo goed van dus ik vind het niet echt nodig om er beleg op te doen.

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier meestal droog brood. Soms boter. Maar hij wil geen beleg. Hij spuugt de kaas gewoon weer uit. Ook smeerkaas en appelstroop wil hij niet. Dus dan maar niet, komt vanzelf wel.

Verder hier ook altijd de gewone 'naturel' pappen gebruikt. Geen smaakjes.
    Alleen op vakantie hadden we wel eens van die pyjamapapjes mee, omdat het makkelijker was. Maar thuis gewone pap

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik zou geen smaak pap geven...dat kun je once in a while doen ter variatie mss, maar dan nog...

fijne granen vinden ze net zo lekker! en dat geef je mss eerst uit een fles en probeer zo vaak mogelijk ook vanuit een bordje te geven...anneer je kindje goed brood eet kun je het voor een boterham vervangen met glaasje melk erbij oid

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    D. at vanaf 6 maanden gewone granenpap van bambix of Holle. Nu eten we 's ochtends vaak allemaal havermoutpap met een appeltje/rozijntjes oid. erdoor.

13. mama van d

5 nov 2011
    73
    0
    6
    NULL
    rotterdam
    Hier altijd gewoon pap gedronken, Bambix fijne granen.
    Later begonnen met brood in de ochtend, was geen succes. (tussen de middag gelukkig wel) Maar later opnieuw aangeboden en nu wil hij het wel.

De boterham was eerst alleen met een laagje boter belegd. Daarna kaas, kipfilet, boterhammenworst geprobeerd. Heel af en toe kreeg hij wel heel dun chocopasta op zn brood.
    Pas in de afgelopen weken heb ik een keer smeerkaas en smeerworst erop gesmeerd.

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar voeding.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tja, dat noemen ze nou commercie!
    Hier ook 's morgens granenpap van bambix gegeven. Nu nog soms..
    Staan bij de babyproducten in de supermarkt (gele verpakkingen). Even goed kijken naar de leeftijdscategorieen... Rijstebloem zou ik niet meer geven, heeft geen enkele toegevoegde voedingswaarde!

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik geef mijn dochter 's ochtends fijne granen van bambix met 1 schepje rijstebloem vanille erdoor. De rijstebloem wissel ik af met vers gepureerd fruit.

Zonder fruit of de rijstebloem eet ze het niet. Dit vind ik prima zo, de enige suiker die er in zit is dus van fruit zelf.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier eet dochter zo'n 4 keer in de week een bordje met pap in de ochtend. Ze vindt het heerlijk!
    Ik koop altijd die van biobim, daar zit geen troep in.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewone pap zonder smaakjes, geef nog steeds geen pap met honing erin ofzo (of andere toevoegingen). Ik mix zelf met een beetje vers fruit voor de afwisseling. Kun je nog eens een ander smaakje doen.

Op brood: in het begin alleen roomboter, verder inmiddels afwisselend jonge kaas, geitenkaas, geitensmeerkaas, tahin, amandelpasta, pindakaas zonder suiker (natuurwinkel), jam zonder suiker (natuurwinkel of zonnatura), vegetarische paté (natuurwinkel of zonnatura), roomkaas, huttekase, appelstroop.

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Prft, mag ik daar even op inhaken.
    Een baby kan beter roomboter krijgen dan halvarine of wat dan ook.
    Die heeft die vetten nodig.
    Tuurlijk moet je geen hele kuip erop sodemieteren, maar een dun laagje. Jeetje zeg, waar hebben we het over.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zie een lief snuitje, bolle toet en spekarmpjes. Nou niet bepaald een kind met ondergewicht. Dun laagje roomboter op brood lijkt me prima, maar ik zou zo'n meisje niet gaan vetmesten, heeft ze zo te zien helemaal niet nodig.
    Roomboter geef ik liever, omdat er minder troep in zit als in halvarine. Maar er is niets mis met gewoon een boterham met tevredenheid. Vinden de meeste kinderen prima.

Deel Deze Pagina