5 maanden

Discussion in 'Voeding' started by Sandana, May 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Onze kleine is nu bijna 5,5 maand oud. Ik ben benieuwd wat en hoeveel jullie kindje toen at?

Hier is het nog gewoon melk, maar 1 - 2 x daags wat groente (totaal iets van een eierdopje vol). Ga met fruit beginnen. Ze hapt wel al echt zelf van de lepel af. Gister voor het eerst broccoli gehad, met als gevolg allemaal groene puntjes in de ontlasting. Is dat normaal dat ze in eerste instantie nog niet zo goed verteren? Ik dacht zo van wel. Hoe lang duurde dat bij jullie?

Verder had ik nog 1 vraag... vanaf 6 maanden als ze leren kauwen dan mogen ze op een broodkorstje sabbelen en knagen. Pap zou weinig waarde hebben lees ik wel eens op het forum. Maar het valt toch onder dezelfde categorie?
    En verder... havermoutpap zou juist erg gezond zijn... (van tarwe krijgen we al (te) veel binnen door het brood) mag dat kleintje dat ook? Ben even aan het zoeken....

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Rijstebloempap voegt niks toe, maar granenpap is wel prima! Zou niet beginnen met havermout, maar gewoon de fijne granen pap van bijv bambix geven. Zit ook geen zout aan toegevoegd.
    Hier hebben we een hele tijd granenpap als ontbijt gegeven, tot ze 's morgens een boterham wilde.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik geef mijn dochtertje ook fijne granen pap (zonder de zoete smaakjes, dat wel)

4. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Hier een vreetzakje van 5 maanden :D Dit is ons schema (ik vraag me ook af of het niet veel is, maar het cb zegt dat het ok is voor zijn lengte en gewicht):

7.00 uur 210/7 met 2 schepjes bambix
    09.30 uur vers fruithapje, hoeveelheid verschilt omdat ik het vers maak en niet afweeg
    11.30 210/7
    15.00 180/6
    17.00 groentehapje, hoeveelheid verschilt omdat ik ook dat vers maak en niet afweeg
    19.30 210/7

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ons zoontje kreeg met 5,5 alleen wat groente en fruit en verder melk.

Pap kan je wel geven, bijvoorbeeld als ontbijt. Maar dan zou ik gewoon de pap van bambix geven.

Het is dat we onze eigen ontlasting niet zo goed kunnen (en willen ;)) checken, maar ik denk dat je daar ook wel uit kan opmaken wat je de avond ervoor hebt gegeten. Nu sta je er alleen met je neus bovenop.

6. Wij gaven toen fruit- en groentehapjes en we gaven wel rijstepap. Op de doos staat immers wat ze binnen krijgt. Daarnaast ook gewoon nog melk. Pas sinds deze maand zijn we begonnen met vis en vlees..

Wortelen vindt ze erg lekker, broccoli niet zo. Maar als het gemengd is met wortelen eet ze het wel.

7. Akira1978

Akira1978 Actief lid

Mar 3, 2013
    109
    15
    18
    Female
    Hier biologische speltpap van Holle. Heb ook al een pak speltpap van Biombim in de kast staan, maar nog niet gebruikt. Beiden verkrijgbaar bij de natuurvoedingswinkel. Zoon smult ervan. Las laatst in een ander topic dat de papsoorten van Bambix nog wel een suiker kunnen bevatten. Goed lezen dus!

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik denk dat je in de war bent met rijstebloem, dat voegt niet zo veel toemalleennvulling. Maar granenpap is juist goed.

Wij zijn met 4 maanden begonnen. Met bijvoeding en dit ging al vrij snel heel goed. Onze kleine zn schema toen hij nog net geen 6 maanden was:

7 uur pap van 200 ml opvolgmelk
    10 fruit
    12 uur oefenen met brood en fles van 200 ml
    3 uur tussendoortje (vaak ook fruit, van andere tussendoortjes moet hij niet veel hebben)
    17 uur warme hap
    19 uur fles van 230 ml

Hij liet dusnalmsnel de vierde fles vallen maar nu, nu hij de derde fles ook zou mogen laten vallen heeft hij er nog geen zin in en wil hij die drie flessen graag nog. Ik heb hierin altijd mn kindje gevolgt...

Share This Page