Hoi, Ik zie veel voedingsschema voorbeelden voorbijkomen waarin aangeraden wordt om (vanaf 6 maanden) pap te geven. Onze kleine is nu bijna zes maanden, heeft tot nog toe alleen melk (flesvoeding) gehad, we gaan morgen met groente beginnen. Maar ik las ook ergens dat pap niet nodig is, en je ook gewoon brood kan geven ( maar dan wel pas vanaf zeven maanden). Weet iemand hoe het zit? Zou het prima vinden om pap 'over te slaan'. En gewoon direct met brood te beginnen, maar kan dat wel omdat brood pas later mag?
Brood eten daar moeten de meeste kinderen ff aan wennen. En in het begin krijgen ze niet echt veel brood binnen. Pap vult dan een stuk beter.. Je voegt smorgens (eerste fles) gewoon vier schepjes bambix toe.. en klaar is de papfles
Kindjes hebben het niet nodig. Hier met 5,5 maand met groente begonnen. Met 6 maand fruit en broodkorst. En nu, met 7 maanden brood. Straks als ik weer ga werken krijgt ze denk ik wel een papfles 's morgens. Verder zelf laten sturen in flesjes en daarom nu pas over op friso 2. Was even zoeken, maar uiteindelijk doen die kleintjes dat prima zelf
pap of brood maakt niet uit. het is maar wat je kindje lekkerder vind of mama makkelijker. Hier eet ze haar pap vanaf 6 maand met smaak. Is ook wel handig want krijgt ze gelijk 150cc melk binnen en mama vind het 's morgens wel makkelijk en snel. hier overigens nooit uit de fles gegeven maar altijd met een lepeltje.
Hier nog nooit pap geprobeerd... maar de boterham gaat sinds een week of twee met heel erg veel smaak naar binnen
Hier zijn we met 6 maanden gestart met bijvoeding (eerst groenten, dan fruit) en pas met 7 maanden begonnen met granen in de vorm van brood. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar duurde wel een tijd voordat ze de boterham op had... Vanaf 8 - 9 maanden zijn we in de ochtend daarom granenpap gaan geven en vanaf 1 jaar eet ze 's morgens lekker een boterhammetje. Pap hoeft helemaal niet en is zeker niet erg als je kindje tot 7 maanden geen granen binnen krijgt. Je kindje zal de komende weken/ maanden al veel nieuwe dingen moeten leren eten, dus bouw het gewoon in een rustig tempo op!
Wij hebben tussen 7 en 9 maanden in de ochtend een papfles gegeven omdat brood niet zo goed ging 's morgens.
Dank allemaal voor jullie reacties, erg fijn om wat ervaringsverhalen te lezen!. Dan gaan we denk ik eerst gewoon kijken of het werkt met brood en als dat niet goed gaat pap geven.
Ik ben er niet aan begonnen, D. heeft korstjes brood gekregen in het begin, en hij eet nu al even brood bij ontbijt én lunch.
Wordt er met pap rijstebloem bedoeld? En degene die het s ochtends geven geven jullie evengoed s avonds rijstebloem door de fles? Hier een dame die niet zoveel wilt weten van pap. Ook broodkorst is nog niet echt een succes. Ach komt vanzelf.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze granenpap bedoelde?? Rijstebloem voegt helemaal niks toe wat betreft voedingsstoffen en zeker vanaf 6 maanden niet meer nodig... Desnoods nog wat in de laatste fles, maar niet als begin van de dag!
Hier sinds 2 dagen bambix door de fles, wel effe de speen groter maken!! Onze kleine man was flink aanhet zuigen maar er kwam niets. Wij doen geen brood gezien hij smorgens om half 8 zijn fles in 15 min leeg drinkt en nadien erg moe is en weer 2 uur slaapt. Dus brood duurd voor hem te lang.