6 maand en alleen maar willen happen van lepel

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Wupped, Mar 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    3 weken terug bij het cb geweest en daar zeiden ze dat ik daan zijn voeding moest gaan aanpassen

hij kreeg 3 x pap en 1 fles melk dit puur omdat ie weigerde uit zijn fles te drinken ik moest terug naar 2 flessen melk 1 bord pap en 1 bord yoghurt om zo te hopen dat ie wat meer wou drinken ipv happen.

Nou het aanpassen van 1 x pap naar yoghurt was niet zo erg maar de flessen melk zijn een ramp

Schema momenteel
    700 : max 60-100 cc melk daarna wil ie de rest met pap ( totaal 180+6 en 3/4scheppen bambix rijstebloem afhankelijk wat er over is)
    10:00 vers fruithapje
    12:00 1 broodje en max 60 cc melk ( koud uit tuitbeker)
    14:00: Max 120 cc warme melk wordt uiteindelijk pap
    deze laatste 2 drinkt hij zo omdat hij in slaapt valt tijdens de lunch
    16:00 yoghurt + diksap of vers fruit
    18:00 warme hap
    20:00 180 cc +6 en 5 scheppen bambix

Die middag flessen worden in 9 vd 10 gevallen ook pap puur omdat hij geen melk wil drinken. tuitbeker is wel grappig maar niet intressant genoeg voor onze Daan

hoe kan ik nu stimuleren dat de ochtend en lunch flesjes weer flesjes worden en geen lepeltjes pap of zeg je van , gewoon doorgaan zoals daan dat aangeeft . Als hij die zuig behoefte niet meer heeft .

Volgens het CB zal daan te dik raken vd pap. Maar reeds is er 1 papbord vervangen door yoghurt, en de ochtend fles krijg ik voor een deel er in als melk en deel als pap. kan het veel kwaad , om bij zijn broodje ook nog pap te geven en dan gaat het met name om de 14:00 voeding die hij krijgt.

anders graag tips voor stimulatie tuit en fles :)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ik denk dat de hoeveelheid pap wel mee valt nu, omdat je de pap verdeelt over 2 voedingen waarvan een groot deel ook nog zo wordt gedronken.
    Kindjes drinken vaak minder wanneer er tandjes dwarszitten, de voeding met een lepeltje aanbieden is dan een oplossing, zou dat mee kunnen spelen?

Groeten Eveline

3. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Tandjes, ja zeker wel , bemerk dat hij de laatste 5 dagen die symtonen vertoond . rode builtjes in zijn mond , slecht slapen, hij is begonen met gillen van de A met zijn vingers op zijn tandjes , zijn vriezer bijtring is hem heilig , ect ect

Ik geef hem gewoon waar hij om vraagt, als ie wil happen mag hij van mij happen, en had al een tip gekregen van laat hem eens op normale wijze drinken uit een beker zonder speen of dergelijke, en dat gaat geloof ik ook al iets beter , niet hele fles maar toch wel max 60 cc meer . per fles dus dat is positief

koude melk wil daan ook niet hebben heb ik ook geprobeerd.

dus na zijn wensen van happen luisteren kan geen kwaad? ook niet als dat betekent 1 fles minder per dag ? nu al 2 dagen dat daan zijn lunch fles compleet niet wil ook niet om 1400 uur.en slaapt rustig van 1200 tot 1600 door en dan is het yoghurt tijd. hij krijgt hier wel beetje meer van om klein beetje te compenseren, en gaat ook wel helemaal op .

4. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Sterker nog zijn eerste tandje is er door sinds vandaag. Jemig wat gaat dat snel :) hopenlijk komt die andere er ook door vandaag of morgen dan kunnen we weer drinken.. of ben ik nu te voorbarig?

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wat je in dat geval kunt proberen is een toetje op basis van opvolgmelk van Danone. Dan haalt hij de gemiste hoeveelheid weer een beetje in.

Groeten eveline

6. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    hoi eveline,

dank je wel voor deze tip , zal het direct opschrijven, heb op mijn prive ook een prima tip gehad, misschien helpt het andere moeders met het zelfde probleem.
    Ik heb daan nu uit een beker laten drinken zoals wij volwassen dat ook doen. En dat werkt prima met koude melk.

Hij heeft vandaag zowaar 1,5 x pap en 1,5 fles op en uiteraard de koude happen als fruit en yoghurt. ( laaste dagen er voor amper ze level vocht gehaald. dus die tip van drinken werkt prima)

alleen avond eten werkt niet, maar goed, gezien wat hij eet is dat ook niet nu echt noodzakelijk. en komen we hem daar in te gemoed, het niet eens te proberen.We wachten wel weer tot het beter gaat.

Maar die danone ga ik morgen gelijk halen, als ik zo in zijn mondje kijk zijn wij nog lang niet klaar met doorkomende tandjes. komen nu meer rode bultjes op zijn kaak net zoals bij de eerste die door kwam.

nogmaals bedankt

liefs
    bianca

Share This Page