He meiden, las hier laatst al dat rijstebloempap niet met BV bindt, maar was even benieuwd of er in Nederland wel wat anders te krijgen is dat met BV bindt. Ik las al wel over biobim, maar dat is enkel in belgie verkrijgbaar, (of via internet bestellen, maar vind ik zo'n gedoe). Tips? Heb net besloten daarmee wel te wachten tot de 6 mnd, ik zit er nu nog maar 5 weken vanaf, dus dat zingen we nog wel even uit. Maar dan wou ik denk ik toch maar kijken of een fles pap 's avonds gaat helpen om door te slapen...
Biobim is gewoon in Nederland te koop bij je natuurvoedingswinkel. In allerlei smaken. Het kan ondanks pap wel tot 12 maanden duren hoor voordat je kindje doorslaapt ( snap dat je dit niet wil horen), een volle maag heeft helemaal niets te maken met het slaapritme. Dit ritme ontwikkelt zich in de loop van het eerste levensjaar en is dus met 4 maanden echt nog niet af. Helaas maar waar. Fysiologisch gezien gaan kindjes pas rond de 12-18 maanden echt doorslapen d.w.z. langer dan 6 uur. Officieel is 5 uur langer achter elkaar slapen al |doorslapen| Ik heb ook 1x biobim geprobeerd rond de 6 maanden ofzo, was hier geen succes.
Ook pap geven is bijvoeding En het heeft hier nooit geholpen om te laten doorslapen. Het eerste jaar zijn nachtvoedingen n.m. heel normaal. Biobim is ook in NL wel verkrijgbaar alleen dan in de natuurvoedingswinkel (biologische winkel). Bambix e.d. wil ook wel binden hoor alleen dan moet je de moedermelk heel erg heet maken en dat is jammer want dan gaan er allerlei waardevolle stoffen verloren. Al is het natuurlijk nog steeds prima te eten.
Dan ga ik eens kijken bij de natuurwinkel hier... Thirza is overigens 5 maanden, Heb wel besloten vandaag dat ik ga wachten tot de 6 mnd en dan eens die pap uitproberen 's avonds. Als het wel gaat helpen is het mooi meegenomen, En zou sowieso wel handig zijn als ze 's avonds gewoon een flesje met het een of ander krijgt en daaraan went, want nu is het drama op de avonden dat mijn man haar moet voeden, als ik werk... Maar goed, heb dus bedacht dat ik het nog wel 5 weken uitzing tot we aan de 6 mnd zijn, en dan hoop ik toch echt wel dat ze wat minder vaak gaat komen. Vind het echt wel normaal da ik aan een nachtvoeding zit, maar momenteel zijn het er 3 (12 uur, 3 uur en 5 uur ongeveer)en dat vind ik best veel
Meid het is ook niet makkelijk. Maar nu kan je haar makkelijk in slaap krijgen met je bv want daar zit een natuurlijke slaapverwekker in zowel werkzaam voor moeder als kind. met KV of ander voedsel heb je dat nou eenmaal niet. En nee, je bent niet de enige, rond de 5 maanden zat ik op 2 nachtvoedingen. Met 8-9 maand zat ik op 3 nachtvoedingen. Van toen af aan werd het langzaamaan beter, om met 11 maanden helemaal van de nachtvoedingen af te zijn. Het handigste is gewoon je kindje aan leggen op het moment dat ze vraagt, dan slapen jullie zelf weer het snelste. Ohja en als je dat kans krijgt ´s middags, ga dan lekker slapen met je kind, dat scheelt echt. Het huishouden wacht wel hoor ( geloof me )
Tja, die middagslaapjes pak ik idd zo vaak mogelijk, al is het maar een beetje wakker liggen in bed (helaas komt het daar vaak wel op neer: overdag slapen lukt me bijna nooit: teveel licht en lawaai dan ). Huishouden doe ik weinig aan tegenwoordig, Mag manlief opvangen... die slaapt gewoon de hele nacht.
Ja, heb gelukkig een man die goed geemancipeerd is en snapt dat als ik veel zorg moet besteden aan ons kindje en erg moe ben door weinig slaap, dat hij op een andere manier bij moet springen, Nou werkt ook hij maar 4 dagen hoor, dus die andere dag is zijn huishouddag, Ik moet hem wel regelmatig vragen of hij bepaalde dingen dan wil doen, ('t blijf een echte vent die een boel gewoon niet ziet), maar hij doet er eigenlijk nooit moeilijk over,
Bestellen via internet bij biobim is best easy hoor... Ik heb vorige keer drie pakken pap besteld, hoefde geen verzendkosten te betalen en heb via ideal betaald. Had ze twee dagen later al in huis! ik vind het erg handig
Nee, nog niet... stom eigenlijk, maar ik zie daar zelf erg tegenop... stom he? Niet alleen omdat ik dan moet gaan klooien met de babyfoon 's nachts, (je hoort haar bijna niet huilen, zelfs al ligt haar kamer naast de onze, we hebben het tussenwandje blijkbaar iets TE goed geisoleerd), maar toch ook wel gevoelsmatig. Vind het toch eigenlijk wel gezellig met Thirza nog bij ons op de kamer. Maar bedacht me vandaag dat we het eigenlijk toch maar eens moeten proberen. Heeft eigenlijk de voorkeur boven starten met pap. Wil toch de 6 mnd vol gaan maken, dus maar ff niet nog. Overigens: heb vandaag wel geinformeerd, we blijken een klein superzweverig reformzaakje bij ons in het wijkwinkelcentrum te hebben en die kunnen de biobim leveren, Ik heb al wel vast een pak besteld dus, hebben we het maar vast in huis,
Kijk dat scheelt. Ik snap je wel hoor, die eerste nacht had ik er ook enorm moeite mee, maar toen hij ineens die nacht 1 keer kwam.. en daarna niet meer. Wist ik dat ik de juiste beslissing had genomen.
Nou, ik begin toch een patroon te ontdekken: de dagen dat Thirza flessen afgekolfde melk heeft gehad, meldt ze zich 's nachts minder dan wanneer ze de hele dag live BV heeft gehad... Vannacht dus weer pet, om kwart voor 12, kwart voor 3, half 5 en 6 uur (die laatste keer heb ik haar laten liggen en meldde ze zich om kwart voor 7 weer). Ik ga het nog even aankijken, even zien of dit idd een patroon is en zoja, dan gaan we toch bijvoeden, mogelijk enkel met een goeie fles afgekolfde melk hoor, maar dan toch eens even zien of ze dan wel wat beter door gaat slapen....