Wil geen hap groente hebben

Discussion in 'Voeding' started by Happymama70, Nov 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Ik weet het even echt niet meer.
    Toen ik begon met de groentehap met 51/2 maand op advies van het cb heeft hij 1 week een paar hapjes groente genomen. Daarna heb ik geen hap meer binnen gekregen bij hem. Hij is wel heel erg verkouden geweest. Ook heeft hij koorts gehad. het gaat nu wel beter met hem. Hij heeft nog wel antibiotica.

Het maakt ook niet uit of ik hem een potje of vers geef. Het is gewoon drama. Ik heb het al geprobeerd met een beetje appelmoes, en dan wil hij alleen de appelmoes hebben, en dat is ook de bedoeling niet. Als ik daarna een pap hapje maak wil hij die ook niet meer. Dus uiteindelijk maak ik zijn flesje maar klaar. Die drinkt hij 8 van de 10x niet leeg. Ook komt hij s'nachts een paar keer, en om 05.00 wordt hij wakker van de honger, en wil niet meer slapen totdat hij zijn fles heeft gehad.

Het is nu zo erg dat als ik hem in de kinderstoel zet dat hij begint te huilen en als ik zijn slabber om doe is het hek van de dam. Ik begin er nu echt een beetje gefrustreerd van te raken. Ik wil hem namelijk ook niet dwingen om te eten, want dan wil hij helemaal niets meer. Overdag gaat zijn fruithapje met veel smaak erin. Heeft iemand misschien hier ook ervaring me of tips hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit echt met mijn handen in het haar.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik zou het even een weekje laten zitten. door verkoudheid en antibiotica kan zijn smaak even anders zijn. mijn zoontje heeft ook net een flinke kou achter de rug en ook een kuur, die wilde ook bijna niks. laat hem eerst lekker uitzieken, hij voelt zich schijnbaar nog niet lekker.

heb je al geprobeerd om groente te mengen met appelmoes? dan kun je de verhouding steeds meer richting groente leggen. ik zou niet dwingen, want dan krijg je er straks helemaal niks meer in. Je kunt hem in de kinderstoel zetten met iets wat hij wel lust, dan leert hij dat eten ook leuk kan zijn.

geef je al een papfles voor het slapengaan? anders kun je dat eens proberen.

Hopelijk heb je er wat aan.

groetjes, Miranda

3. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Dank je wel voor het reageren.

Ik was al begonnen met rijstebloem door zijn laatste voeding heen te doen, maar dronk het niet helemaal op. Ik ben gisteravond begonnen met nutrilon goede nacht. Hij heeft voor het eerst sinds tijden weer een nacht door geslapen. En kwam vanochtend om half 6. Ik laat de rijstebloem maar voor wat het is, en ga lekker verder op de goede nacht.

Daar heb ik inderdaad nog niet aan gedacht om de appelmoes te mengen. Hij is inderdaad nog niet helemaal beter. Hij heeft vandaag voor het eerst al zijn flesjes weer leeg gedrongen. dit heeft hij afgelopen weken niet gedaan. Hij is ook afgevallen. Vandaar dat ik me ook zorgen aan het maken ben. Ik laat het eten maar even rusten, want dwingen heeft inderdaad geen zin. Hij spuugt het net zo hard weer uit. En draait alle kanten op. En raakt daardoor alleen maar meer over zijn toeren.

Dank je wel voor de tip. Ik ga dit zeker proberen als hij weer helemaal de oude is.

Groetjes Carina

.

4. Ietje

Ietje Actief lid

Jul 15, 2008
    157
    0
    0
    Ik lees even mee, want mijn kleine wilt ook echt geen hap van de groente. Wel fruit, errug lekker..
    Mag je wel appelmoes geven dan? Daar zite toch suiker in, of is dat gewoon gepureerde appel?
    Op dit moment is ze erg ziek dus laten we het maar even rusten.

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    zelfgemaakt mag altiijd. ik gebruikte nog wel eens een 4+ potje appel van olvarit. of er speciale kinderappelmoes is weet ik niet. het kan soms wel even duren voor een kindje iets lust, je zou de zoete smaken kunnen proberen zoals worteltjes en spercieboontjes.

groetjes, Miranda

6. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    In ieder geval geen drama van maken. Wil je niet? Dan niet! ;) Dan maar wat melk. Het eerste jaar is dat toch het belangrijkste.

Share This Page