Zoontje is 6mnd en maak me wat zorgen over zijn eetpatroon. Ik begin met de avond. Hij drinkt om 18.30 180 of 210cc melk en gaat dan de nacht in. 3/4u later 150cc en weer 3/4u later 150cc. Het is echt honger, hij stopt enkel met huilen als hij een fles krijgt. Drinkt die volledig op en slaapt verder. S morgens lijkt hij geen honger te hebben en om toch een beetje ritme te hebben geef ik hem tussen 7u en 9u een fles van 150cc, hier drinkt hij maar 60 - 100 cc van op. Rond 11u eet hij groenten, dit gaat nog niet super. Hij eet 60 gram, ik bied nog melk aan hierna maar daar wilt hij amper 40cc van. Rond 15u fruitpap, 100gram. Ik bied nog melk aan, weer maar 40cc wat hij opdrinkt. En om 18.30 is het dan weer tijd voor de avondfles. Ik maak me zorgen, hij eet s nachts beter dan overdag... Lijkt me niet de bedoeling? Hij weegt wel voldoende, een dikke 8kg. Nota : hij slaapt bij ons in bed
Wat doet hij als je een verdunde fles geeft? Dus 135 water en 3 schepjes. Dan heb je grote kans dat hij tegen de ochtend we voldoende honger heeft om goed de eerste fles te drinken. Je kunt dan de nachtflessen beetje bij beetje afbouwen zodat er overdag meer ruimte is voor eten. Op dit moment drinkt hij in de nacht zijn buikje rond namelijk en heeft weinig plek meer overdag om te eten. Ik zou me er verder geen zorgen om maken...het is niet schadelijk voor hem om in de nacht een voeding te krijgen natuurlijk en je hoeft hem alleen maar een beetje te sturen op dit moment.
Je kindje is pas 6 maand, melk is nu nog het belangrijkst. Ik zou voor nu eerst melk geven overdag en dan pas de groente en fruit. Groeien doe je nauwelijks van groenten en fruit, maar maakt wel z’n buikje vol. Dat gaat hij snachts inhalen. Ook is de hele wereld interessanter dan eten, de fles jn een prikkelarme omgeving geven kan helpen, bijv een donkwre slaapkamer.