Pap met gewone melk (dreumes 1 jaar)

Discussie in 'Voeding' gestart door aardbei1707, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Mijn dochter krijgt nu nog pap met opvolgmelk nummer 3.
    Ik geef de nestle pyama papje vanille smaak gewoon door der fles.
    Nu heb ik op het forum gelezen dat je het ook met gewone melk kan doen. Maar kan dat met alle pap?
    Ik heb in de kast al wel acht granen liggen van bambix die ga ik na dit pak gebruiken.. zou die ook met gewone melk kunnen?

Omdat gewone melk geen extra voeding is zou ik dan meer pap moeten geven als voorheen? En hebben ze dan niet eerder honger?

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je kan met 10 a 11 maanden overstappen op gewone melk, peutermelk, dreumesmelk en meer van die leuke namen zijn gewoon onzin! Dan had er op een pak gewone melk moeten staan: niet voor kinderen onder de 3 jaar! ;)

Je kan gewoon pap dus aanmaken met gewone melk en kijken wat ze er van lust. Ik denk niet dat je per definitie meer moet maken omdat er in gewone melk minder voedingsstoffen zouden zitten.

Waarom geef je vanille smaak als ik vragen mag? Baby's raken van nature sneller gewend aan zoete smaakjes en dan is het veel moeilijker om ze aan gewone smaakjes te laten wennen.

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Andere vind ze niet lekker! ik heb eerst de 9 maanden variant van nutrilon gegeven.. weet even niet meer hoe die heet.. maar daar zat geen smaakje in.. dronk ze dus niet op.. deze vind ze erg lekker!

Oke nou we hebben vanochtend de pap aangemaakt met gewone melk.. ben benieuwd of ze nu eerder honger heeft.. heb verder nog niets gemerkt.. ik gaf alleen niet zo heel veel pap.. meestal maar 1,5 tot 2 eetlepels. zou dat niet te weinig zijn?

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ze het daarop doet is het prima toch? Het is niet veel, maar weet niet wat haar verdere schema is?

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ja dat is zo! verder krijgt ze nog fruit in de ochtend. boterham om half 1 met gewone melk.. nog een klein flesje opvolgmelk om half 2.. zijn we aan het afbouwen.. koekje tussendoor. en om half 6 avondeten en soms een toetje.. dan nog een fles voor het slapen gaan van 150cc opvolgmelk

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Voor een kindje van 1 jaar is melk echt nog 'de bijvoeding'... Nu moeten ze het echt hebben van hun fruit, groenten, aardappels en brood.
    Kan me voorstellen dat ze dat pyjamapapje vanille wel lekker vindt, zit boordevol suikers namelijk.

Hier maak ik nog regelmatig pap voor mijn dochter met gewone melk en dan de bambix 8 granen pap. Gewoon naturel, vindt ze heerlijk... Het is ook maar net wat je ze aanwent!

Probeer nu over te gaan op 3 hoofdmaaltijden per dag, 2 tussendoortjes (fruit oid) en dan voor het slapen evt nog een flesje/bekertje melk.
    Overigens is 300cc zuivel per dag genoeg op deze leeftijd...

Deel Deze Pagina