Hey, Onze meid van 7,5 maand krijgt elke avond rond 19:30/20:00 een papfles. Ze vind het heel lekker maar het probleem is dat het niet goed mengt. Hierdoor blijft er steeds een dikke drab van pap achter in de fles. De rest is dan dus wat wateriger. Het zijn geen klonten maar een echte drab, ik heb al diverse methoden van klaarmaken geprobeerd, ook meng ik de pap heel goed. Maar steeds hetzelfde effect. Ook de methode op de verpakking volgen geeft dit probleem. Wat wel een beetje helpt is tijdens de fles pauzeren en even schudden maar ze wordt hier heel onrustig van, gaat huilen en drinkt dan wel door maar knoeit veel. Als ik de fles in 1 keer geef doet ze dit niet. Dat werkt dus ook niet helemaal. Het is overigens een kant-en-klare pap van Bambix (dromerig papje) waar alleen water bij hoeft. Iets meer water helpt ook niet. De hoeveelheid pap weeg ik goed af dus dat kan het ook niet zijn. Onze meid lijkt er verder geen problemen mee te hebben, ze drinkt evengoed alles op (behalve die drab dan) en heeft er geen buikpijn o.i.d van. Ook slaapt ze de hele nacht door tot 7:00/7:30. Maar toch zou ik graag zien dat de pap gewoon goed mengt en er niet telkens zo'n deel achterblijft. Iemand hier de gouden tip? Groetjes!
Geen ervaring met pyjamapapje dus heb geen tips voor je. Ik zou echter als ik jou was de 'gewone' Bambix gebruiken die je met opvolgmelk maakt. Daar nooit problemen gehad met mengen. Maar belangrijkste reden is dat de pyjamapapjes bomvol extra toegevoegd suiker zit. Totaal onnodig voor zo'n kleintje
Wat Cammy zegt... en heb toendertijd bij dochter ook wel eens van die proefverpakkingen gehad en eens gemaakt. Vond dat echt rotzooi, die pap waar je alleen water bij toe hoefde te voegen. Afgezien van de hoeveelheid suiker, vond ik het ook niet fijn oplossen/ klaarmaken. Hier gebruikte ik altijd granenpap van bambix wat je gewoon aan je eigen melk toevoegd. Maar dat gaf ik dan als ontbijt of soms lunch. Voor de nacht wel ooit rijstebloem gebruikt, maar merkte geen verschil dus weer gestopt. Vond overigens ook dat Bambixpappen beter oplosten dan die van Nestle.