Mijn dochtertje is vandaag een half jaar dus ik ga nu aan bijvoeding beginnen a la rapley.... Maar nu lees ik ook overal over pap. Nu heb ik daar niet zo'n verstand van. Welke pap geven jullie? En kan je deze dan ook met moedermelk maken? Ik hoor graag wat tips!
Ik heb gehoord en gelezen dat Biobim de enige pap is die goed bind met moedermelk... maar heb er nog geen ervaring mee
Pap is niet persee noodzakelijk. Hier heb ik eigenlijk nooit pap gegeven. Ze vind het ook niet eens lekker. Ik ben gewoon fulltime de borst blijven aanbieden. Hier ook ala Rapley. Ze kreeg eerst een voeding van mij voor ze gewoon ging eten. Dus waarom pap? Ik denk als je een voeding af wil bouwen dat je dan misschien in plaats daarvan pap kan geven. Biobim schijnt idd goed te binden met BV. Ik heb dat zelf nooit geprobeerd. Hier wel eens pap geprobeerd in de hoop dat ze dan misschien eens door zou slapen. Maar ook met pap kwam ze gewoon 's nachts. Daar zijn we dus snel mee gestopt. Ze had geen echte honger, maar gewoon mama honger. En ik gaf daar lekker aan toe.
Ik heb de Biobim geprobeerd, maar vond het geen succes. Het is erg duur, en het stinkt behoorlijk. Dochter heeft het 1 of 2 keer gegeten. Nadeel is ook dat je afgekolfde melk moet hebben en dan nog pap maken. Nee, dan kan je beter je baby gewoon aanleggen. Pap is inderdaad ook niet echt nodig.
Yake, je hebt gelijk. Toen m'n dochtertje niet uit de fles wilde drinken - ze was toen bijna 4 maanden - was dat inderdaad een optie als ik weer zou moeten werken. Uiteindelijk accepteerde ze de Tommee Tippee en heb ik de pap laten zitten. Anders was de afgekolfde melk uit de fles inderdaad vervangen door biobimpap als ik op m'n werk was.
Hier krijgt ze elke avond pap sinds ze ruim 6 maanden is. Ik geef nu het friso papje met fijne granen. Het mengt goed met borstvoeding. Het is wel goed opletten hoe je kindje reaeert, het zijn wel in een keer verschillende granen die je kindje niet gewend is.
Misschien had ik er ook wel anders over gedacht als Tessa het wel at. Soms wil ze echt haar ontbijt niet. Ze gooit dan alles op de grond. Misschien is het op zo'n moment idd best handig als ze een bordje pap wil eten.