12 mnd en alleen melk in de ochtend

Discussie in 'Voeding' gestart door yossie, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Een vriendin van me geeft hij kindje van ruim 1 jaar nog steeds alleen een flesje melk in de ochtend, dus geen pap of brood of dergelijke. Ook later geen ontbijt, dus melk tot 10u dan krijgt ze fruit. Op het CB hebben ze hier met 11 mnd niets van gezegd toen ze naar haar voedingsschema vroegen.

Ik heb haar dringend en stellig geadviseerd om toch een ontbijt te geven, pap of brood? Misschien was ik zelfs wel heel streng, want ik schrok hier van. Nu krijgt ze dus alleen wat te drinken in de ochtend.

Ik heb hierin toch niets vreemds gezegd, wel???

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Alleen flesje melk als ontbijt? Is inderdaad wel erg weinig.
    Ontbijt is het belangrijkste eten vd dag!
    Heeft ze er een reden voor? Eet het kindje om 12u wel gewoon brood?

Tsja jij hebt je mening gegeven, het cb is er om te adviseren en meer kun je niet doen.. Maar ik vind net als jij dat het inderdaad te weinig is!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook tot een jaar alleen een fles melk van 180/6 in de ochtend. Ze had hier echt genoeg aan.
    Vanaf toen naar 120/4 en een boterham gegaan. En die boterham hoeft er voor haar niet eens gelijk achteraan.
    Hierover inderdaad ook niks van het cb gehoord.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik vind het ook weinig. Mijn zoontje krijgt 's morgens anderhalve boterham en thee met wat melk. Zo'n 130 cc.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vindt het ook érg weinig!
    Zeker als ze meer in beweging komen met tijgeren/kruipen/optrekken oid hebben ze genoeg energie voor nodig en dan is een ontbijt zeker een van de belangrijkste maaltijden van de dag...
    Wij gaven vanaf 8-9 mnd iedere ochtend een papfles met granen. Later werd dit vervangen door een boterham met beker melk.

Jij hebt inderdaad je mening/advies gegeven en dan is het natuurlijk aan haar om er wel of niet wat mee te doen!
    En als je je kindje nooit iets anders aan biedt als ontbijt, dan weet die natuurlijk ook niet beter. Maar als ouder moet je ook mee gaan in de leeftijd van je kind en dus ook de veranderingen in eetgewoonten en -behoeften, die zijn bij 1 jaar nou eenmaal weer anders dan bij 7 maanden!
    Cb gaf hier overigens ook niet concreet advies mbt eetschema's en zo, tenzij je er zelf naar vroeg...

Deel Deze Pagina