Mijn dochter is 10 maanden en ik probeer al heel lang water, roosvicee etc te geven bij haar tussendoortje of op warme dagen. Aangezien ik de flesvoeding aan het afbouwen ben (van 3 naar 2) wil ik wel dat ze geneog vocht binnenkrijgt. Dit lukt dus niet, heb alle soorten bekers geprobeerd...aaahh... Wat moet ik doen?
Ik heb ook gewoon de fles gebruikt hoor toen mijn dochtertje die leeftijd had, nu is ze 17 maanden en drink ze uit alle soorten bekers, gewoon uit zichzelf.
Als je al die tijd lekkere zoete melk hebt gehad is het wel even wennen aan die andere smaakjes. Eerst maar eens in de fles dus en als het loopt dan in een andere vorm. Maak je vooral geen zorgen, het is heel gewoon op deze leeftijd om te moeten wennen aan ander drinken!
Uit de fles wil ze alleen flesvoeding, zo apart. Het weekend lijkt ze ineens wat slokjes uit de rietjesbeker te nemen..ben benieuwd hoe dit verder gaat.
bij ons duurde het ook heel lang voor mijn kindje echt goed andere dingen ging drinken. Vanaf een maand of 10 hebben we geprobeerd met een rietjes/tuit/open beker, maar pas sinds een paar weken drinkt hij echt een halve beker zelf leeg. Kwestie van geduld hebben denk ik
Hier was het ook zo. UIt een fles komt alleen melk en niets anders . Maar goed. Mijn ervaring was dat ons mannetje het eerste jaar niets anders dronk dan melk (2a3x per dag). Rietjesbeker, tuit, pakje, bekertje enz weigerde hij van alle kanten. Dus kreeg hij alleen melk en zorgde ik voor voldoende fruit en yoghurt (puur voor het vocht). Na het eerste jaar had hij ineens de rietjesbeker uitgevonden en een bidon en een bekertje (wat tot nu toe veel knoeiboel opleverd) . Dus niet getreurd, ze zijn niet allemaal even snel. En blijf goed fruit en yoghurt te geven, dan zit het vocht in ieder geval goed.
Ik had hetzelfde probleem met mijn zoontje en heb toen op aanraden van een vriendin een andere tuitbeker gekocht. Zo een met een zachte tuit van Nuby...binnen een dag dronk hij uit de tuitbeker alsof hij nooit anders had gedaan!! Misschien werkt het bij jou ook!