Hoi hoi, Ik ben inmiddels, te vroeg, bevallen van een prachtige zoon genaamd Max Helaas lukte de borstvoeding niet (kwam niet op gang) omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. Een dikke week dag en nacht geprobeerd, maar helaas... Nu zijn we over op kunstvoeding en is de ontlasting van onze aap soms wat "harder", als in: keutels. Gisteren had hij nog wel twee smeuige luiers en een luier met een keuteltje erin. Vandaag had hij twee luiers met keutels. De wijkverpleegkundige gaf aan dat we dan extra water bij mochten geven, maar niet in de fles met voeding, maar ernaast als "extra". Maar euh, wanneer geef je dat extra water dan? Meteen na de voeding, een uur na de voeding? En is dat echt nodig of is de keutel in kwestie niet zo ernstig? Ik las dat het voor pijnlijke ontlasting kan gaan zorgen voor onze kleine en dat willen we natuurlijk niet.. Ik hoor het graag!
Hallo Catootje80, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes Leonie Nutricia voor jou