Vanaf welke leeftijd brood in de ochtend?

Discussie in 'Voeding' gestart door Happy12, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy12

Happy12 Niet meer actief

#1 Happy12, 1 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2013
    Dag Dames,

Titel zegt het al. vanaf welke leeftijd gaven jullie je beeb 's ochtends een boterham?

Mijn dochter is bijna 8 maanden en vindt haar flesjes niet veel meer aan.
    Ik probeer nu sinds een week een papfles in de ochtend (fijne granen vanaf 6 maanden)
    Dit vind ze al wel iets lekkerder maar ze drinkt er zo rond de 120cc van.

Ze krijgt in principe in totaal 3 flessen ('s ochtend pap en de andere 2 gewone opvolgmelk, geen pap dus) op een dag aangeboden: 's ochtends, 's middags bij het brood en voor het slapen gaan maar ik heb het idee dat ze het gewoon een beetje beu is, die flessen melk;)

Ze eet fruit, brood en avondeten + yoghurt supergoed dus dat scheelt.
    Maar ik weet dat ze adviseren om tot 10 maanden minimaal 400cc opvolgmelk te geven, ik red dit vaak maar net en het wordt steeds minder heb ik het idee, dus die 2 maanden gaan dan nog lang duren;)

Hoe deden jullie dit rond deze leeftijd?

2. Valora

Valora Niet meer actief

Ons schema:

7u: Fles van 120cc + 1 boterham
    11u30: Groenten/vlees/aardappelen
    15u30: Fruit
    18u: Boterhammen
    20u30: Fles van 180cc

En soms krijgt hij dan nog een yoghurtje, of een klein flesje wanneer ik zie dat hij honger heeft.

Het is hier ook nog maar een week of 2 dat hij nu ook 's ochtends een boterham krijgt, voordien was het enkel een fles van 180cc.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zat mij dit ook af te vragen, op zich vreet ze de fles wel (letterlijk tot de laatste druppel) maar fles kan niet eeuwig ;)

Cb zegt hier vanaf 9 maanden een boterham in de ochtend. Vanaf 7 maanden pap (fles of bordje)

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ja dat van die pap zeiden ze tegen mij ook. Heb ook al een bordje geprobeerd, maar dat duurde voor mevrouw nog te lang.;)
    Ze eet op zich prima, maar ze 'mag' nog wel wat extra's.
    Ze zit met het gewicht onder de middellijn en lengte erboven (net als papa en voor de bevalling ook als mama hahaha)

Dus ja, ze lijkt mij erg tevreden met wat ze nu krijgt, alleen die flessen gaan dus hard achteruit.. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet.

Nog meer schema's/tips?

5. kwebbel86

Je kleine is bijna 8 maanden zie ik. Dit is ons schema ongeveer:

8u wakker en 180/6 (wil ook iets van pap of boterham geven, liefst iets met zuivel)
    8.30 - 10.00 slapen
    10.00 fruit
    11.30 boterham + 90/3
    12.00 - 14.30 slapen
    vanaf 15.00 iets van zuivel, of extra portie fruit met warm weer, + sap/water/thee
    17.15 groente, aardappel en daarna zuivel
    18.00 - 18.30 slapen
    rond 19.00 in bad en laatste fles 180/6
    19.30 - 06.00 slapen

6. tuc

tuc Niet meer actief

hier vanaf 6 maanden pap in een bordje en met 10 maanden een boterham s ochtends.

de oudste had met 8-9 maanden dit schema:

8.00 pap uit een bordje van 180/6 (met 10 maanden werd dit dus een boterham)
    9.00 uur fruit
    9.15-12.00 slapen
    12.00 boterham en flesje 180/6
    13.00-15.00 slapen
    15.00 rjstewafeltje/soepstengel met water/thee
    17.00-18.00 slapen
    18.00 warme maaltijd
    20.00 fles 180/6 en naar bed.

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Vanaf zes/zeven maand. De oudste vond pap niet lekker en de jongste alleen de soort waar heel veel suiker in zat. Na hun broodje gaf ik ze een fles melk. Sinds kort krijgt de jongste thee.

8. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier 's ochtends om 7 uur BV + een boterham.
    De ene keer eet Stijn een halve boterham, de andere keer een hele. Ik bied het maar gewoon aan. Heb het idee dat hij het nu vooral gezellig en leuk vindt dan dat ie echt honger heeft.

9. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Wat voor pap gebruiken jullie?

10. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Dank u dames!

Misschien toch maar eens proberen wat ze doet als ik haar een boterham aanbied in de ochtend. En dan nog melk er achteraan, ben beniewd:)

Hoe erg is het dat ze nog zo weinig opvolgmelk krijgt??

11. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik gebruik fijne granen van Bambix (vanaf 6 maanden)

12. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook de bambix fijne granen vanaf 8 maanden pak ik de 8 granen ofzo.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hier het schema:

07:00 uur bordje pap 50 mg met 130 ml water
    10:00 uur fruit en water
    12:00 1 boterham 1 fles 180 + 6
    15:30 uur fles 180 + 6
    18:00 avondeten + schaaltje yoghurt
    20:30 uur fles 180 + 6

Wij gebruiken pap waar opvolgmelk in verwerkt zit. Wellicht is dat een optie?

Binnenkort gaan we een soepstengeltje en wat water/thee toevoegen aan de fles van 15:30 uur. Dan hopen we dat ie met 8 mnd zijn fles laat staan.

EDIT: wij gebruiken bambix dromerig papje biscuit alleen dan in de ochtend. Vlak voor je naar bed gaat nog een bord pap weg werken lijkt ons maar vreemd...

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Maken jullie het pap in een bordje klaar of geven jullie het uit een fles? wel dunner gemaakt dan..

15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hier in een bordje, is makkelijker en leuker. Ik heb het eerst geprobeerd met de papspeen op de dr brown fles, maar dat was echt geen succes! Dat kleefde allemaal aan elkaar en bleef in die fles zitten.

Robin is 's ochtends ook wel aan het klagen hoor de eerste paar happen, het gaat m dan niet snel genoeg. Na een paar happen is dat over en vindt ie het erg lekker :)

16. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    hier vanaf ongeveer 6 maanden brood. maar meneer lustte ook geen pap. werkelijk waar alle pap geprobeerd, smaakje en zonder smaakje. maar hij kauwt liever ergens op ;)
    hij was ook 7 maanden toen hij geen avond prakkie meer wilde maar stukjes at. en eet nu voor zover mogelijk met de pot mee. zoutloos koken en niet teveel vet

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ons zoontje kreeg tot een week terug pap. Tot 9 maanden in een fles maar had hier niet meer genoeg aan toen uit een bordje. Maar ook dat werkte niet. Nu krijgt hij sinds een week een broodje als ontbijt en merk dat hij daardoor meer verzadigd is.

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik geef s ochtends een bordje volkoren pap gemaakt van 90cc opvolgmelk en daarna nog 90cc opvolgmelk uit de fles.
    Hij eet tussen de middag wel brood, maar dat eet hij maar een paar stukjes, lijkt me te weinig voor ontbijt

19. kwebbel86

Krijgen is iets anders dan het niet meer willen natuurlijk. Vanaf 6 maanden iets van 600cc zuivel geloof ik. Tot 10 maanden adviseren ze 400cc zuivel en vanaf 1 jaar 300cc. Sommige willen ook gewoon geen opvolgmelk meer maar het is dan wel belangrijk om het aan te vullen met zuivel, kaas, smeerkaas, etc.

20. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    #20 Yesera, 1 aug 2013
    Laatst bewerkt: 1 aug 2013
    Onze kleine man krijgt sinds hij 8 maanden is 's ochtends een bordje pap. Hij is er gek op! Blijf dus ook gewoon pap geven. 'S middags krijgt hij een boterham. Deze vind hij ook erg lekker (zonder beleg dan, met beleg vist hij hem gewoon weer uit zijn mond ;)), maar hij speelt er soms meer mee dan hij ook echt eet. Meestal gaat een halve boterham ook echt naar binnen :). Hij is juist nog wel gek op z'n melk. Krijgt (en wil echt) naast pap nog 3-4 voedingen (gedeeltelijk nog borstvoeding). Vast te veel volgens het consultatiebureau, maar hij groeit goed en is niet te dik, dus blijkbaar heeft hij het nodig. Heb ik ook, kan eten als een bouwvakker en blijf slank. Heeft ie eindelijk iets van zijn mama :D, want voor de rest lijkt hij veel op zijn papa!

Deel Deze Pagina