Even kort het verhaal: Mijn dochter at en at en at , flessen wilde ze niet dus zd zat met 5 maanden nog maar op 2 flessen..verder wilde ze alleen maar vaste voeding en vooral veel. Anders was t krijsen de hele dag. De oorzaak hiervan was heel lang onbekend tot 3weken terug Wij werden door gestuurd naar de ka en daar hebben ze haar een dag geobserveerd en onderzocht. Ze bleek kma te hebben en reflux , en door al het eten was ze ook behoorlijk aan de groter maat 9, 8 kg. De arts zei dat hij vaker kindjes ziet met dit gewicht maar zij waren dsn ook allemaal met een veel hoger geboorte gewicht geboren en kwamen langzaam aan. Onze dochter groeide door al het eten 1, 5 - 2 kg per maand. Hierdoor moest alle bijvoeding per direct gestopt worden en krijgt ze nu alleen nog flessen van 135-165cc. De arts was bang en wij ook dat ze dit niet zou trekken en wilde haar opnemen zodat zij haar konden "resetten" als het ware. Gelukkig was dit niet nodig en doet ze het super op de flessen en de medicijnen. Beter dan daarvoor. Mu mogen we met 9, 5 maand weer heel langzaam starten met bijvoeding. . Maar het heeft me zo onzeker gemaakt...ik weet niet goed hoe of wat. Ga ik zeker weten opletten qua hoeveelheid , suikers enz. Baal gewoon nog steeds en geef mezelf soms nog de schuld omdat ik er zo aan toe gaf. Hoe zouden jullie langzaam beginnen ? Hmm ik zie dat me verhaal toch een beetje lang geworden is
Wat een verhaal! Kan me voorstellen da tje het even niet meer weet. Maar met lekkere, vers gekookte of gestoomde groenten kan je geen kwaad doen. Net als met fruit. Ik zou dus heel rustig beginnen weer fruit of groente te introduceren naast de fles. Gaat dat goed, kan je andere soorten proberen, de hoeveelheden wat ophogen... eet ze goed groente en fruit, dan voorzichtig aan brood proberen. En zo verder opbouwen. Niet overhaasten, kijk vooral naar haar behoeftes en hoe ze het erop doet. Succes!
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik toen ids overhaast was..kookte wel alles zelf en fruit maakte ik ook vers Ze at zo 2 borden leeg. En nu teert ze ruim 4u op 135cc dus honger had ze toen echt niet maar het was alleen maar om het maagzuur weg te spoelen.
Wat rot zeg maar fijn dat alles nu beter gaat enje weer mag beginnen. Ik snap je onzekerheid. Ik denk dat als je zo veel mogelijk groente en fruit aan bied en geen slechte tusse doortjes dat je niet bang hoeft te zij dat je het "verkeerd" doet. Uit je tweede bericht blijkt al dat je het heel goed deed al met veel verse gronte. Ik denk dus niet dat je onzeker hoeft te zijn.
Nee idd dat zeker niet maar twee borden avond eten vond de ka ook wel.een beetje te veel dus moet ik idd langzaam beginnen en er niet aan toe geven. Ik dacht misschien is rapley een goede oplossing dat ze t zelf kan doen. Aangezien ze nu "gereset" is ( zoals de ka dit noemde).beginnen we eigenlijk helemaal opnieuw dus kan ik dat eerst proberen
Gezien haar leeftijd denk ik ook dat je haar aan tafel kunt zetten en beginnen met grote stukken verse groente voor haar neus. Zo leert ze het eten op een andere manier te leren kennen, en doet ze langer over dezelfde hoeveelheid eten. Maar wat een verhaal idd. Wat zielig dat toen door de artsen niet onderzocht is waarom een baby haar basisvoeding (melk) weigert.. En wat bizar dat een baby van 6 maanden 2borden eten wegwerkt!! Hoeveel groente/aardappel at ze dan wel op een dag?
Ja ik heb het meerdere keren aangegeven bij t cb maar ze deden er niks mee want ze groeide goed (ja te goed) dus kon ze geen reflux of kma hebben. Als ik het zo terug lees denk ik damn..had ik maar eerder aan de bel getrokken. Ze.dronk toen 7:00 200cc 10:00 1 -2 stukken fruit 12:00 1 of 1, 5 botherham met korst en beleg 15:00 een soepstengel , rijstwafel , liga , nijntje koekje ofzo met sap En tussen 15:00 en 18:00 soms 2 x zelfs Om 18:00 warm eten 3-4 aardappelen 3-4 stukkrn groente en soms.wat.vlees Spaghetti enz alles at ze eigenlijk zr werd wild als ze ons zag eten op een gegeven moment deden we het maar stiekem. Maar als ik haar niks te eten of drinken gaf huilde ze de hele dag Hebben het geprobeerd met veel minder maar.toen huilde ze 13u Ze wilde eten door t maagzuur maar werd onrustig van de voeding omdat haar darmen er niet tegen konden en in veel dingen koemelk zat. Pff voel me echt lullig. ..maar waren ten einde raad Toen naar de ha gestapt en die heeft ons gelijk door gestuurd. En ik mocht nooit meer naar t cb luisteren volgens de ka hihi Van hun moest ze yoghurt en smeerkaas terwijl ze al verdacht werd op.kma Achja ben iedergeval heel erg blij dat ze bu zo goed te pruimen is en het zo goed doet op alleen de flessen melk. Ben benieuwd hoe het gaat over een aantal weken als we weer met de bijvoeding mogen beginnen.
Jemig mijn kinderen zijn 4 jaar en eten minder haha, zelfs ik eet niet zoveel avondeten! Maar begrijpelijk dat ze wilde eten om pijn weg te duwen, maar ze werd dus ook verdacht van KMA?
Wat een verhaal zeg... Gelukkig gaat het nu goed met je dochter. Nu zij "gereset" is moet jij nog..... Kan me voorstellen dat dat erg lastig is. Maar er van uitgaande dat ze nu goed aangeeft wanneer ze honger heeft, met kleine beetjes beginnen en dan wat vaker? En zelf laten eten met stukken groente zoals hier gesuggereerd, lijkt me een goede! Met een broodkorst, soepstengel of rijstewafel kan ze ook wel even zoet zijn.
@Adi ja , ik af borstvoeding tot ze ongeveer 2 maanden oud was , daarna over op kv..maar toen kwamen alle flessen er met bogen weer uit , de hele dag door.. maar ook daar werd niet naar geluisterd door het cb omdat ze goed groeide. dat was telkens wat ze zeiden. toen ik bij de ha kwam met 3,5 a 4 maanden gaf hij ons gelijk pepti, alleen was het nooit bewezen kma. maar die dag in het ziekenhuis werd het de ka al gauw duidelijk. het spugen is gestopt na de 1e fles pepti . ja veel he, soms eet ze nog meer als mij !! naja nu dan niet meer, maar omdat ze de medicijn heeft nu denk ik dat ze daarom niet elke keer hunkert naar eten en teert ze nu gewoon normaal op wat ze krijgt. @AnkeM dat zeg je goed, alleen ik nog. ik ben zo bang dat ik haar weer overvoed, dat wil ik echt niet. dus idd met een broodkorstje beginnen ipv gelijk een hele boterham en een klein stukje fruit ipv een hele banaan. pff vind t zo lastig.. ze blijft nu trouwens wel a 3 weken staan op ongeveer t zelfde gewicht dus dat is al een goed teken. ze gaat nu ook erg de lengte in, mensen spraken me al aan of ze was afgevallen.
Poeh wat een verhaal en wat vervelend dat je niet gehoord werd door het cb! Kan me voorstellen dat je niet wist wat je moest doen... Dat schema wat je hierboven beschrijft was met hoeveel maanden?? Echt veel te veel inderdaad... Begin nu gewoon rustig aan weer met fruit en groenten, gewoon in stukken geven haar zelf laten eten. Is ze veel langer bezig, moet er meer voor doen met als uiteindelijk doel meer verzadigd! Al zal ze nu misschien ook minder om eten vragen aangezien ze nu medicatie heeft tegen de reflux. Wissel goed af met soorten fruit en groenten... Kijk anders eens op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding voor een introductieschema, zo kun je eigenlijk gewoon weer opnieuw beginnen. Heb je nog een speciaal dieet/ lijst gekregen ivm haar KMA?? Succes! Als je het beperkt houdt tot groenten, fruit en wat volkoren brood (zonder beleg) dan kun je weinig verkeerd doen hoor! Het zijn met name al die (baby)koekjes, danoontjes etc die veel suikers bevatten...
Bedankt voor de tip dat schema ga ik gewoon aanhouden. Dat schema wat ik opschreef begon al met 5 maanden. Wat betreft haar kma , daar worden we in begeleid welk brood enzo. Door de.ka Nu krijgt ze pepti 2 5-6 per dag en soms zit ze op 4 flessen van 165 Het lijkt erop.dat.ze nu al blijft staan qua gewicht en de lengte in gaat Dus daar is de ka.al.erg tevreden over
poeh meid, wat vervelend zeg Jij moet je niet schuldig voelen.. je gaf alleen waar ze naar vroeg.. ze wilde geen fles meer, maar moet toch eten binnen krijgen.. dus dat gaf je haar. CB moet zich schuldig voelen! Zij hadden allang in moeten grijpen. Het komt goed.. jij heb alleen je kindje gegeven waar ze om vroeg! *knuffel*
@nova81 Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden Dat is het schema wat je bedoeld toch ? En als je geen bv geeft kan je deze ook gebruiken ?
Ik heet dan geen nova maar ja, dat schema kan je ook prima gebruiken als je kunstvoeding geeft (hier ook gedaan). Het gaat erom dat het een allergievriendelijk introductieschema is. En aangezien jullie kindje kma heeft, lijkt mij dat ook wel prettig om te hanteren. Enne, je niet schuldig voelen! Jij deed wat jij dacht dat oed was voor je kind. Het CB had je al eerder door moeten sturen, die hadden wellicht signalen van kma kunnen zien.
ja idd, kma en reflux konden hun zich niet in vinden omdat : ''ze groeit goed'' dat was hun antwoord altijd. gelukkig heb ik een goede ha, en ook een goede ka getroffen. ik ga dat schema zeker gebruiken, ik ben erg benieuwd hoe ze straks op bijvoeding gaat reageren.
Ja dus, je kunt het ook gebruiken als je geen BV geeft hoor! Maar daar had je inmiddels al antwoord op gehad.. Begin gewoon lekker opnieuw en bouw het rustig op, ook ivm allergieën!
Ja ga ik zeker doen. Eerst leek het erna dat ze met een jaar al van de flessen af zou zijn ivm dat ze nog maar 2 dronk. Ik denk dat dit nu allemaal veel langer gaat duren maarja dat is niet anders en geeft ook niet. Lijkt me wel vreemd , eerst opende ik dan een topic met schema voor 8 maanden maar straks moet ik dus eigenlijk vragen naar vergelijkingen met 6 maanden. ..