pap, hoevaak en vanaf wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij moeten proberen Ymke zo snel mogelijk op vaste voeding te krijgen. Het mooiste zou zijn als ze na 6 maanden al een avondmaaltijd gaat eten. Daarnaast ook papflessen. Ik ben gisteren eens goed gaan nadenken daarover. Die avondmaaltijd gaat vast wel lukken, maar ik snap het papverhaal nog niet zo goed.
    Ik heb op de site van nutrilon en nestle gekeken, maar ook daar word ik niet veel wijzer.

Is het nu zo dat zowel de eerste als de laatste fles met een paar lepels pap mag? Oftewel papflessen? En welke pap kan ik dan het beste nemen? Wil eigenlijk een zo neutraal mogelijke smaak en dan af een toe pap met smaakje om af te wisselen.
    Hoe kan ik dit het beste opbouwen en kan ik meteen bij 6 maanden pap geven?

Ik vind ervaringsverhalen altijd heel prettig, vandaag dat ik mijn vraag ook hier stel, en niet alleen op het CB ;)

2. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij zijn met 4 maanden begonnen met een avond-papfles, 180+6 met Nutrix er doorheen. Met 6 maanden hebben we de Nutrix door Bambix vervangen, en een week later zijn we de papfles 's ochtends gaan geven in overleg met het CB. Inmiddels geven we Molenaars kindermeel ipv Bambix. We geven in principe naturel smaken, hebben met Nutrix weleens afgewisseld met de vanillesmaak, en geven heel soms (2x per maand?) een pyjamapapje, mét smaakje.
    Simon vind alles prima gelukkig!

3. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik geef vanaf 4 maanden in de avond fles Nutrix en met 6 maanden krijgt ze 's ochtend Bambix groeipap door haar fles.

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik ben met 4 maanden begonnen om Nutrix door de avondfles te doen.
    Met 5 maanden heb ik de middagfles van een bordje gegeven met Nutrix en een Liga erdoor.
    Met 6 maanden ben ik 's middags de Nutrix door Bambix gaan vervangen. 's Avonds krijgt ze nog wel Nutrix door haar laatste fles. De Vanille-variant. Die vindt ze zo lekker, dan ligt ze echt te genieten en komt heerlijk tot rust voordat ze naar bed gaat.
    Met 4 maanden ben ik ook begonnen met fruit en met 5,5 maand ook met groente. Ik probeer het nu zo veel mogelijk zelf klaar te maken. Dit is toch vaak wat dikker als de potjes, dus dat gaat beter.
    Ik hoop dat het bij jullie ook zo goed gaat en ze straks bijna geen last meer heeft van haar reflux.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mirthe, fruit gaat al heel goed. Ik maak dat zelf en daarvan eet ze al een heel stuk op (peer of banaan). Groente gaat ook aardig, maar is ze net iets minder happig op. Ik denk dus dat de 3e fles wel vervangen kan worden door groente/aardappels/toetje met 6 maanden.
    Ik ga dat ook eens proberen, melk met nutrix en een liga van een bordje. In liga zit extra suiker toch, is dat niet teveel om elke dat te doen? En doe je dan gewoon 180+6 melk?

Ik wil de papfles met bambix o.i.d. ook 's ochtends gaan doen. De nacht slaapt ze al het klokje rond, terwijl ze overdag niet zo denderend meer slaapt. Ik denk dat ze die extra energie beter overdag kan gebruiken!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij begonnen met 5,5 maand met nutrix en na ongeveer 6,5 maand met de normale bambix. Louise krijgt sochtends een fles melk met 2/3 scheppen bambix en als lunch een bord pap met zo'n 6/7 scheppen, dit omdat ze nog aan het oefenen is met brood eten.

Een ochtend en een avondfles met pap lijkt mij geen probleem hoor. Louise mocht dit ook hebben (ook omdat ze een slank poppetje is).

7. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier moest ik ivm reflux door alle flessen pap doen. En het werkt super! Esmee kreeg dus 4 papflessen op een dag. Inmiddels ze zit op 3 papflessen + groente en fruit en tussendoortjes.

Ik ben overigens begonnen met Nutrix.

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik geef nu alleen de nachtfles Nutrix erdoorheen !
    Zou ik ook de ochtend moeten gaan doen ?
    En wat is het nut van het in een bordje geven ?
    Ga ik v/d week maar proberen dan !

-x-

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @mirella, of je de ochtendfles ook met pap 'moet' geven is aan jou natuurlijk.

Het nut van uit een bordje geven is dat ze dan leren te eten van een lepeltje wat de mondmotoriek stimuleert. Bovendien is een bordje pap veel dikker en is het niet te doen uit een flesje.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    En dat is Ymke dan weer niet, en ik al helemaal niet dus ik ben toch wel voorzichtig op dat gebied!

11. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hier werd geadviseerd door het cb om1 papfles per dag te doen, zitten behoorlijk calorieen in. Onze dame is ook wat aan de grote kant.

12. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Bij 4 maanden kreeg Noortje Nutrix door de fles voor de nacht. Vanaf 6 maanden krijgt nu in de ochtend 1x pap (Bambix) met de lepel. Verder normale flessen. Als ik pap maak, dan maak ik maar 120 + 4 schepjes voeding klaar en meng dit met Bambix. Maak hem lekker dik zodat het gemakkelijk lepelen is. Daarbij geef ik nog wel wat water ernaast. Hier heeft ze genoeg aan. Normale fles is 180 + 6 schepjes.

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hmm.. Ja ik geef nu dus ook de ochtendfles pap !
    :) En ik denk dat ik het vanaf 6 maanden vanaf een bordje ga geven, het 'happen' heeft hij aardig onder de knie, dus dat moet wel lukken !

-X-

14. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    @ Guppie: waarom moet Ymke zo snel mogelijk op vaste voeding?

Wij zijn met 4 maanden begonnen met drie eetlepels Nutrix door de laatste fles, 180+6. Ideaal, vanaf dat moment hoefden we hem niet meer om 23:00 wakker te maken voor een fles maar sliep hij lekker door! Yannick eet al best goed van een lepeltje (hij heeft een enorm talent om te eten :D ), dus ik geef het hem met een papspeen. Hij krijgt maar 1x pap per dag, anders krijgt hij wel heel veel binnen op een dag...

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    marloes, Ymke heeft waarschijnlijk reflux, maar omdat ze volgens de artsen er niet heel veel last van heeft krijgt ze geen diagnose. Maar ze heeft wel degelijk last van het spugen en het wegslikken van opgekomen voeding!

Deel Deze Pagina