ZL is over een paar dagen 7 maanden en geef bv. Wat eigenlijk wel prima loopt zolang hij live kan drinken. Ik merk dat het steeds meer moeite kost om de voedingen bij elkaar te kolven voor bij de opvang. Ik moet nu elke ochtend wel nakolven om porties van 180 te maken. Met eten zijn we rustig aan begonnen en toen hij hele erge obstipatie kreeg weer even gestopt en nu weer begonnen. Ik merk nu steeds meer bij mezelf dat ik het eigenlijk wel goed vind zo.. Is dat een dip die vaker rond deze tijd voorkomt? Het continue kolven, alles plannen en berekenen, niet avonds wat langer weg kunnen bij thuiskomst alles schoonmaken steriliseren enz enz en daarbij elke nacht minimaal 1 keer eruit. Het begint me een beetje op te breken. Zodra hij bij me drinkt ben ik dat allemaal vergeten maar ik denk steeds meer aan stoppen. Ik heb altijd gezegd dat ik wil voeden zolang we het samen nog leuk vinden nu denk ik dat vanuit hem het niet zo snel zal komen haha en ik had stiekem voor mezelf gedacht zo'n jaar te voeden. Dus in dat opzicht.. 'moet' ik nog maar even. Nu moet ik tot oktober zeer waarschijnlijk niet meer dan 4 uur per dag achter elkaar te werken dus hoef ik ook niet zo veel te kolven en daarna hoop ik dat hij genoeg eet zodat ik niet op het werk hoef te kolven maar stiekem wil ik ook wel weer mijn eigen ding kunnen doen. Ik moet heel erg om de 4 uur aanhouden want mijn productie keldert nog steeds erg snel als ik 2 dagen achter elkaar wat minder kolf bijv of te weinig drink of te moe ben. En zl krijg ik dan maar niet tevreden hoe vaak ik ook van borst wissel. Aan de andere kant denk ik.. Het is nog maar eventjes daarna kan je weer lang genoeg aan jezelf denken.. eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat ik hier precies mee wil hoor maar dit van me afschrijven is al fijn en hoop op wat reactie's van andere mama's die zich misschien ook zo voelen of hebben gevoeld.
Hi Gabri, Ik herken het heel erg om voedingen bij elkaar te sprokkelen. In het begin ging het super, maar naar mate de kindjes ouder worden werd het steeds moeilijker om te kolven. Het kwam gewoon niet zo. Je bent al 7 maanden aan het voeden. Super goed. Snap ook dat je het eerste jaar wil volhouden, maar ook dat je ergens denkt om te stoppen. Kun je op het werk live voeden? Als het nog voor een korte tijd is s het misschien het overwegen waard om naar je kindje te gaan om hem te voeden. Soms helpt het om hoeveelheden los te laten. Ik merk ook bijvoorbeeld dat ze met minder af konden als ik e niet was. Dan dronken ze bij de opvang 130 ml. En dan een beetje fruit er naast. En simpel gezegd. Ik heb uiteindelijk een pak flesvoeding er bij gehaald. Gewoon voor het gevoel. Haha eerst heeft ie nog maanden in de kast gestaan. Maar af en toe kregen ze dat als 'toetje'. Dat gaf met rust, zeker op de dagen dat ik op was van slechte nachten ed. Weet je, voor iedereen ligt de grens anders. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Wil je door gaan, ga je lekker door. Wil je minderen of stoppen dan doe je dat. Soms is het eerder genoeg dan je had bedacht, of andersom. Wat je ook besluit het is goed als jij je er goed bij voelt.
Herkenbaar, ik kolfde ook niet genoeg. Gelukkig voedde ik op het kdv zelf, dus hoefde alleen te kolven op de papadag. Bij 8 maanden heb ik het roer omgegooid. Op het kdv krijgt hij kv, en ik kolf 1x per dag. Ik kolf dus 4 dagen een beetje en heb zo ruim voldoende voor die ene papadag (ipv maar 1 dag op het werk kolven). Ik hoef dus niet meer extra na te kolven, ideaal. En de druk is eraf over hoeveel ik moet kolven. Ik hou zelfs over wat weer leuk is ivm hapjes. Als ik thuis ben drinkt hij gewoon zelf. Ben enorm blij dat ik het zo gedaan heb, geen zorgen meer over het kolven en weer genieten van de bv.
Je voedt al 7 maanden. Top! Herken je dip helemaal. Ik had het rond 6 maanden altijd helemaal gehad met kolven. Had geen zin in dat gestress om voldoende voedingen bij elkaar te kolven. Ook leende mijn werk zich niet voor rustig kolven ivm onregelmatige diensten. Dus kregen mijn oudste kinderen vanaf een maand of 6 bij de gastouder en 's avonds als ik aan het werk was kunstvoeding en verder alleen live en nog een beetje kolven zo nu en dan. Bij mijn jongste had ik een vriezer vol voeding dus daar was het niet nodig. Ik had er vrede mee. Kunstvoeding is geen gif. Gun jezelf de ruimte om keuzes te maken. Voor alle partijen prettiger en rustiger.
Bedankt voor alle reacties! Ik krijg altijd een melding binnen als er een reactie is als ik dat aan vink maar die krijg ik nu niet.. Ik ben ook ondertussen aan het introduceren van een fles kv en dan ga ik rustig afbouwen. Ik wil hem nu ook sowieso overdag alleen nog maar flessen geven dan kolf ik de 11 uur af en de 15 uur sla ik over. en dan geef ik 11 en 15 nu 50/50 bv/kv kijken hoe dat gaat. Misschien dat daardoor mijn productie al een flinke optater krijgt maar we zullen zien. Als dat zo is is het zo en ga ik helemaal over op de kv Ik kan helaas onder werk tijd niet live voeden omdat mijn reistijd ook langer dan een half uur is en ik voor mezelf werk en vaak bij cliënten niet langer dan 4 uur achter elkaar werk dan is het geen optie om tussendoor ook nog weg te gaan. en tussendoor komt vaak niet uit met zijn drinktijden Maar zoals we het nu gaan doen heb ik vrede mee! nog geen afscheid huilbuien gehad haha dus het is goed zo!! Bedankt voor de berichtjes. als ik deze nu zo lees is dat erg fijn om te lezen.