ons zoontje is volgende week 6 maanden. We zijn hier en daar al eens een hapje aan het proberen. Alles smaakt hem tot nu toe goed. Nu weet ik met de oudste dat we ook zijn begonnen met pap. Maar met hem was ik al gestopt met borstvoeding. De jongste krijgt nog lekker volledig de borst. Geef je dan gewoon geen pap? Of ga ik 1 voeding vervangen strakjes door pap? Toch even kolven en daar pap van maken?
Pap van bv blijft vaak dun. Pap is niet noodzakelijk. Mijn middelste kreeg een jaar bv en voor hem maakte ik weleens havermout van plantaardige melk of geitenmelk. Maar pas toen hij wat ouder was, maand of 10, denk ik.
Lekker gewoon bv geven. En dan na de voeding iets van wat je zelf eet. Als je brood eet, kan je daar wat van geven. Hier geef ik sochtends havermout met yoghurt. De oudste kreeg dit vanaf 11 maand. Had daarvoor geen interesse in ontbijt. De jongste is nu bijna 8 maand, die krijgt enkele hapjes mee. En het belandt meer ergens anders dan in haar mond (rapley dus doet t zelf)
Ik vind het te veel gedoe om te gaan kolven zodat ik pap kan geven. Oudste heeft het dus nooit gehad. Jongste is nu 6 maanden en die ga ik straks een keer wat broodkorst geven. Denk dat ze daar net zo blij van wordt.
Geen pap. Dat kwam later toen ze mee ging ontbijten. Pas na een rum jaar. Ik maak het van sojamelk. Eerst drinkt ze bij me en dan ontbijt met broodje, cracotte of soepstengel. En nu dus pap want de rest wil ze niet meer Haha.
Dit. Mijn kindertjes vonden pap erg lekker. Maar ik gaf het dan af en toe, in een bakje, met een lepeltje. Ter vervanging van een boterham.
Ik was een luie moeder. Kolven om pap te maken? Dacht het niet ... BV was het ontbijt en als we dan aan tafel zaten voor ons eigen ontbijt zat ze er in stoel bij en kreeg ze een broodkorst om mee te spelen... Tot ik stopte met borstvoeding bij 2 jaar (!) was de moedermelk het hoofdbestanddeel van haar ontbijt... (lekkerder dan brood/crackers/pap e.d. ) Het heeft zelfs nog bijna een jaar geduurd na het stoppen voordat ze überhaupt andere melk dan moedermelk is gaan drinken ... Ze lust pas pap sinds ze 3 jaar is .