Hij kan het niet meer??????

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door femkes, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn zoon is sinds maandagochtend 5 uur in zuigelingenstaking. Om 3 uur dronk hij nog probleemloos, om 5 uur hapte hij in bede borsten erg hard en ging krijsen. Uiteindelijk maar een flesje gegeven. Inmiddels niet meer aan de borst gekregen, elke keer bijt hij (erg hard) en kijkt dan zeer verschrikt. Ik reageer bewust zo vriendelijk mogelijk om hem niet te laten schrikken, maar hij legt per se niet zijn tong onder mijn tepel. Bij een flesje doet hij het echter wel.
    Vannacht heeft hij om 11 uur, rond 2 uur en rond 5 uur gedronken. De eerste 2 keer was kv, 180 en 120 cc. Je zou dan dus ook verwachten dat hij hartstikke vol zat, maar om 5 uur dus weer. Toen maar bv uit de fles gegeven omdat hij anders wel heel snel op de max van kv zit. Bv mag tenminste onbeperkt, maar hij drinkt meer dan ik kolf. De voorraad gaat dus wel erg hard. (nog 1 flesje, ik had eigenlijk geen voorraad).
    Hij is ziekjes, erg verkouden en had gisteren weer koorts, hangerig en vervelend. Ik begrijp dat dat nog wel eens invloed heeft. Vanmiddag ga ik dus toch maar even naar de huisarts, maar erg bv-vriendelijk is hij niet.
    De topics van kleinesara heb ik al gelezen, evenals de links van dirksmama, maar ik snap echt niet waarom hij opeens niet meer kan aanhappen (tenminste, het happen gaat prima, maar drinken niet). Hoe kan ik hem helpen weer goed te drinken? Hij wordt nu zelf ook gewoon boos, maar reageert ook nog wel op mijn borst, hij is niet tegen mijn borst, maar durft niet goed lijkt wel.

Ik ben aardig radeloos aan het worden. Vorige week leek het eindelijk goed te gaan, maar toen begonnen de nachtvoedingen elke 2uur weer en inmiddels dus een staking. Ik wil eigenlijk niet stoppen met zo'n rotgevoel, maar zit er wel doorheen inmiddels. Het is echt nog op geen enkel moment langer dan 2 weken goed gegaan en het lijkt wel of het ons gewoon niet gegeven is. Ik wilde zo graag deze, de laatste, lekker minimaal een jaar voeden, maar het is verworden tot minimaal een jaar hopen dat het nog eens echt prettig wordt. Waarom toch? Ik weet het even niet.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik weet het ook even niet,wol je wel ff digi knuffel geven!vind het heel knap dat je zolang voed ondanks dat het niet zo lekker loopt.
    Heeft hij misschien last van de oortjes of de keel?
    Suc6 bij de dokter straks!

3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wat een doorzettingsvermogen heb je! Vervelend dat het zo'n strijd is (geweest).
    Ik denk dat je nu even moet nagaan wat ook alweer je beweegredenen waren om persé het jaar vol te maken en of het nog opweegt tegen het gevoel en de strijd die je aan lijkt te moeten gaan elke keer weer.

Ik snap dat je niet met een vervelend gevoel wil stoppen, maar wil je nog wel met dit vervelende gevoel doorgaan?

Als het antwoord ja is, dan kan ik je heel veel geduld wensen. Het lijkt me niet makkelijk (sorry tips heb ik niet)

Als het antwoord nee is, dan heb je echt heel veel gedaan om he te laten slagen! Je bent echt een topper hoor!
    Misschien dat zijn oortjes nu een probleem geven bij het zuigen? Succes!

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Tja, waarom ben ik eraan begonnen? Bij de eerste omdat het me gewoon logisch leek. Baby's zijn gemaakt voor bv en borsten ook. Dat ging redelijk probleemloos op wat standaard moeilijke momenten na. Dus toen ik eindelijk weer zwanger werd was ik vooral blij weer bv te mogen gaan geven. Ik ben nog steeds erg overtuigd van de gezondheidsvoordelen, het is handig altijd alles bij de hand en op de juiste temperatuur te hebben en, voor mij niet onbelangrijk, het hoort zo. Baby's zijn gemaakt voor bv, kv is verzonnen voor als het niet anders kan. Ik vind het prima dat anderen daar anders, makkelijker over denken, maar voor mij werkt het wel zo. En ik vond elke keer dat dat moment niet bereikt was. Hij krijgt regelmatig een flesje bij omdat ik niet genoeg gekolfd krijg, maar dat is voor mij wel anders dan helemaal overstappen. Daarnaast leek een dreumes aan de borst mij ook wel leuk. Je groeit erin mee en dat is nog steeds mijn doel, maar ik vind het echt ontzettend moeilijk op het moment.

Het stomme is dat ik net voor zijn neus kolfde en hij meteen de melk wilde hebben, maar niet uit mijn borst en ook niet liggend. Helaas wilde hij ook niet zittend drinken. Alleen zittend uit de fles was goed. Hij heeft het vocht en de voedingsstoffen hard nodig, dus hij heeft het flesje gewoon gekregen, maar het doet echt even pijn.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Je zit op de 10 maanden en dat is de bekende en gevreesde periode waarin kindertjes met zuigelingenstaking kunnen gaan...
    Voor jou extra vervelend omdat jouw borstvoedings-verhaal al niet gladjes verloopt natuurlijk.
    Volgens mij hoeven we je verder geen tips te geven, want je bent al een ervaren bv-mama.
    Het kan zijn dat hij vrij snel weer de borst pakt, maar het kan ook langer duren. En wat je daar mee doet, dat is een lastige beslissing! Ik weet wel dat ik erg verdrietig was toen zoon weigerde (ook met 10 maanden). Zo kon het toch niet eindigen?? Dus ik begrijp je gevoelens. Ik had voor mezelf een deadline gezet, op een gegeven moment. Gelukkig besloot zoon om de dag daarvoor weer te gaan drinken (midden in de nacht).

Is er verder nog iets uitgekomen bij de HA? Er is medisch verder niets aan de hand? (oortjes, tandjes)

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    En heb je al een droomvoeding geprobeerd?

Heb in elk geval veel respect voor je dat je er zoveel moeite voor doet!

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Volgens de huisarts krijgt hij tandjes. Dat kan op zich wel kloppen met de verdere symptomen. Ik hoop dus dat ze doorzetten en dat het binnenkort goed komt. Verder was het niet heel nuttig. Zijn oplossing is toch elke keer stoppen. Qua verder advies niet nuttig, maar wel goed om te weten dat er medisch niets is. Ik heb zelf eens jaren rondgelopen met klachten die heel makkelijk op te lossen waren geweest als de huisarts had opgelet, dus check dat vaak wel eerst.

Ik wil niet opgeven, maar heb wel besloten dat ik geen grote kolfsessies in ga voeren. Nachtvoedingen zijn prima, maar ik ga niet kolven midden in de nacht. Ik wilde vanavond proberen voor zijn normale tijd hem uit bed te halen en aan te leggen. Misschien dat hij half in slaap wel drinkt.
    Ik kolf nu zijn voedingen mee, maar ben niet meer bereid meer dan dat te doen. Hoe vreselijk ik het ook vind, mijn grens is wel bereikt. Ik moet natuurlijk sowieso kolven om vervelende verstoppingen te voorkomen, maar als hij niet terug komt voor het opgedroogd is, dan is het klaar. Ik heb enorm veel respect hoe de vrouw van kleinesara het weer op de rit heeft gekregen, maar moet voor mezelf toegeven dat dat me teveel tegen staat. En dat is ook zonde, als mijn liefde voor bv echt om zou slaan. Ik merk wel heel erg dat voor mezelf het argument, het is toch al ruim 10 maanden, niet werkt. Ik blijf het voelen als falen. Ik moet echt wel.nog in het reine komen daarmee.

8. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    he bah, wat naar. hopelijk besluit hij snel weer lekker te gaan drinken!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Jammer dat de bv niet lekker loopt. Ik had rond die tijd ook een moeilijke periode, bij mij was het denk ik omdat mijn cyclus weer op gang kwam. Echt borstweigeren heeft ze overigens nooit gedaan.

Hopelijk komt het tandje snel door! Kun je verder niets in zijn mond ontdekken?

Ik zou blijven proberen om aan te leggen, hopelijk gaat de knop snel om en durft hij weer te drinken.

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tandjes ... hier ging dat net zo!

Met 8 maanden kreeg hij twee voortanden. Hij kon niet aanhappen, dat deed zichtbaar pijn, beet vervolgens, ik schrok, hij schrok en daar was de staking!

Ik had geeneens een kolf! Die snel gehaald. Iedere keer als hij honger had aangelegd, maar hij wou niet: niet voor het slapen, niet na het slapen, in bed, onder de douche, niks! Totdat de tanden door waren en hij 's nachts opeens weer aanhapte!

Als je de bv nog een kans wil geven, zou ik wel zo min mogelijk kunstvoeding geven.

Ik zou het fijn voor je vinden als je de bv met een goed gevoel kunt afsluiten!

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met de oudste met tandjes en lichte oorontsteking gehad. Na 5 dagen ging ze weer drinken en heeft uiteindelijk tot 23 maanden bij me gedronken. Toen stopte m'n productie door de zwangerschap van de 2e.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hij heeft vannacht 2 keer bij mij gedronken en 1 keer pertinent en enigszins paniekerig geweigerd. Het was best spannend, maar de 2 keren dat hij dronk ging het wel goed. De andere keer echt fout, er zit nu een gaatje in mijn tepel en dat betekent voorzichtig kolven. Gelukkig ging het om 1 uur vannacht fout, maar om 5 uur goed. Hopelijk overheerst dan het goede. We hebben om 1 uur dus bv en kv gegeven uit de fles, probleem is dat het volgens mij meer om zuigbehoefte dan om melk gaat. Er gaat dus een grote lading in, die nauwelijks verzadigd, want 4 uur later kwam hij alweer. Een speen accepteert hij helaas niet. Kan ik de kv en bv iets indikken? zelfs met nr 1 speen gaat het erg hard.
    Het stomme is dat hij al4 tanden heeft, en die gingen redelijk geruisloos. Juist boven was geen probleem. Hij heeft ze toen wel een paar keer getest, maar dat was snel over. Ik had dus echt niet zien aankomen dathet nu zo'n issue zou worden. Ik ben benieuwd wat er straks doorkomt.

13. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Hoe ging het vandaag?

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Slecht. Hij heeft niet meer gedronken bij mij. Ik blijf hopen, ik ben er wel wat rustiger onder. Helaas loopt de productie wel terug, maar ik verwacht dat het wel terug zal komen als hij wel weer wil drinken. Dat moet ik blijven geloven.

15. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wat jammer. Wel 'fijn' dat je er rustiger onder bent. Dat zal je zoontje vast ook aanvoelen. Ik hoop dat je kleine man na zijn staking weer fijn aan de borst terugkomt.

Ik heb echt bewondering voor je doorzettingsvermogen!

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Jippie!! Hij heeft vandaag 3 keer bij mij gedronken. Om half 6 werd hij wakker en ik legde hem aan onder het mom, niet geschoten is altijd mis. En hij dronk! Hij bijt helaas wel nog regelmatig, en daar moet ik heel voorzichtig op reageren, maar hij dronk beide borsten leeg en was daarna tevreden.

Toen ik thuiskwam van het werk sliep hij, maar toen hij wakker werd wel lekker gedronken. En net aan de borst in slaap gevallen. Toen hij alleen nog maar sabbelde op een gegeven moment afgekoppeld en toen zei hij, tata en sliep lekker verder.

Dit geeft de burger moed!

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    +1! :)))

18. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    super!

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Vandaag ook al weer twee keer gevoed. Morgen spannend, dan heb ik vrij. Afgelopen nacht heb ik hem expres naast me laten liggen toen hij voor nachtvoeding kwam, maar dan slapen we wel heel.slecht. Ik ga hem dus vannacht wel weer terugleggen. Maar ik heb er wel een lekker gevoel over!

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Morgen even lekker samen badderen? Wat extra lichamelijk contact :)

Deel Deze Pagina