Hallo, Dit is het schema van mijn meisje nu: 07.30 180+6+3 nutrix 11.30 180+6 14.00 fruithapje 15.30 180+6 18.00 groente 19.30 180+6+3 nutrix Nou zou ik graag een pap fles willen inruilen voor pap van een bordje (de nutrix word dan bambix)alleen zit ik hiermee een beetje in twijfel wanneer. De fles van 07.30 drinkt ze echt half slaperig op om vervolgens weer direct naar bed te gaan dus het lijkt me geen goed idee om daar een papbord van te maken. Kan ik dan de fles van 11.30 vervangen voor een bord pap? Alleen lukt dat op de dagen dat ik werk (2 dagen) natuurlijk weer niet. Doe ik dan gewoon de pap in de ochtend fles? Vind het best lastig een goed schema te krijgen omdat er nu in korte tijd ineens zoveel qua eten enz. bijkomt. En nog een vraagje, wanneer kun je je kindje uit een beker laten drinken? Ze drinkt nl. geen water of thee uit haar flesje maar als wij een beker drinken hebben vind ze dat machtig interessant.
Als ze het drinken uit een beker zo interessant vindt dan kan je daar volgens mij gewoon mee beginnen hoor! Nog eens goed voor de ontwikkeling van de mondspieren ook! Van difrax hebben ze bekertjes met een uitsparing waardoor je kindje gewoon uit een normale beker kan drinken, maar jij wel beter kan zien wat je precies in dat mondje schenkt En waarom niet de pap van 's avonds in een bordje geven dan?
Het lastige is dat ze dan best lang vlak achter elkaar in de kinderstoel moet (eerst groente, daarna pap) en dat vind ze eind van de dag niet meer zo heel erg leuk.
En in de wipper een idee? Averie krijgt om 06.00/06.30 uur een bordje pap, maar ze is dan ook elke dag stipt om 06.00 uur (klaar)wakker.
Dat heb ik een keer gedaan hahah.... Onze wipper is echt een wipper. Die gaat erg hard heen en weer. Moet mama steeds op de gok mikken om er een hapje in te krijgen (je kunt je wellicht voorstellen hoe kind, wipper en mama er daarna uitzien ) Tja, ik heb een enorme slaapkop gebaard dus 's ochtends als eerste voeding is echt geen optie. Misschien op mijn vrije dagen toch gewoon maar proberen ipv de fles van 11.30.
Heb je een speciale reden dat je pap van een bordje wil geven? Jelle eet bijna nooit pap van een bord, ook niet gedaan... Hooguit als mama een keer geen brood heeft tussen de middag, en dan is een bordje Brinta helemaal geweldig! Eigenlijk om dezelfde reden als jouw kindje, na zijn ochtendfles gaat hij weer terug naar bed, en 's avonds voor het slapen gaan gaan zitten knoeien met een bordje pap en een moe kind zag ik ook niet zitten. Ik zie dat Joanne fruit en groente krijgt, dus voor het oefenen met een lepel hoef je het niet te doen...
ehm, nou eigenlijk omdat het CB het "voorschrijft" Maar wellicht ook wel om haar te laten wennen om het op den duur (als het flessentijdperk voorbij is) als ontbijt te krijgen
Het Cb kan wat dat betreft van mij de pot op, hoor... Jelle is nu 21 maanden en krijgt nog steeds elke ochtend en avond een fles. Niks ge-emmer met een bordje... Hij krijgt om 7.30 van mijn man een fles bambix (brinta word echt te dik in de fles) en slaapt daarna nog lekker uit tot 8.30/9.00... Ik zal gek zijn om hem er eerder uit te halen als het nog niet hoeft... Nee, dat flesje is puur voor mijn eigen gemak, en ik hoor Jelle niet zeuren dus ik laat het lekker zo... En tegen de tijd dat het echt nodig is, als hij naar school gaat krijgt hij natuurlijk wel gewoon een bordje pap of een boterham, net wat hij wil. (mijn man en ik eten allebei 's ochtends een bord Brinta, dus ik denk dat Jelle het niet van een vreemde heeft,... ) Jij mag waarschijnlijk over een goede maand ook met brood beginnen tussen de middag, dus ik persoonlijk zou de pap uit een bordje laten voor wat hij is en straks lekker met een boterhammetje gaan oefenen... Succes!
Als ze zo slaperig is, is ze dan wel hongerig? Ik zou eens kijken of het ontbijt niet wat later kan of dat ze misschien wat eerder naar bed kan gaan waardoor ze minder slaperig is. Naar mijn idee is het wel handig om naar een soort idee van ontbijt te gaan en pap hoort toch bij ontbijt lijkt me
Ze gaat al direct na de laatste fles naar bed dus dat is even na 19.30 uur. Ja ze komt wel zelf voor de eerste fles maar slaapt daarna heerlijk weer verder. Heb eigenlijk geen zin om haar te "dwingen" erg wakker te worden voor ontbijt zolang ze nog heerlijk slaapt. Ze ligt nu met gemak tot 10.30 te slapen en dat vinden deze mama en papa natuurlijk helemaal niet erg
als je perse een bordje pap wilt geven zou ik dat van de fles van half twaalf doen en die dan over een maandje ofzo gaan vervangen door een boterham