pap met de bfree fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door cobravosje, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik wilde rico pap van nutrix gaan geven met de bfree fles Y-cut.
    verhouding is : 180+6+2
    hij doet echt maar 2 minuten erover als ik hem zijn gang laat gaan.
    Dus ik moet hem er toch echt 5 x afhalen en dan is hij nog binnen 10 minuten op. hoe moetik hem nou die pap uit de fles geven? bordje lukt niet want dan wil hij nog geen 30 cc happen, en wil hem toch in de ochtend een papflesje geven.
    heeft iemand ook de bfree en hoe doen jullie dat dan? drinken ze die bij jullie ook zo snel op?
    moet ik de fles even laten staan dat de pap wat dikker wordt?

hopelijk kan iemand me hier een antwoord op geven,
    het liefste alleen mensen die met de bfree bekend zijn
    want ik ga niet over op een andere fles.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb zelf de drbrown fles, die is nagenoeg hetzelfde als die van jou.
    dikke pap gaf ik met die papspeen. en dunne pap met de level 2 speen, dat is de speen vanaf 3 maanden. gaat dat nog te vlug dan kun je zelf met een hete naald een gaatje bijprikken.

gaat alles goed dan ga je de pap dikker maken en zal het wel lukken met die papspeen. kleine baby's hebben nog enorme zuigkracht en die y cut is best een flinke opening, dus ik denk dat je beter de level 2 speen kan proberen.

groetjes, Miranda

3. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    hardstikke bedankt voor je snelle antwoord, ik heb dus alleen level 1 en de ycut in huis terwijl ik bij de nieuwe fles ook een level 2 had besteld kom ik er nou net op het laatst achter dat het een level 1 is:(
    ik zal een gaatje bijprikken bij die level 1 om het gaatje dikke te maken, bedankt voor de tip:)

4. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik doe de pap met de 123 speen. En dat werkt ook prima. Begin vaak op 2 en eindigen op 3

5. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik ben echt de grootste ezel die er is.
    ik wilde dus die speentjes gaan uitkoken, en dan gaatje erin prikken met een hete naald.
    ik denk bel effe snel mijn moeder op om wat door te geven, vergeet ik die speentjes fles en fopspeentjes helemaal! heeft een half uur door staan koken ooh wat erg!
    dat heb ik weeer!
    die fopspeen was zo plat als een dubbeltje :S (was een combi zie je het voor je? haha)
    en ja de rest is niets aan af te zien dus ik weet NIET of ik ze nog kan gebruiken..?

6. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Hier gebruik ik ook de dr. browns fles, dus soortgelijk, voor de rijstebloem/ biobim (2 scheppen) gebruik ik de fles gewoon met een bibi M speen. Werkt hier prima :)

7. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    pffffffff had dat gaatje met een hete naald bijgeprikt, HELEMAAL mislukt, haha het was te verwachten natuurlijk, het is net iets kleiner dan de y-cut, maar veel scheelt het niet. heb ik weeer:S:S

8. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik weet niet of je nog meer speentjes hebt, maar je kunt ook met de hete naald door het gaatje gaan wat eral inzit. dan wordt dat al wat groter. als ik een gaatje bijprikte deed ik dat op een paar milimeter afstand van het gaatje dat eral zit. zo scheurt het niet.

groetjes, Miranda

9. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    nog 2 speentjes, maar het ging fout omdat ik die naald heet maakte (en dus zwart werd) en toen dat gaatje wilde maken het gaatje zwart werd. ik kreeg er dat niet af en toen zat er zo'n plastic klein stukje wat ik af knipte echt maar ienie mini haha. maar toch teveel pff snapje? lekker dom en ingewikkeld

10. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    het klopt dat het zwart wordt, dat is hier ook zo en het kan geen kwaad. ik spoel altijd goed af en kook m dan nog een keer uit. ik doe de naald er altijd in tot halverwege en trek m dan weer terug.

groetjes

11. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    nou de 1ste keer deed ik het ook zo, maar toen deed hij 15 minuten over 10 cc en ik dacht dit schiet echt niet op, dus wilde ik het gaatje nog iets groter maken, wat dus mislukte. ik ben bang dat het dadelijk weer mislukt en ik nog maar 1 speentje over heb en geen reserve heb, ik krijg dan wel de fase 2 binnen as maandag (bestel ze altijd op ikbenmama.nl want hier in de buurt zijn ze nergens te krijgen) maar stel die fase 2 gaat te snel voor hem voor zijn gewone fles dan schiet het ook weer niet op. ik krijg een 3 standen speen binnen en dus een 2fase, en ik denk dat ik die 3 standen is probeer voor de pap. heb jij die ook ooit gebruikt van bfree?

12. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    nee, altijd level 2 en Y cut. de level 2 prikte ik gaatjes bij, omdat ik level 3 nergens kon krijgen.

groetjes, miranda

13. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    ik heb ook de bfree fles en heb een 1.2.3 speen erop zitten...dat werkt super..

14. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ja ik wilde die ook bestellen maar was tijdelijk uitverkocht bij ikbenmama.nl
    ik zal ze toch weer eens mailen wanneer ze dan wel binnenkomen;)

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik bestel mijn spenen altijd bij hetrietje.nl
    Misschien dat ze ze daar wel hebben
    En dat zwart worden van het gaatje heb ik ook.
    Even een keertje uitkoken en kan geen kwaad
    Heb alleen een gaatje geprikt in de 1 speen toen 2 te snel ging en 1 te langzaam. Maar nu met de 1,23, speen doet ze het super

16. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    dan heb ik er ook weer wat meer vertrouwen in aliekeleppink
    en welke stand?
    en moet je gewoon het nummertje wat je nodig hebt onder de neus doen zeg maar hoe werkt die speen?

Deel Deze Pagina