pap... moet dat?

Discussie in 'Voeding' gestart door Wen26, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Misschien een gekke vraag hoor, maar ik ben bijna klaar met het afbouwen van de borstvoeding. Mijn dochtertje komt dan op 3 flessen per dag uit. Namelijk om 07:00 uur, om 14:00 uur en om 19:00 uur. Nu lees ik hier veel over papflessen in de ochtend en avond... mijn dochtertje krijgt gewoon Nutrilon 2 en slaapt hier prima op door. Daarnaast eet ze ook goed haar fruit, boterhammetje en haar groente.

Mijn vraag: moet een papfles? of is gewoon opvolgmelk ook goed?
    en wat is de meerwaarde van pap?

alvast bedankt!

gr Wendy

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik denk niet dat pap noodzakelijk is.
    Het is om kindjes aan een andere structuur en smaak van het eten te laten wennen.
    Als ze genoeg heeft aan haar melk, en haar boterhammetje groente en fruit goed eet zou ik het hier bij laten.

Sara is dol op pap, ik geef het af en toe als extraatje netzoals een danoontje

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goeie vraag! :)
    Denk dat als ze goed brood eet het niet echt noodzakelijk is.. Lijkt me.. Goh, ik weet het echt niet haha!

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    nee hoor is echt niet nodig! het idd om te laten wennen aan andere substanties. En sommige kinderen vinden het gewoon lekker. Finn ook!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als ze straks wat actiever worden (qua lopen etc) dan is n goede ondergrond belangrijk. Je kunt dan s morgens pap geven of n broodje.

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ilse weigert pap te eten en cb zegt dat het alleen is om aan de substantie te wennen voor het brood eten, verder niet echt.
    Je kan het bijvoorbeeld als ontbijt geven maar je kan ook gelijk aan brood beginnen. Het hoeft dus niet.

7. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    thanks meiden!
    dan houd ik het gewoon zo en geef ik haar binnenkort wel een keertje pap om te kijken of ze het lekker vindt... dan kan ik het natuurlijk best zo nu en dan geven... wat voor een pap geven jullie?

ik zal straks in de ochtend denk ik eerder een boterhammetje gaan geven dan pap, maar dat zien we over een tijdje wel weer... ze heeft het in ieder geval niet nodig om te wennen aan de substantie, want een boterhammetje gaat er tussen de middag al prima in! :D

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik geef de gewone bambix. Van mij liever geen "extra" smaakjes enz. Gewoon pap vind ie ook lekker...

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor, pap is totaal niet 'verplicht/noodzakelijk'. Als de kleine meid het prima 'doet' op de opvolgmelk dan is het volgens mij prima. De meerwaarde is wat ik begrepen heb dat kindjes langer verzadigd zijn en langer/beter/eerder doorslapen. Hier nog nooit pap gegeven, de borstvoeding en de kunstvoeding is volgens mij wel genoeg! (fruit, groente en boterham erbij natuurlijk ;))

10. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Mijn ventje vond pap echt niet lekker, dus hij kreeg sochtends gewoon een flesje en later kreeg hij als ontbijt een boterhammetje met boter en dan een klein flesje. Ging perfect!

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik zie pap als alternatief voor een boterham. En Jarissa vindt het heerlijk. Vandaar dat wij de dag starten met een fles pap. Inmiddels gevolgd door een boterham. Jarissa krijgt gewone Bambix. Al die toevoegingen hoeven van ons allebei niet.

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Die van mij eet dan wel brood, maar krijgt 's morgens pap van mm met een beetje fruit, anders drinkt ze de melk niet. Nu krijgt ze het met een lepeltje en heeft niets in de gaten.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse krijgt in z'n eerste fles opvolgmelk een eetlepel nutrix rijstebloem met vanille. Ruikt zooooooow lekker.
    Het is inderdaad om het maagje te laten wennen aan vaste voeding.
    Hij krijgt het vanaf zes maand.

De laatste dagen heb ik echter het idee dat hij liever brood heeft, (dat krijgt hij 's middags al drie weken, maar 's ochtends dus nog alleen fles) maar hij ziet ons dan eten en wil ook graag brood.
    Dus ik denk dat ik de pap vandaag of morgen laat vervallen en gewoon brood geef.

Deel Deze Pagina