Borstvoeding baby, hoe met rondrennende dreumes?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lentekriebel, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Over een paar weekjes hoop ik weer te beginnen met borstvoeding van de kleine meid die onderweg is. Maar ik zie er eerlijk gezegd ook wel een beetje tegenop hoe ik dat ga doen met een dreumes van 22 maand die hier ook loopt.

Bij mijn zoontje heb ik tot 8 maand kunnen voeden, maar ik weet nog dat ik het begin echt ontzettend zwaar vond. Ik had het idee alleen maar met voeden bezig te zijn (laat staan de rest van de verzorging en aandacht).
    Hoe ga ik dat in hemelsnaam doen met een dreumes erbij die ook de nodige aandacht vraagt?

Zijn hier moeders met ervaring?
    Waar ik zelf al aan heb gedacht is een babypopje kopen zodat hij hetzelfde mag doen met het babypopje wat ik met het zusje doe (aan de borst, luier verschonen, in bed leggen). Hem zoveel mogelijk betrekken bij alles en laten 'helpen'. Maar dingen als hem een boekje geven als ik aan het voeden ben, dat gaat ws niet werken aangezien meneer daar binnen 2 minuten in uitgekeken is.
    Op het moment is de iPad een goede uitvinding als ik hem echt even bezig moet houden, maar dit wil ik ook niet/zo min mogelijk doen.

Tips?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Heel eerlijk. De de eerste weken was de tv echt een uitkomst. Dvd's van nijntje aan (favoriet van dochter) en voeden maar.
    Ook hier heeft ze een babypop gekregen en nu een jaar later krijgt die nog steeds borstje, en word ervoor gezorgd ect.
    Jaloezie kwam hier pas toen ze begon te kruipen. Maar ik moet wel zeggen dat ik de oudste ook nog voede de eerste 4 maanden.
    Ja het is pittig maar je hebt met flesvoeding ook de handen vol.

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou idd de eerste weken niet te streng zijn, voor jezelf niet en voor je kindje niet.
    Waarom niet even voor de tv zetten voor een rustmomentje? De baby heeft jouw voeding hard nodig en voeden gaat 't beste als je een beetje relaxed bent en niet voortdurend gespannen bent over wat je andere kindje doet.
    Of met een boekje op de bank... een luisterboek...

Ik heb zelf nog geen idee hoe ik 't ga invullen, maar waarschijnlijk gaat 't één van deze dingen worden, als blijkt dat peuter 't lastig vindt om met de voedingstijd van bib om te gaan.
    Ik ben overigens wel van plan om vrij vlot weer in de draagdoek te voeden, dat geeft toch wat meer vrijheid.

4. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ok, dus batterij van de iPad goed opgeladen houden en afstandbediening in de aanslag...check! 😁

Katenhond: ik heb de vorige keer geen draagdoek gebruikt terwijl ik daar wel heel erg over getwijfeld heb en nu denk ik er weer aan. Zeker nu ik lees dat je ook kan voeden in een doek.
    Ik snap dat je zo'n doek niet even kan kopen en gebruiken. Waar kan ik zo'n doek kopen en meteen de juiste begeleiding hierbij krijgen?
    Of is het kopen en leren van Youtube?

5. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Mijn dreumes is 18 maanden en onder het voeden zet ik ook vaak de tv aan en is alles nog net iets meer dreumesproef zodat hij ook niet stiekem dingen kan uitproberen. En dat gebeurt alsnog wel. Hij wil ook graag op schoot (kan niet echt natuurlijk) of dichtbij zitten tijdens voeden.

Ik ben ook wel benieuwd hoe je voedt in een draagdoek?

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Middelste was 16 maanden toen haar broertje werd geboren.
    De tv/dvd heeft hier toen ook wat vaker aangestaan dan normalerwijze..
    Nou ja, niets aan te doen!
    Verder kwam ze ook met haar pop naast me zitten.

Het is gewoon even drukdrukdruk, maar uiteindelijk kom je er weer doorheen :)

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Voeden in een draagdoek wordt eigenlijk een beetje afgeraden door draagconsulentes, omdat je vaak een verkeerde houding hebt dan.
    Als je dragen spannend vindt kun je een draagworkshop volgen ergens, maar je kan ook filmpjes bekijken op YouTube. Het is sowieso handig met een actieve dreumes en een baby met krampjes om lekker te kunnen dragen!

Ik gaf mijn peuter altijd drinken en wat te eten voor een voeding. Afstandsbediening en iPad binnen handbereik. Maar ik kon ook goed boekjes voorlezen tijdens het voeden. Je word er vanzelf bedreven in!

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Eigenlijk is het allemaal al een beetje genoemd, maar ik zorgde ook vaak voor iets te eten, tablet in de buurt of een filmpje aan, boekjes in de buurt. Plus ik zelf werd er al snel heel handig in. Waar ik bij mijn zoontje echt helemaal op de voeding focuste, liep ik al snel met mijn dochtertje rond tijdens het voeden.
    Weet nog dat mijn schoonzus er een keer was en die zei ineens verbaast, ben je nou al lopend aan het voeden. Haha. Daar word je al snel heel handig in, was mijn ervaring.

Mijn zoontje (toen 21 mnd) is nooit jaloers geweest, was wel altijd heel nieuwsgierig en wou er op het begin bij kijken. Later ging hij meer zijn gang.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Als mijn dochter in bad zat, pakte ik een stoel en ging er bij zitten.
    2 vliegen in 1 klap :)

10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik heb 't zelf geleerd met filmpjes van Youtube, maar ik ken ook genoeg dames die liever een draagconsult willen hoor.

't Is maar net waar je voorkeur ligt, en hoe vlot 't lukt natuurlijk.

Ik draag met een geweven doek.
    Voeden in de doek kan helemaal veilig, mits je dus maar een beetje goed kan knopen en op een aantal punten let.
    Ik voed overigens pas in de doek, als 't voeden zelf goed verloopt en ik de indruk heb dat de nek van mijn baby ook een beetje "sterk" is.

Zelfs de site van bv.com geeft er info over.

https://www.borstvoeding.com/aanverwant/draagdoek/1.html#voedhoogte

Waar ik zelf op let:
    Juiste hoogte, zodat je kindje met een rechte nek kan drinken (als je baby de nek moet buigen, dan heb je een grote kans dat ze zich gaan verslikken)
    Altijd rechtop voeden, niet in kommahouding

Het is een kwestie van handigheid, maar ik geloof ook wel een beetje dat het met je cupmaat te maken heeft.
    Ik begreep van mijn vriendin (zij is wat ruimer bedeeld dan ikzelf ben;)) dat het voor haar eigenlijk niet te doen is, om in de doek te voeden.

11. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    En waar kan ik het beste info vinden over draagdoeken en ze aanschaffen? Voor het voeden ben ik dan nog net zo overtuigd, maar verder wel.

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Je zou eens op 't forum van dragen en voeden kunnen kijken.
    Of op draagpraat via FB en draagdoekenmarkt.

Met betrekking tot de keuze die je wilt maken qua draagdoek...
    Heb je geen mamacafé in de buurt? Daar zijn vaak veel enthousiaste draagouders die je best even op weg willen helpen, doek willen lenen of laten testen.
    Ik heb al regelmatig op die manier (of via een oproepje op een lokale fb site) een doek uitgeleend of een mama over de vloer gehad, die eens advies wilde hebben over knopen, of verschillende soorten doeken.

Je zou ook eens kunnen kijken of er een draagconsulent in de buurt is, die je advies kan geven. En in sommige plaatsen is een doekenbieb, waar je dragers voor een bepaalde periode kunt huren.
    Ook heel handig.

Deel Deze Pagina