pap of boterham als ontbijt voor een dreumes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Madelon84, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    smeerkaas, smeerworst, pindakaas, jam, kipfilet, kaas heel af en toe een keer chocoladepasta.

2. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Hier ook altijd bv en boterham 's ochtends en ik weet wel zeker dat pap hier langer zou duren. Uit een fles zou ik niet doen, dat wil je juist gaan afbouwen rond die leeftijd. En ik ben op die leeftijd ook meer voor zelf eten dan laten voeren.

Maar los daarvan, qua tijd gaat het ook sneller. Ik leg de avond ervoor een boterham uit die diepvries (en brood voor mezelf) in een platic zakje op een bord met mes klaar in de keuken. De volgende ochtend is dat in 1 minuut gesmeerd en daarna kan hij het zelf opeten terwijl ik mijn eigen brood eet en mijn lunch klaarmaak. Hij is er echt zo klaar mee. En als er al iets mis gaat (ondanks de grote slab) geeft het minder snel vlekken dan pap, en dat is ook wel zo fijn ;).

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar hoe geef je dan de boterham, dubbelgevouwen of gewoon als geheel? Ben gewoon benieuwd hoor :). Dit omdat je zei dat je geen stukjes snijdt.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De oudste twee krijgen sinds ze een maand of 16 zijn smorgens een fles kunstvoeding 150cc/5schepjes en daar 2-3 schepjes bambix door. Ze willen absoluut geen boterham smorgens (al vanaf die leeftijd), dus doen we het zo. Pap met een lepel zie ik zelf niet zitten, dan word er maar weinig gegeten denk ik ;)!

De jongste (nu ruim 14mnd) krijgt smorgens alleen 2 borsten.

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn krijgt s'morgens een fles kv met bambix erdoorheen, pap dus...uit een fles, omdat hij hem zelf in zn bedje drinkt en daarna nog even een uurtje slaapt.

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Als frummel sochtends pap krijgt is het wel met een lepel. Gaat hier echt sneller dan een boterham.

Hij eet nog niet zelf. Ik kan een stukje brood voor zijn neus leggen en dan eet hij het wel. Maar als ik zijn hele bord neem zet is het 1 stukje eten en de rest op de grond, in zijn haar, noem maar op.

Een dubbelgevouwen boterham geven werkt niet. Hij heeft nog geen tandjes en krijgt er geen hapje vanaf.

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik laat haar gewoon happen van een dubbelgevouwen snee brood!

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dan ga ik dat ook eens opnieuw proberen. Dat ging hier namelijk waardeloos, maar misschien nu ze wat meer tanden heeft dat het beter gaat. Scheelt ook hoop kneiwerk ;).

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

haha dat klinkt heel grappig. :D

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn vriend heeft dit gelezen en nu besloten dat hij dat voortaan ook als ontbijt wil hebben ;)

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik snijd de boterham voor de jongste in 2 stukken :)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :D (klein beetje wel idd).

Whaha, als ie dan maar die van jou neemt vind ik het best :p!
    Die van mij krijgt hij niet (mijn vriend overigens ook niet ;)).

13. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    hier ook met 2,5 jaar nog steeds s'ochtend bordje pap en s'middags brood.
    pap gaat sneller, maar ik vind het ook een hele goede brandstof voor de ochtend vooral als hij naar de psz moet.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn manneke krijgt smorgens ook pap en nu ook smiddsgs omdat hij al 4 wk geen melk meer wil uit fles. en hi moet toch zijn zuivel binnen.

en echt een bordje pap gaat snel hoor smorgens. en is een stuk beter voor de tanden dan elke dag een flesje. omdat dit zo makkelijk is voor de mama.

15. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik snap niet waarom het beter is voor de tanden?? 1 papfles per dag wat hij in 5 min op heeft, ipv een bord pap waar hij een half uur over doet.

maar welke lepel gebruiken jullie voor de pap?
    wij hebben heel veel van die plasticen van etos, nuby etc.
    maar die zijn vrij klein.
    de stalen van ons zijn weer te groot.

Deel Deze Pagina