Pap door flesvoeding bij 2,5 maand?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mirjam2112, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wie kan mij helpen?

Mijn dochter van 2,5 maand krijgt zo'n 700-800 cc flesvoeding per dag, verdeeld over 6-7 flessen. Soms als ze er zin in heeft krijgt ze er 5 maar meestal zo rond 7 - 11 - 15 - 19 - 21 en dan wordt ze meestal tussen 3 en 4 wakker.
    Er werd mij geadviseerd door 'n vriendin om in de fles van 21 een eetleper vanillepoeder (pap) te doen zodat d'r maagje lekker vol is en dan slaapt ze wel duur.
    Maar pap door flesvoeding kan toch nooit goed zijn? En zeker niet bij zo'n jonge baby?
    Heb het er nog niet met 't cb over gehad maar hoopte hier wat info te vinden.
    Zijn er meer mensen die een extra dikke fles maken 's avonds of dus pap er doorheen?

Bedankt voor de antwoorden alvast!

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou het persoonlijk niet doen, de darmpjes zijn er nog niet klaar voor.
    Het is op zich vrij normaal dat ze 's nachts nog voor een voeding komt, ze is nog zo jong. Het is vervelend en vooral vermoeiend maar het hoort er wel bij.. Waarom geef je de late voeding niet later? Wij hebben tot onze dochter een maand of 5 was de laatste voeding om 23u gegeven, ik maakte haar er wel voor wakker maar dan sliep ze wel door tot de volgende ochtend. En volgens mij mogen ze op deze leeftijd ook nog niet zo lang zonder voeding dus een fles om 23u is misschien sowieso niet zo'n gek idee..
    Succes!

3. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Je kan eventueel ook voor de nacht voeding voor hongerige baby's geven en idd de late fles later geven.

4. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    foutje...

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    mij is nu geadviseerd om de laatste fles een papfles te geven, Milan zit op 4 voedingen inc. die papfles.
    op het pak staat dat het pas vanaf 4 maanden is, dus dan is 2,5 maand denk ik nog wat te jong...

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik heb dat geprobeerd met de fles van 23:00 toen Lena bijna vier maanden was, maar het hielp niet echt...

Maar van 21 tot 7 doorslapen, lukt hier ook nog niet altijd! Misschien kan je haar de laatste fles (aangezien je zo te lezen redelijk standaard tijden hebt) later geven bijv. een uur of 8, en dan als jullie naar bed gaan zeg rond elven nog een fles geven? Gewoon stil bij haar gaan zitten in het donker en flesje geven dan wordt haar slaapje nauwelijks onderbroken...

En inderdaad, liever voeding voor hongerige babietjes, dan pap. Dat laatste is nog niet zo goed op die leeftijd.

7. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Dat is wel 'n goed idee om nog 'n fles te geven rond 23 uur..
    Alleen vaak ligt ze pas om 21 echt te slapen, en ga ik rond 22 al naar bed..

Nu ligt ze net pas, heeft 'n uur lopen dreinen en sliep pas echt goed toen papa de slaapjesdans deed.. hihi dan neemt hij haar op de arm en dansen ze door de kamer :D Hebben we vanaf 'n week of 6 niet meer hoeven doen maar ze leek ontroostbaar..

Ga het wel eens proberen om nog 'n extra fles 's avonds te geven !
    Weet in ieder geval zeker dat ik geen pap ga gebruiken.. bedankt iedereen!

Deel Deze Pagina