Laatste voeding opschuiven of niet?

Discussie in 'Voeding' gestart door MaggieMagpie, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Onze zoon is nu 10 weken oud. Hij krijgt 5 voedingen op een dag (4x bv 1x kv). Zijn laatste voeding krijgt hij tussen half 7 en half 8 en daarna gaat hij gelijk naar bed. Hij is ook echt gevloerd dan. Snachts komt hij tussen half 3 en 5 uur. Niet echt een pijl op te trekken dus... Ik heb het een tijdje geprobeerd om hem rond 22:30 wakker te maken voor nog een voeding, maar dan komt hij snachts ook tussen half 3 en 5. Maakt dus niet uit. Of moet ik het langer proberen voordat daar ritme in zit. Dus een week ofzo? wat dus wel inhoudt dat hij dan 6 voedingen totaal krijgt. Persoonlijk vind ik half 7 wel vrij vroeg voor een laatste voeding, maar ik vind het wakker maken gewoon niet effectief genoeg. Maar als ik straks weer aan het.werk ga wil ik toch wel graag wat meer doorslapen en weet dat dat kan, want hij maak wel die rukken van 8 à 9 uur achtereen. Mag ook echt niet klagen met hem hoor, hij is een makkelijke slaper.

Doe ik het nu goed of kan ik het beter anders doen en hoe?

2. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij krijgt hij voor zijn leeftijd EN borstvoeding erg weinig voedingen! Maar dat zullen de bv-mama's je wel beter vertellen. Met een baby van 10weken zou ik eerder denken aan 7-8 voedingen, en al helemaal geen voedingen afbouwen.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ben het eens met Adi...
    Hier was het bijv een tijdje 6 voedingen, dan weer 8 voedingen per dag. Voedde dan ook echt op verzoek en liet geen voedingen vallen of zo... Bij BV is dat natuurlijk een heel ander verhaal als bij FV.
    Hier had ze ook redelijk vroeg haar 'laatste voeding' en wakker maken had ook geen nut.
    Dan zelf maar wat vroeger naar bed en alvast wat uren slapen voordat ze zich weer meldde. Voor mij maakte het dan geen verschil om bijv om 23u wakker te worden voor een voeding of 3u. Denk dat je dat toch een beetje los moet laten en naar je kindje moet kijken... probeer hem niet in jouw ritme te 'dwingen', dat werkt vaak alleen maar averechts met mogelijk een hoop frustratie en er nog uit moeten 's nachts.
    Ga zelf ook op tijd naar bed als je moet gaan werken, dan kom je zelf ook aan je uren slaap!

BTW dat ritme van je kindje blijft de komende maanden steeds nog veranderen...

4. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Op een dag kom ik op 5 à 6 voedingen, is dat echt zo weinig? En ik laat geen voedingen vervallen, vervang ze alleen voor een fles. Mannetje groeit als kool, geboortegewicht was 3720, vorige week maandag woog hij 5750 en das hij 8 cm gegroeid. Ik ben vrij makkelijk verder en voedt ook op verzoek, maar daar zit wel redelijk 4 uur tussen elke keer. En over uren slaap hoef ik ook niet te klagen. Daar is het me ook niet om te doen, en heb ook totaal geen problememaarn met nachtvoedingen, maar vindt half 7 gewoon zo vroeg om al de nacht in te gaan zeg maar...

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tja, is misschien wel vroeg, maar als je toch op verzoek voedt en hij inderdaad zo goed groeit dan lijkt het eigenlijk wel prima. Hij meldt zich dan keurig als hij weer honger heeft...
    En wakker maken heeft dan toch geen zin, dat was hier in ieder geval ook zo...

6. adi

adi Niet meer actief

Ik weet niet of het een represantatief beeld is, maar van de bv-mama's hier begrijp ik dat ze pas ergens na 1 jaar op 5 a 6 voedingen zitten. Vandaar mijn reactie.

7. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Ik heb ook tot dat mijn zoontje 3 maanden was volledige BV gegeven en ook maar 6 voedingen per 24uur, soms zelfs ook 5. Het ligt er gewoon helemaal aan hoe snel ze drinken, hoe hard ze zuigen, hoeveel melk je hebt per keer...oftewel een baby zorgt er zelf vaak voor met BV (als het helemala goed loopt) dat hij genoeg krijgt. Zeker als hij goed groeit zou ik me daar absoluut geen zorgen om maken.
    Wat betreft het ritme; ik zou het lekker zo houden. Hij regelt het zelf wel denk ik. Als hij op een gegeven moment zo ver is om de hele nacht door te slapen (wat ook best nog even kan duren) dan zal hij ook overdag meer tot zich nemen (door regeldagen bijv.)

Deel Deze Pagina