mijn dochter heeft vandaag met geluk 200ml binnen gekregen, ze wil niet eten en ze wil niet drinken (ze is al zo dun) vanavond ha post geweets, heb antibiotica mee gekregen. iemand tips, heb allerlei bekers en flesjes gepakt, wil zo graag dat ze wat drinkt met dit weer (normaal 1 a 1,5 liter)
hoi... ik heb het zelfde gehad met mijn dochter. al vanaf 3 maanden wilde ze al haast geen fles. met 5 maanden heeft ze in het ziekenhuis gelkegen. ik kregg er gewoon niks in. heb ook alles geprobeert maar nu heb ik dus ontdekt om het in een tuitbeker te doen dat doe ik tussen de middag. gaat helemaal op en smorgen een bord pap en savonds als ze de fles niet meer wil laat ik het haar drinken met een rietje!! soms gaat ze dan bellen blazen maar ze drinkt het daarna wel leeg. moet je dat is proberen. mijn dochter is nou 9 maand
helaas rietje wilde ze ook niet, tuitbeker ging met moeite 1 a slokken erin. (normaal altijd rietjes beker van nuby) maar ik zag net dat er al een topic is over kindjes die niet willen drinken nu (toch bedankt voor je tip hoor)
Fijn he.. dat niet willen drinken... Ik heb mn bezorgdheid en "drang" dat hij moet drinken maar over boord gezet en denk nu "je krijgt wel dorst".. Ik bied wel steeds drinken aan.. luiers blijven wel nat en ook normaal van kleur, Gijs zelf is verder vrolijk ( ok.. op vrijdag zaterdag na, na-wee van de prikken en tanden vermoedelijk)... Gister avond heeft ie weer eens goed gegeten.. 180 gr. warm ( spagettie uit potje ) en een bibaboerderij-yoghurtje na... Lukt t je om yoghurt of kwark te geven.. Dat vond Gijs wel lekker..
in ieder geval iets van extra fruit geven en proberen tussendoor zoveel mogelijk aan te bieden. Met het goede voorbeeld, kijk mama drinkt ook, nu jij.
Hier wil hij met het warme meer vaak geen melk, maar wel water. Wat ook wel eens wil helpen is drinken aanbieden in iets 'nieuws', iets anders dan waar hij normaal uitdrinkt. Bv een kopje, andere beker, 'grotemensenglas', etc. Als ze wel goed eet, zoveel mogelijk vochtrijk eten aanbieden, bv watermeloen, komkommer, yofu/yoghurt, etc.
hielp helaas niks, zelfs niet uit mijn beker laten drinken. extra fruit ook niet, ze weigerde totaal om te eten of te drinken zodra ook maar iets van eten of drinken in de buurt kwa werd er nee gezecht en begon ze te huilen, en als je toch probeerd ewerd het hardhansig weg geduwd of geslagen MAAR vanochtend pakte ze zelf een tuitbeker van het aan recht, dus snel gevuld en ze begon met drinken. daarna snel rietjes beker gevuld met rosevice en ook daar begon ze uit te drinken. ze heeft nu denk ik 100ml gedronken, niet veel maar al meer dan gisteren. antibiotica doet gelukkig zijn werk al (gisteren wel wat dwang voedren gedaan, eerst spuitje gevuld met antibiotica dat in de mond en daarna nog 3 van die spuitjes met water zodat ze toch iets binnen had, dat vond ze gek genoeg prima)
omdat de hap dacht dat ze blaasontsteking kan hebben (sterk/stinkende plas) of een virus of iets dergelijks had, uit voorzorg antibiotica. merk wel al dat het helpt (en natuurlijk de zetpillen) toch een paar dagen koort gehad, en omdat ze totaal niet zich zelf was, normaal adhd , en ze drinkt met gemak 1 a 1,5 liter per dag, huiskamer was al 3 dagen netjes, zelfs bij opa en oma was alles netjes, enige wat ze wilde was op schoot en zelfs dan liep ze te huilen, dat doet ze nooit. gisteren heeft ze zelf een paar uur tussen mijn vriend en mij in gelegen. rond 2 uur weer naar eigen bedje. ook ik heb al 3 nachten slaap te kort (en vriendlief slaap gewoon door haar gehuil heen)
jeetje klinkt wel heftig hoor. gelukkig dat ze al weer wat gedronken heeft, maar ik zou het wel even goed in de gaten blijven houden. beterschap.
nou het gaat veel beter, woonkamer was namelijk na 3 dagen binnen 15 min een puinhoop. en bij de action mini bidon gekocht ze heeft in totaal alweer een liter op, en redelijk goed gegeten. vanmiddag nog wel evendrama, maar vanavond 280ml melk gedronken voor het slapen gaan