Pap of gewoon geen pap

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door BZD, 3 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    ons zoontje is volgende week 6 maanden. We zijn hier en daar al eens een hapje aan het proberen. Alles smaakt hem tot nu toe goed. Nu weet ik met de oudste dat we ook zijn begonnen met pap. Maar met hem was ik al gestopt met borstvoeding. De jongste krijgt nog lekker volledig de borst. Geef je dan gewoon geen pap? Of ga ik 1 voeding vervangen strakjes door pap? Toch even kolven en daar pap van maken?

2. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Pap van bv blijft vaak dun. Pap is niet noodzakelijk. Mijn middelste kreeg een jaar bv en voor hem maakte ik weleens havermout van plantaardige melk of geitenmelk. Maar pas toen hij wat ouder was, maand of 10, denk ik.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Lekker gewoon bv geven. En dan na de voeding iets van wat je zelf eet.
    Als je brood eet, kan je daar wat van geven.
    Hier geef ik sochtends havermout met yoghurt. De oudste kreeg dit vanaf 11 maand. Had daarvoor geen interesse in ontbijt.
    De jongste is nu bijna 8 maand, die krijgt enkele hapjes mee. En het belandt meer ergens anders dan in haar mond (rapley dus doet t zelf)

4. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Mijn man zei ook al dat “we” als volk jaaaaaren geleden toch ook geen pap gaven ;)

5. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Ik vind het te veel gedoe om te gaan kolven zodat ik pap kan geven. Oudste heeft het dus nooit gehad. Jongste is nu 6 maanden en die ga ik straks een keer wat broodkorst geven. Denk dat ze daar net zo blij van wordt.

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Geen pap. Dat kwam later toen ze mee ging ontbijten. Pas na een rum jaar. Ik maak het van sojamelk. Eerst drinkt ze bij me en dan ontbijt met broodje, cracotte of soepstengel. En nu dus pap want de rest wil ze niet meer Haha.

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Top, mooi, dan lekker geen pap tot hij kan mee-eten met ons havermout ontbijtje.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dit.
    Mijn kindertjes vonden pap erg lekker.
    Maar ik gaf het dan af en toe, in een bakje, met een lepeltje.
    Ter vervanging van een boterham.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik was een luie moeder. Kolven om pap te maken? Dacht het niet :p...
    BV was het ontbijt en als we dan aan tafel zaten voor ons eigen ontbijt zat ze er in stoel bij en kreeg ze een broodkorst om mee te spelen...

Tot ik stopte met borstvoeding bij 2 jaar (!) was de moedermelk het hoofdbestanddeel van haar ontbijt... (lekkerder dan brood/crackers/pap e.d. :D) Het heeft zelfs nog bijna een jaar geduurd na het stoppen voordat ze überhaupt andere melk dan moedermelk is gaan drinken :rolleyes:... Ze lust pas pap sinds ze 3 jaar is :thumup:.

Deel Deze Pagina