Vraagje m.b.t. KMA.

Discussie in 'Voeding' gestart door liedjepiedje, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Meiden,

Ik heb (misschien een bizarre) vraag.

Wij waren vandaag met mijn schoonouders wat drinken en we dronken chocolademelk met slagroom. Op een onbewaakt ogenblik geeft mijn schoonvader een hapje slagroom aan mijn dochter van 10 weken!!! Op zich misschien niet verschrikkelijk erg maar mijn dochter krijgt pepti voeding in verband met vermoedelijke koemelkallergie.
    Eerst was er niets aan de hand maar toen we later thuis waren heeft ze echt een uur onbedaarlijk liggen huilen. Ze heeft wel vaker rond die tijd een huiluurtje maar dan is ze in de draagdoek binnen een kwartier in slaap. Nu lukte dat niet. Ik heb haar volgende voeding maar wat eerder gegeven omdat ze onrustig bleef.

Nu is mijn vraag: kan ze zo overstuur zijn geweest van een hapje slagroom? Of kan dit niet? We waren vandaag ook wel veel weg geweest maar daar heeft normaal gesproken echt niet zoveel last van. We moeten van de week de provocatietest doen om te kijken of ze het wel echt heeft maar ik zie er nu al tegenop.

Ik hoor graag jullie reacties...

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja hoor, dat kan zeker.
    Mijn dochter reageert al zo heftig als ik iets eet of drink waar melk in zit (via de bv dus). Dus ik denk dat ze helemaal heftig zal reageren als ze bijvoeding krijgt.
    Vervelend he, om je kindje zo te zien..
    Ik vind het trouwens nogal wat om een kindje van 10 weken slagroom te geven (maar das een ander verhaal).

3. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dank je voor je snelle reactie. Ik was ook zo kwaad dat hij het deed! Dat doe je toch niet. Hij vond dat het geen kwaad kan. Normaal gesproken zou ik het niet handig vinden maar zeker nu niet, nu ze waarschijnlijk kma heeft!
    Ik ben benieuwd naar andere meiden die hier ook ervaring mee hebben!

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hoi,

eigenlijk geen idee of t kan maar vind het ook nogal wat van je schoonvader om dat te doen! Of het nou KMA is of niet, ze is nog maar 10 weken. Zou behoorlijk pissig zijn. Succes met de provocatie test.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou er ook pissig om zijn. Het kan prima, hier reageerde ze al op 1 theelepeltje yoghurt via de bv.

6. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Mn schoonouders dachten dat dat echt niet kon, maar ze is al weken niet zo overstuur geweest! Ze dachten dat het kwam doordat we veel weg waren geweest. Dat zou ook wel kunnen maar daar heeft ze normaal gesproken helemaal geen last van. En slagroom is natuurlijk zowat pure melk...

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan best door de slagroom komen. Of het nou wel of niet een KMA is, die kleine darmpjes kunnen flink reageren op voeding.

Is het nu wel over qua reactie? Want anders moet je misschien de provocatietest ook uitstellen, dat zou een vertekend beeld kunnen geven dan. Misschien even overleggen met de arts dan?

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ze heeft vannacht heel goed geslapen. Vanmorgen na de voeding van 6 uur bleef ze wat wakker maar daar heeft ze vaker last van.
    We hebben vanmorgen de eerste keer gewone voeding gegeven. 30 cc en de rest pepti voeding. Ze lijkt er tot nu toe geen last van te hebben want ze is snel in slaap gevallen.
    Ik ben benieuwd naar morgen want dan moet elke voeding 1/3 deel normale voeding zijn.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kind met KEA kan heel heftig reageren op een likje slagroom. Vervelend voor jullie dat ze zich niet lekker voelde.
    Persoonlijk zou ik na zo'n incident echt even een paar dagen wachten voor ik met provocatie met standaardvoeding ging beginnen. Als je nu reacties krijgt weet je niet of het een verlate reactie op de slagroom is of een reactie op de standaardvoeding. Liever nu gewoon alleen maar pepti, en die provocatie met 1/3 standaard een week uitstellen!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik sluit me aan bij dirksmama. Hier wachten we altijd een week tot alles weer rustig is. Zo reageerde ze hier op yoghurt wat we haar zelf gaven. Volgende week ga ik via de bv soja opbouwen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou echt LAAIEND geweest zijn op je schoonvader zeg, niet normaal! Maar ja, ik denk ook dat ze heel goed zo heftig kan reageren op de slagroom, zeker met een vermoedelijke KMA. Ik zou zelf ook de provocatie uitgesteld hebben, maar lees dat je al bezig bent. Succes! Mijn dochter reageerde bij de 3e fles.

Deel Deze Pagina